Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.572
Laatst gewijzigd:


nog maar een videootje, deze video heeft de focus puur op de klank (continu doorlopende/evolving patch tweak van 20m icm een Strymon DIG), dus als je daar mee van wilt horen is deze een aanrader. Ik was met eerdere videos nog niet helemaal overtuigd, maar als ik nu dit dan weer hoor....
 
Laatst gewijzigd:
Bax heeft voor zover ik weet geen Prophet-10s geleverd .. zit nog steeds te wachten op de mijne, begin oktober besteld en zou 2de op de lijst zijn, leverdatum inmiddels al 10x verplaatst (ik overdrijf helaas niet). Afgelopen vrijdag direct vanuit Bax van een medewerker ipv automatisch gegenereerde mail te horen gekregen dat hij er binnen "een aantal dagen" zou moeten zijn. Nu maar hopen dat het geen Bax-dagen zijn, want die duren weken.
 
Hier staat die al weer 2wkn :) Wow wat een baggervette synth.
Op Gearslutz wordt er nogal (overdreven) gezeurd over het lichtere hout dat ze nu gebruiken, maar bij jouw P10 is er wel een groot kleurverschil tussen zijpanelen en de rest.
Nog steeds erg mooi, maar het valt wel direct op.
 
Is ook lichtinval, vooral de kopse kanten, ik vind het prachtig. Volgens mij zijn de zijpanelen ook harder hout.
 
Dat is toch gewoon 'een baxje doen', niet? Leveringsdatum altijd opschuiven en dan doen alsof ze dit keer écht wel zeker zijn, echt waar.
Alhoewel 'B-stock als nieuw verkopen' ook een kandidaat is voor die term.
 
Op Gearslutz wordt er nogal (overdreven) gezeurd over het lichtere hout dat ze nu gebruiken, maar bij jouw P10 is er wel een groot kleurverschil tussen zijpanelen en de rest.
Nog steeds erg mooi, maar het valt wel direct op.
Overdreven vind ik dat niet,de originele houtkleur is juist dat wat de look maakt van de P5!

Hier hebben ze dus letterlijk wel de plank goed misslaan lol!

Als er geen olie opzit kan je met de juiste technieken hem wel de zelfde kleur maken als een vintage,indien er olie opzit is het om zeep want met afschuren ben je de strakheid van de kastafwerking kwijt.
 
Het is in elk geval fijn dat de puristen toch nog wat hebben gevonden om over te zeiken nu de klank in orde blijkt.
 
Het is in elk geval fijn dat de puristen toch nog wat hebben gevonden om over te zeiken nu de klank in orde blijkt.

Er zou meer aan de hand zijn dan enkel het hout voor zover ik gelezen heb van eigenaars,maar voor dat deel heb ik er weinig mee te maken...
 
Licht hout heeft een negatieve invloed op de klank; dat weten die puristen. :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik ben geen timmerman, maar wordt hout ook niet donkerder in de loop der jaren? Iedereen met een houten vloer die na een aantal jaren de kasten verplaatst ziet het resultaat. Misschien is die vintage donkerdere look gewoon een kwestie van geduld :D
 
Ik ben geen timmerman, maar wordt hout ook niet donkerder in de loop der jaren? Iedereen met een houten vloer die na een aantal jaren de kasten verplaatst ziet het resultaat. Misschien is die vintage donkerdere look gewoon een kwestie van geduld :D
Neen, De vintages hebben geen geinolied bekasting maar een staining,vandaar het niet goed te keuren valt ze dit anders gedaan hebben,er was geen reden toe, behalve vermoed ik dat het moeilijker is omdat dan het verschil wel erg kan opvallen volgens de hout kleur.

Nu is het excuus 'het is de kleur van het hout' en basta,terwijl met staining je het wel in hand heb,maar dat kost dan duurder in productie.

Voor zo een duur toestel had dit dus wel degelijk gedaan moeten worden want verder is er dus wel heel goed opgelet geweest om foto's te bewerken voor hun website zodat die de vintage look heeft:

 
Back
Top