Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.568
Laatst gewijzigd:
Dan haal je die cap weg en heb je weer dat onaangename hoog van de jongere prophets :)
slordig maar ja goed te fixen.
 
Ik vind het juist wel netjes hoe dit gecommuniceerd en opgelost wordt! :okdan:

Alsof er nooit fouten gemaakt MOGEN worden.. niemand is in gevaar gekomen; t is alleen misschien irritant...
 
Slordig. Als Behringer zoiets zou flikken zou het internet te klein zijn :D

Ja precies, zeker met de prijzen die Uli hanteert, dan mag je een topproduct verwachten.
Het is dat zo'n Prophet lekker goedkoop is, dan neem je dat op de koop toe. :D
 
^ eens een goede demo van hem,met en zonder reverb! (Decards Dream,Kijimi is dan toch echt ruk(?)),deze synth heeft ballen net als vintage exemplaren.
 
Netjes gecommuniceerd en een aandoenlijke reden van de wat oudere synth guru :)
 
^ eens een goede demo van hem,met en zonder reverb! (Decards Dream,Kijimi is dan toch echt ruk(?)),deze synth heeft ballen net als vintage exemplaren.

Jazeker, is om te smullen de sounds die eruit komen.
 


Informatieve video waarbij J3PO op de overeenkomsten en verschillen tussen de Prophet-6 en Prophet-10 ingaat. En in plaats van alleen maar golfvormen en filtersweeps te vergelijken, laat hij juist ook horen waar beide synths in uitblinken of juist wat minder presteren dan de ander.

Spoiler: Prophet-10 "wint" op klank, karakter en muzikaliteit, Prophet-6 op features en voor op het podium (formaat/gewicht).
 
Prophet 10 OP VOORRAAD bij Thomann... Even een flinke laars zoeken. Sinterklaasjeeeeeeee.. :maffia:
 




Als ik sommige patches hoor dan klinken ze aardig hetzelde. De p5/10 kan wel punchier en voller klinken. Maar toch.
 




Als ik sommige patches hoor dan klinken ze aardig hetzelde. De p5/10 kan wel punchier en voller klinken. Maar toch.


Sorry, maar die Matrix video is echt heel erg slechte kwaliteit. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
 
Matrix en P5 zijn allebei best brassy qua klank, maar de SCI sound is wat minder agressief dan Oberheim. De M6 is dan weer wel best mellow voor een Oberheim. Ik vind de P5 meer als mijn Six~Trak klinken dan de Matrix 6 die ik had. Die zijn allebei wat wolliger en warmer dan de M6.
 
Ja het verbaasd me heel erg hoe hetzelde de Matrix kan klinken. Maar ruil de mijne liever in voor een prophet 5 :)
 
Ik heb inmiddels 2 weken mij P5 binnen en ik ben heel tevreden, het is een P5++, Aftertoutch, Aanslag gevoelig, alle moderne aansluitingen maar vooral de klank is spot on!!
En ik heb nog een hele mooi hout nerf bij de mijne. Happy P5 eigenaar hier!
 
Back
Top