Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.567
Laatst gewijzigd:
Ik zou de 10 voice zeker overwegen als er opties zouden zijn voor stereospread (evt in combi met unison), splits en layers. Maar gezien de eenvoudige opzet van de synth en de toch al vorstelijke prijs die voor de 5 voice wordt gevraagd, vind ik de extra investering niet echt in verhouding staan tot het verwachte extra genot.
 
Laatst gewijzigd:
Om terug te keren naar de roots 3500 a 4000 euro uitgeven.Dan moet je toch een P5(10)purist zijn, anders geef je niet zoveel geld uit.Zeker in tijden dat je met een paar (goede) softsynths al een bereik hebt tot in de filmmuziek die grote composers gebruiken.
Als je dit koopt wil je gewoon weer genieten hoe de P5 klonk.Voor nieuwe gebruikers met geld kan het een ontdekking zijn.
De klanken van de P5 zit al in mijn PX(P5 add-on),en dat klinkt al zeer behoorlijk.Iets nieuw is altijd begeerlijk.
 
Om terug te keren naar de roots 3500 a 4000 euro uitgeven.Dan moet je toch een P5(10)purist zijn, anders geef je niet zoveel geld uit.Zeker in tijden dat je met een paar (goede) softsynths al een bereik hebt tot in de filmmuziek die grote composers gebruiken.
Als je dit koopt wil je gewoon weer genieten hoe de P5 klonk.Voor nieuwe gebruikers met geld kan het een ontdekking zijn.
De klanken van de P5 zit al in mijn PX(P5 add-on),en dat klinkt al zeer behoorlijk.Iets nieuw is altijd begeerlijk.

Das geen argument. De sy22, 35 tg33 is vervuldig in films gebruikt en is een lofi digitale bak.

Anyhow de p5 is een zeer capabele synth. Maar wel een bread and butter synth.
Snap we dat die begeerlijk is. Waarschijnlijk het meest onder de liefhebbers van 80 sh!t muziek.
ken maar 1 track waar die echt vet in zit.

https://www.youtube.com/watch?v=ecW2bmmXnqI
 
Het is een legendarisch instrument natuurlijk en het heeft wel DIE vintage sound die vaak benaderd maar zelden bereikt wordt. Prophet 6 klonk erg goed maar toch heb ik het gevoel dat de 5 nog net een tandje meer leven, warmte en charisma heeft. Sentiment speelt ook een rol natuurlijk, welke legendarische 70s/80s band had er niet een. En ik vind het een prachtbak om te zien. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat speciaals. Ik heb al genoeg werkpaard plugins en alleskunner hardware dat ik me wel zo'n ijdele emotionele aankoop kan veroorloven :D
 
Prophet 10 en idd bread and butter sounds. Maar waaschijnlijk zijn jullie heeeerl oud ik ben zelf 14 en heb niet xo veel met die sound :D

 
maar dan heb je ook wel wat speciaals. Ik heb al genoeg werkpaard plugins en alleskunner hardware dat ik me wel zo'n ijdele emotionele aankoop kan veroorloven :D
Jij veroorlooft nogal regelmatig een uitstapje naar een andere synth:W
 
Daar is het een hobby voor :D:D

Soms gaat het niet alleen over een hobby.In dit land van internet wil m'n iets bereiken en sommigen gaan daarin heel ver in.
 
Das geen argument. De sy22, 35 tg33 is vervuldig in films gebruikt en is een lofi digitale bak.

Zowat alle synth's en softsynths worden gebruikt in films,series,songs.Afhankelijk van de tijdlijn in de geschiedenis van de synth.Wat je ook gebruikt is niet wat de meesten goed vinden maar wat jij of een composer kan gebruiken.
 
Het is een legendarisch instrument natuurlijk en het heeft wel DIE vintage sound die vaak benaderd maar zelden bereikt wordt. Prophet 6 klonk erg goed maar toch heb ik het gevoel dat de 5 nog net een tandje meer leven, warmte en charisma heeft.

Ik loop natuurlijk te geinen. En dit is het wel. Dit is top notch brassy analog sound.
Waar de p6 nog wel eens dat nare klinische had.
vind het ook een goede synth voor keys op te spelen.
een pro-1 x 5 in de basis.
Ga je de ob6 weg doen dan?

Heb wat meer demo's geluisterd en het is echt wow.
ik doe het maar met pro1 multisamples.
Wie weet in de toekomst.

Gefeliciteerd alvast, ben benieuwd :okdan:
 
Ja dat snap ik. Maar wellicht is de overlap zo groot dat die OB6 helemaal niet gemist word.
Ik hoop op meer rack synths want met keys heb ik nu genoeg.
 
Ik zag zojuist een originele Prophet 10 op Marktplaats te koop. Ik weet natuurlijk niet of de eigenaar daarvoor de heruitgave (of twee) gaat kopen. Die zal in ieder geval minder onderhoud behoeven. Ik wacht nog even af wat Behringer doet en hoe die Pro-800 gaat klinken. Na de Pro-1 heb ik hoge verwachtingen.
 
^ Het enige nog interessante van die hele vintage SCi poly range door deze heruitgaves is nog de Prophet 5 Rev 1 , maar dan niet om te gebruiken maar enkel als collector.

Al de rest is geluids/gebruikshalve plots sterk in waarde afgenomen gezien de allicht betere stabiliteit en flexibiliteit van het modern exemplaar. :D

Een P5 Rev 2 zou je ook nog kunnen overwegen om aan te kopen als collector,maar ook weer niet om te gebruiken.
 
^ Het enige nog interessante van die hele vintage SCi poly range door deze heruitgaves is nog de Prophet 5 Rev 1 , maar dan niet om te gebruiken maar enkel als collector.

Al de rest is geluids/gebruikshalve plots sterk in waarde afgenomen gezien de allicht betere stabiliteit en flexibiliteit van het modern exemplaar. :D

Een P5 Rev 2 zou je ook nog kunnen overwegen om aan te kopen als collector,maar ook weer niet om te gebruiken.

Niet gebruiken? Wellicht moet je een andere hobby zoeken :D
 
^ Het enige nog interessante van die hele vintage SCi poly range door deze heruitgaves is nog de Prophet 5 Rev 1 , maar dan niet om te gebruiken maar enkel als collector.

Al de rest is geluids/gebruikshalve plots sterk in waarde afgenomen gezien de allicht betere stabiliteit en flexibiliteit van het modern exemplaar. :D

Een P5 Rev 2 zou je ook nog kunnen overwegen om aan te kopen als collector,maar ook weer niet om te gebruiken.

Dat is de vraag, vaak zie je dat een reissue of kloon van een classic niet direct leidt tot waardedaling van de originele instrumenten. Veel mensen lijken toch wel erg te hechten aan de geschiedenis van zo'n ding, of vinden juist zo'n oud beestje op de weg houden een groot deel van de charme. Voor mij is het eerder andersom, als ik dezelfde klank uit een modern apparaat kan halen met de moderne gemakken en garantie erop (en in dit geval ook nog eens voor een prijs die een stuk lager ligt dan je voor een knappe Prophet 5 OG neer mag leggen), heb ik liever de nieuwe versie. Als er wel een ding is waar ik de schurft aan heb is het wel falende elektronica, krakende potmeters en uitvallende kanalen en dat soort gedoe.
 
Niet gebruiken? Wellicht moet je een andere hobby zoeken :D

Ik zie geen verband ,als de hobby zelf is dat je het toestel niet perse aankoopt om te gebruiken...in dat geval koop je dus geen synth om een andere hobby te beoefenen!
 
Back
Top