Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.604
Laatst gewijzigd:
Voor de soldeersnuivers: de envelopes zijn niet analoog (maar schijnbaar wel tot in de puntjes gemodeld zodat ze ook kloppen met de verschillende filtertypes).
 
^ Ik ben in ieder geval onder de indruk van de demo's! (al)

Analoge envelopes is totaal zinloos..
 
Ik ben er nog nooit warm voor geweest, de 5. Vriend heeft m... ik heb de ob6 gekocht en de 5 gaat er niet komen.
heb wel de pro one. Die is echt fuckin de waanzin!!! (O ja en de pioneer heb ik ook maar die eet veel stof)
 
Dat is wel een heel mooi apparaat. Maar qua functionaliteit lijkt me deze redelijk beperkt in 2020.
Aan de andere kant is het GAS weer op volle toeren aan het draaien met zo'n apparaat in het verschiet.
 
Ik vind de sound van de P5 geweldig. Maar voor die prijs trek bv de Polybrute mij meer.
Kwa demo vind ik de cheesy sounds niet zo geweldig.
Maar de P5 kan hele mooise strings, bassen en keys doen.
Is echt moeilijk om op youtube de echte kwaliteiten van de klank te horen.
Waarschijnlijk word ik er in het echt door weg geblazen kwa mooiheid.
 
^ valt af te wachten wat het resultaat is in real met die SSM chips erin, want dat is toch wel iets apparts hoor,zekers met 10 voices.

De P5- Rev 3 sound met CEM Chips is idd verder niets speciaal meer.
 
Ik vind de sound van de P5 geweldig. Maar voor die prijs trek bv de Polybrute mij meer.
Kwa demo vind ik de cheesy sounds niet zo geweldig.
Maar de P5 kan hele mooise strings, bassen en keys doen.
Is echt moeilijk om op youtube de echte kwaliteiten van de klank te horen.
Waarschijnlijk word ik er in het echt door weg geblazen kwa mooiheid.

De Polybrute lijkt mij niet echt een vergelijking waard.
De Prophet 5/10 is beperkt in opties maar waarschijnlijk klinkt wat je ook pielt heerlijk kortom veel sweetspots.
De Polybrute is een bak met eindeloos veel routing mogelijkheden, maar veel minder sweetspots.
Nadeel van de Prophet 5/10 is uiteraard het dikke prijskaartje, maar de beperktheid vind ik echter fijner.
Persoonlijk ga ik liever voor een bak met minder features en wat het bied echt goed doet.
 
maar veel minder sweetspots.

Dat kun je je afvragen.
De Matrix Brute kennende denk ik idd wel dat er meer ervaring voor nodig is om de sweetspots te vinden.
Maar denk wel dat de Polybrute meer sweetspots heeft juist door zijn routing en morphing mogelijkheden.

Vannila synth sounds kan ik nou niet echt een sweetspot noemen.
Dan kun je 'sweetspot' weer defineren.
ja voor 80's retro sh!t wint de P5 maar ik maak meer modernere dingen en daar past de Matrix/Poly beter bij en daarom denk ik dat voor mij sweetspot weer wat anders betekent dan voor iemand die 80s retro dingen maakt..

Maar de P5 heeft wellicht wel een mooiere basis sound en dat mag ook wel voor de prijs.
Blijft natuurlijk appels met peren vergelijken maar ik ben eerlijk gezegt niet zo heel fan van de bread and butter synths OB6, P5.
Niet omdat ik de klank niet mooi vind maar verhouding klank pallete vs prijs.
Het zijn geweldige synths, echte klasdsiekers, kan ze prima gebruiken maar ik zoek toch liever iets veelzijdiger,
 
Een lust voor het oog, zonder meer!
Maar ik hoor in de demo's ook meteen weer wat mij in de DSI instrumenten die ik zelf heb gehad ging staan tegenstaan.
Mooi spul, zonder meer, maar niet voor mij.

+1
Heb precies hetzelfde.


Uiteraard kan ik ELKE synth wel gebruiken, maar keuzes he? :D
 
Ik heb er eentje (5 voice) besteld. Laat maar komen.

Iemand interesse in een OB-6? :D
 
Wat is dat dan precies, dat jullie begint tegen te staan?

Bij mij de sound. Er lijkt een typisch DSI sausje overheen te zitten bij hun bakken - lastig duidelijk aan te geven.
En daar ben ik niet zo kapot van.
 
Bij mij de sound. Er lijkt een typisch DSI sausje overheen te zitten bij hun bakken - lastig duidelijk aan te geven.
En daar ben ik niet zo kapot van.

Ok thx Zoidsity
 
;)
Ik heb er eentje (5 voice) besteld. Laat maar komen.

Iemand interesse in een OB-6? :D

Last van GAS nap?

Nee Dank u heb eindelijk nu ook een :D
and loving it
 
Bij mij de sound. Er lijkt een typisch DSI sausje overheen te zitten bij hun bakken - lastig duidelijk aan te geven.
En daar ben ik niet zo kapot van.

Hun nieuw curtis chips is dat he.

Ik hoor wel een merkbaar verschil met deze P-5/10
 
Wat is dat dan precies, dat jullie begint tegen te staan?

Ik heb zeker 10 jaar de p5 en een paar jaar de t8 gehad voor mijn toenmalige band.
En op het laatst was ik wel zo klaar met het geluid .
Als ik nu een p5 hoor komt gewoon weer een gevoel naar boven , zoals je vroeger van je moeder 1x per week een lepel levertraan naar binnen moest werken.
Zeker , hij klinkt dik .. lekker direct...past goed in de mix ... alle knoppen zijn direct duidelijk ... en ziet er mooi uit ........... maar ik moet hem niet meer.
 
Prachtig design en mooie klank, maar wat mist men dan in de p6 denk ik dan. Tof dat je door de filters heen kunt. Mooie bak verder.
 
Ook thx Hilltree

Door jouw zin met de levertraan begrijp ik perfect wat je bedoeld ;)
 
Back
Top