Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.570
Laatst gewijzigd:
Was een b-stock, dus vraag me af of ze m wel getest hebben voordat ie opnieuw verkocht werd...
Daarom koop ik geen b-stock van Bax meer. Mij leverden ze begin dit jaar een defecte Behringer DEQ-2496. Minder duur dan een Prophet 10, maar ook frustrerend. Onbegrijpelijke bedrijfsvoering.
 
Klinkt als een slecht contact in een flatcable ergens..imo 2x niks.
Ja zou goed kunnen. Sequential is blijkbaar ook niet zo moeilijk en laat mensen zelf de synth open schroeven voor bijv het fixen van de filter cap, dus wellicht kan ik het zelf fixen.

Daarom koop ik geen b-stock van Bax meer. Mij leverden ze begin dit jaar een defecte Behringer DEQ-2496. Minder duur dan een Prophet 10, maar ook frustrerend. Onbegrijpelijke bedrijfsvoering.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze een retour niet ff testen, maar zou natuulk wel kunnen. Bax net gesproken en daar zeggen ze (natuurlijk) dat retourtjes eerst worden getest.
Wacht ff de reactie van Sequential af en dan zien we wel...
 
Ik zou het eerst even overleggen met Bax. Anders zit je met een kapotte synth zonder garantie, als het niet de flatcable is. Bovendien, je hebt vast niet een passend flatcable liggen neem ik aan.
 
Ik zou het eerst even overleggen met Bax. Anders zit je met een kapotte synth zonder garantie, als het niet de flatcable is. Bovendien, je hebt vast niet een passend flatcable liggen neem ik aan.
Ja uiterraard, ga er niets mee doen totdat ik van zowel Sequential als Bax goedkeuring op de email heb ontvangen.
 
Een DOA ... da's zuur. Zoals eerder in deze thread gezegd is Sequential meestal wel genegen om klanten zelf het probleem op te laten lossen, bijvoorbeeld door nieuwe borden op te sturen die je er dan zelf in moet zetten. Ik geloof ook niet dat het openmaken van de unit de garantie verprutst, zo heb ik hem zelf al open gehad om een beschadigd houten paneel te vervangen. Maar inderdaad even afstemmen, hun serviceafdeling reageert meestal snel op emails.
 
Ik vond net een link waarin stond hoe je de synth in bootloader kan krijgen. Dat doet ie gelukkig wel, maar de leds knipperen dan nog steeds zoals in bovenstaande video.
Dat geeft weer een beetje hoop en maakt de kans op een mogelijk loszittende kabel iets groter.

Jammer genoeg is het nu nog nacht in California, moet nog ff wachten ;)
 
Als je aan alle knoppen draait, stopt het dan? Als dat zo is dan zou het kunnen zijn dat de laatst gedraaide knop niet helemaal lekker contact maakt. Schoonmaken en opnieuw plaatsen zou kunnen helpen.
 
Aansluiten rechtstreeks op de muur ipv contactdoos. Kijken of dat het probleem verhelpt.
 
Na overleg met Bax en Sequential de Prophet net open gehad en flatcables opnieuw goed ingestoken; helaas geen effect.
Nogmaals, maar deze keer de contacten van de flatcables met alcohol schoongemaakt; Tsjakka, gefixt, de prophet doet weer normaal. :D
Nu maar eens een dagje testen en uitproberen, kijken of het probleem weg blijft.

Even een vraagje voor de kenners: Ik had verwacht dat de vintage knob constante random variaties zou toepassen, maar het lijkt een vast waarde toets te zijn.
Dus vintage vol open, D4 toets klinkt anders dan de rest, lagere cutoff. Maar dit is elke keer zo, dus het veranderd niet als ik diezelfde D weer speel.
Hoort dit zo? Ik dacht nl. dat het telkens variërend was.
 
Ik denk dat het zo hoort. Als je die variatie per stem wilt hebben kun je voice allocatie veranderen naar round robin. Met de nieuwste firmware geïnstalleerd naar de derde global pagina en dan toets 2 volgens mij...
 
Ik denk dat het zo hoort. Als je die variatie per stem wilt hebben kun je voice allocatie veranderen naar round robin. Met de nieuwste firmware geïnstalleerd naar de derde global pagina en dan toets 2 volgens mij...
Dat is sowieso een oplossing, thanks! Moet de firmware nog updaten, staat nu nog 1.5.0

Ik had een keer een video op youtube gezien waarin een soort arpeggio speelt die elke keer net iets anders klinkt door de vintage knob. Vandaar dat ik dacht dat het geen "vast variatie per toets" is.
Ik dacht dat deze video ouder was dan de update met round robin, maar kan die video niet meer vinden...
 
Na overleg met Bax en Sequential de Prophet net open gehad en flatcables opnieuw goed ingestoken; helaas geen effect.
Nogmaals, maar deze keer de contacten van de flatcables met alcohol schoongemaakt; Tsjakka, gefixt, de prophet doet weer normaal. :D
Nu maar eens een dagje testen en uitproberen, kijken of het probleem weg blijft.
Is eigenaardig, het zou toch nog kunnen dat er slecht contact is in de flatcables,ik denk eerder aan contact tussen de kabel en connecter die erop zit.

Onwaarschijnlijk dat de contacten al geoxideert zouden zijn,ik zou dus snel de synth openmaken hem aanzetten en die flakables plooien/bewegen om te kijken of het iets doet,ook de connectoren eens bewegen op de print,dit VOOR je garantie voorbij is.

Als de flatkabel in de connecter zit op de print til/beweeg je de kabel op een neer en kijk wat het panel doet,niet aan rukken als een gek ,lichtjes even naar boven en naar beneden,dit een paar keer.
 
@egres Ja dat heb ik uiteraard gedaan, want ik dacht precies hetzelfde. Kabeltje kan ook bijna niet fout zitten en ze hingen niet half uit de connector.
Heb de kabels een beetje heen en weer bewogen en lichte zijwaartse druk bij de connector, maar alles blijft werken zoals het hoort.
Wellicht toch vette vingerafdrukken op de contacten. Ze zagen er schoon uit.

Ga 'm ook nog eens in doos terug doen en ff onderstboven en op zijn kant zetten en zien of het dan weer terug komt.

Maar veel belangrijker; wat een sound! wat een looks! Wat een kwaliteit verder, voelt echt zeer solide en goed aan allemaal!
 
Back
Top