Tim .Ocean - Curling Path [ organic hiphop ambient breaks]

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.137
Locatie
HybriDe L!Fe
Mijn hele studio overhoop gehaald en tussen alle chaos in wilde ik ff een tapedeck checken of die pitch control had.
ding open gemaakt ( teac v1030 ) op zijn langzaams gezet en wat breaks gemaakt.
Een van die breaks goor je hier.
Daarna ook 2 tracks door de tape gehaald overstuurd en de pitch op de motor gemod.

Conclussie: tape is vet:D echt lekker om drums mee te processen of synths of ep's door te halen. Wel een bak ruis

 
Leuk om te luisteren. Hij is erg lo-fi, dat wel en doet een peetje pijn aan mijn oren. Voor de rest: zeeeer nice! :)

Thanks, op de pijn na :D vind het zelf heel fijn klinken.

Die drums zijn ge high-passed en daarna weer teru gemixt met het clean laag voor de punch. en ook wat clean hoog erbij want lagzame tape is zo dof als een kanarie.
Alle sounds lijken voor geen meter meer op het origineel.

Teac V1030, heb er nog 1 te koop 5000 euro :D

Depressoptimist thanks :)
 
volgens mij ben ik dit soort lo-fi gewend, dat het eerder hi-fi klinkt :D (of dit soort lo-fi, een aantal bands die nogal wat experimenteerden..)
mooi, lijkt bijna glas, lekker lopende drums (ze lopen voor mij lekker), geluiden zijn ook erg mooi. ruis? welke ruis? :D8) de ruis doet lekker mee...
mooie sfeer, en dat is niet alleen de tape...

ow het is een cassettedeck.... een super de luxe! ja zeg!
 
vink thanks hey:) ja idd de ruis hoort gewoon bij de sound. Die ga ik nog een beetje sidechainen.

DigitalArt idd. Helemaal mooi is multisamples maken met roundrobin en dan iedere sample de tape wat anders modden. Dan heb je in feite een mellotron

Ik ga nog eens kijken of ik een andere weerstand op de motor kan zetten voor een groter bereik.
 
volgens mij ben ik dit soort lo-fi gewend, dat het eerder hi-fi klinkt :D

Ha, dat gevoel had ik ook. Bij mij komt het omdat het me doet herinneren aan m'n eerste auto, daar zat een oude autoradio in en de cassettebandjes die je afspeelde kreeg ook zo'n soort klank. Heb hele goede herinneringen aan die auto, en de vele, vele afgespeelde bandjes tijdens ritten. Passagiers vonden het soms nogal vreemd dat kantje A bijvoorbeeld Dead Can Dance had en kantje B Nine Inch Nails. :D

Maar inderdaad Tim, dit klinkt inderdaad mooi. :)
 
Disharmonic wat grappig dat deze sound de herineringen van je oude speler opwekt.
Voor mij is het meer als de batterij van mijn walkman leeg raakt:D

Ik heb inmiddels een dictafoon gekocht en ga multi samples met compact cassette en micro tape maken. Banden recorder wil ik hier niet hebben. Beetje veel gedoe.

Robi thanks man. :okdan:
 
Back
Top