Roland tr06 boutique

Yes. De TR606 krijgt een boutique. En hij heeft 5 trig outs. 400 dollar. Komt uit rond november.
Heeft veel fx aan boord, oa tape echo.

Er komt ook nog een cloud versie
 

Attachments

  • tr-06_content_photo_01.jpg
    tr-06_content_photo_01.jpg
    232,1 KB · Bekeken: 897
joepie, weer een boutique bakje waar ik niks mee kan aanvangen. Ze zouden beter hun producten usb class compliant maken. Bij gebrek aan individuele audio outputs kan ik er niks mee aanvangen.
 
joepie, weer een boutique bakje waar ik niks mee kan aanvangen. Ze zouden beter hun producten usb class compliant maken. Bij gebrek aan individuele audio outputs kan ik er niks mee aanvangen.

Via usb kun je wel de kanalen apart opnemen. Als je dat niet wil zou je zelfs alle kanalen apart als audio kunnen opnemen, het zijn toch maar 6 instrumenten. Via panning (3 instr links 3 inst rechts pannen) zou in principe dan maar 3 kanalen hoeven opnemen. Is wel wat meer werk om het daarna weer gelijk te zetten...maar het kan.

Class complaint heb ik even moeten opzoeken wat dat betekende ....:) Waarom is dat zo belangrijk? Je kan toch gewoon de driver installeren.
 
Via usb kun je wel de kanalen apart opnemen. Als je dat niet wil zou je zelfs alle kanalen apart als audio kunnen opnemen, het zijn toch maar 6 instrumenten. Via panning (3 instr links 3 inst rechts pannen) zou in principe dan maar 3 kanalen hoeven opnemen. Is wel wat meer werk om het daarna weer gelijk te zetten...maar het kan.

Class complaint heb ik even moeten opzoeken wat dat betekende ....:) Waarom is dat zo belangrijk? Je kan toch gewoon de driver installeren.

Omdat Roland enkel drivers maakt voor mac/windows en ik gebruik geen mac/windows. Als ze het class compliant houden, dan werkt het out of the box. Iets wat dezer dagen al vrij normaal is.
 
joepie, weer een boutique bakje waar ik niks mee kan aanvangen. Ze zouden beter hun producten usb class compliant maken. Bij gebrek aan individuele audio outputs kan ik er niks mee aanvangen.

komt vast nog wel met sep out's. groter dikker en duurder... TR8 formaat maar dat TR009 qua outfit en outputs (009 verzin ik, ga nu niet googlen :) )
Boutiques zijn idd afknapper met dat stom usb stekkertje en geen seperate outs, maar ooit leren ze het...
 
Als we het hebben over het genre uit Chicago eind jaren tachtig, summer of love etc, geen enkele plaat.

:duivels: Dat is een stellige uitspraak.



Phuture (Pfantasy Club) gebruikte ook een TR-606.
Die TR-606 zit in meer tracks dan je in eerste instantie zou denken. Vaak wordt dan enkel de snaredrum gebruikt. Niet zo gek, de TR-808 snare verbleekt erbij :D (kwestie van smaak, uiteraard).

Verder zijn er zoveel andere artiesten te noemen die de 606 gebruikte en ook Acid populair gemaakt hebben (uit m'n hoofd, periode 1990-1993 : Thomas P. Heckmann (Spectral Emotions), Air Liquide (Jammin Unit & Walker), Mike Ink, Mono Junk, Woody McBride, Orx, Acid Junkies etc.).

Zonder de individual outs lijkt de TR-06 mij geen partij voor de RD-6. Ben wel benieuwd naar de vergelijking.
 
Ja. Misschien wordt het tijd om dat gedoe over die oude bakken eens achter ons te laten. Die gasten gebruikten alles waar ze hun handen op konden leggen en waren er innovatief mee. Ze zaten in een cultuur en die sijpelde hun platen in. Daarnaast hoor je compressie, misschien een oud cassettedeckje, saturation, vinyl.. Als ze al die gear hadden gehad die wij nu kunnen kopen, hadden ze nóg vettere platen gemaakt (of ze waren verzopen in de keuzes).

Alle pogingen om vroeger na te doen kunnen leuk zijn, maar als we er ook nog zo bij gaan zeveren, wordt het wel heel snel een beetje zielig hoor. En dan straks weer allemaal videos op YT van gasten die 'm tot in den treure gaan vergelijken.. Wil je een 606 voor in je handtas? Koop dat ding. Wil je 'm niet... dan niet? Of koop een DR110. 10e van de prijs, óók heerlijke hats en een dikke clap erbij. Tooooch??? ;)
 
coronACID
 
Ja. Misschien wordt het tijd om dat gedoe over die oude bakken eens achter ons te laten. Die gasten gebruikten alles waar ze hun handen op konden leggen en waren er innovatief mee. Ze zaten in een cultuur en die sijpelde hun platen in. Daarnaast hoor je compressie, misschien een oud cassettedeckje, saturation, vinyl.. Als ze al die gear hadden gehad die wij nu kunnen kopen, hadden ze nóg vettere platen gemaakt (of ze waren verzopen in de keuzes).

Alle pogingen om vroeger na te doen kunnen leuk zijn, maar als we er ook nog zo bij gaan zeveren, wordt het wel heel snel een beetje zielig hoor. En dan straks weer allemaal videos op YT van gasten die 'm tot in den treure gaan vergelijken.. Wil je een 606 voor in je handtas? Koop dat ding. Wil je 'm niet... dan niet? Of koop een DR110. 10e van de prijs, óók heerlijke hats en een dikke clap erbij. Tooooch??? ;)

Amen! :halleluja

Ik vind de DR110 hier nou niet zo geweldig goed klinken eerlijk gezegd. Sommige dingen worden wel iets geromantiseerd vind ik. Geldt ook voor de 606. Niet dat hij niet leuk is, maar dat hij nou mythische status verdient....
https://m.youtube.com/watch?v=jaoPaLMrz1E
 
Laatst gewijzigd:
Ja. Misschien wordt het tijd om dat gedoe over die oude bakken eens achter ons te laten. Die gasten gebruikten alles waar ze hun handen op konden leggen en waren er innovatief mee. Ze zaten in een cultuur en die sijpelde hun platen in. Daarnaast hoor je compressie, misschien een oud cassettedeckje, saturation, vinyl.. Als ze al die gear hadden gehad die wij nu kunnen kopen, hadden ze nóg vettere platen gemaakt (of ze waren verzopen in de keuzes).

Alle pogingen om vroeger na te doen kunnen leuk zijn, maar als we er ook nog zo bij gaan zeveren, wordt het wel heel snel een beetje zielig hoor. En dan straks weer allemaal videos op YT van gasten die 'm tot in den treure gaan vergelijken.. Wil je een 606 voor in je handtas? Koop dat ding. Wil je 'm niet... dan niet? Of koop een DR110. 10e van de prijs, óók heerlijke hats en een dikke clap erbij. Tooooch??? ;)

Amen (break) :mega:
 
Ja. Misschien wordt het tijd om dat gedoe over die oude bakken eens achter ons te laten. Die gasten gebruikten alles waar ze hun handen op konden leggen en waren er innovatief mee. Ze zaten in een cultuur en die sijpelde hun platen in. Daarnaast hoor je compressie, misschien een oud cassettedeckje, saturation, vinyl.. Als ze al die gear hadden gehad die wij nu kunnen kopen, hadden ze nóg vettere platen gemaakt (of ze waren verzopen in de keuzes).

Alle pogingen om vroeger na te doen kunnen leuk zijn, maar als we er ook nog zo bij gaan zeveren, wordt het wel heel snel een beetje zielig hoor. En dan straks weer allemaal videos op YT van gasten die 'm tot in den treure gaan vergelijken.. Wil je een 606 voor in je handtas? Koop dat ding. Wil je 'm niet... dan niet? Of koop een DR110. 10e van de prijs, óók heerlijke hats en een dikke clap erbij. Tooooch??? ;)

Helemaal mee eens!
 
Maakt dat veel uit dan? Wat moeten 'we' anders doen... Over sport kletsen, wereldwijde problemen politiek of... nee, laat ons maar lekker zielig zeuren over (oude) gear. lijkt me behoorlijk onschadelijk tijdverdrijf... En als dat je stoort (ik bedoel dit absoluut zonder offence, begrijp 't heus wel) hoef je 't helemaal niet te lezen, zoals ik besloten heb niet meer te reageren/ bashen op topics van / over ... je weet wel. Wat een fijne beslissing was dat voor mij en jullie, mijn leven werd er beter van.

Vraag me af of mensen zich ook zo ergeren als er alweer een gitaar wordt bovengehaald om er een rock n roll achtig up tempo nummer mee te maken. Want dat was nogal 60's eh.

En als jij met vergeten gear een topschijf maakt doe ik héél erg mijn hoed af voor je. Maar als dat dan weer een hype start, hebben we weer een onderwerp :D
 
:D
Ja. Misschien wordt het tijd om dat gedoe over die oude bakken eens achter ons te laten. Die gasten gebruikten alles waar ze hun handen op konden leggen en waren er innovatief mee.

Meteen de meest wijze opmerking van heel de draad. Je hebt ook absoluut geen Fender nodig om ‘echte´ rock n roll te maken. Maar dat principe begrijpen de in keurslijf zittende XoX believers vooralsnog niet. Je ziet nu ook 2 groepen ontstaan : de puristen en copycats. We grappig om lezen zo...
 
Deze al voorbij gekomen?
Heel goede video vind ik. Met een mooi vergelijk tussen de Beh en Rol. Ik vind de behringer wat warmer klinken met meer laag in de kick. Roland klinkt weer beter met distortion en klinkt wat helderder. De snare van de Roland vind ik weer wat beter klinken omdat hij wat meer ratel en hoog heeft. Maar ik zou al met al toch liever de Roland hebben omdat hij veelzijdiger is en beter gebouwd ipv de cheap Behringer behuizing. De Roland is ook twee keer zo duur, het prijsverschil moet ergens in zitten natuurlijk.



Vond de Roland toch beduidend beter klinken dan de Behringer in deze demo. Waarom je in vredesnaam een stereoversie van de 606 maakt ontgaat me wel geheel, ind outs op een monobak is prima. Ik vind de Behringer ivm een echte 606 ook niet helemaal overtuigend, maar dat kan of aan mij of de gebruikte 606's liggen.
 
Na enige tijd toch een tr-06 gekocht voor naast de tb-03. Ben eigenlijk erg onder de indruk van deze boutique. De mogelijkheden van de extra geluiden (o.a. een rimshot en clap), de uitgebreide-re sequencer mogelijkheden t.o.v. 08 en 09 (Substep, 32 steps, flam, shuffle) en de aanwezigheid van verschillende effecten maakt deze boutique toch wel erg interessant. De beperkingen die ik aantrof bij de 9 en de 8 heb ik bij de 6 zeker niet. Het is een ideale jam tool in combi met de 3. Voor jammen ideaal, maar mijn muziek blijft toch wel 100% software. 👍🏻
 
Back
Top