Roland tr06 boutique

Yes. De TR606 krijgt een boutique. En hij heeft 5 trig outs. 400 dollar. Komt uit rond november.
Heeft veel fx aan boord, oa tape echo.

Er komt ook nog een cloud versie
 

Attachments

  • tr-06_content_photo_01.jpg
    tr-06_content_photo_01.jpg
    232,1 KB · Bekeken: 897
Hoog tijd voor een reggae comeback dus. :okdan:

ALTIJD!!

check die 606 mix die ik eerder postte, echt mn halve jeugd trekt voorbij. Andere helft was acid maar ik hou er over op :D
 
ALS corona volgend jaar Reggae Geel niet verknoeit ga ik er eens heen. Is vlakbij. Zal 't eens tjekke :beard:
 
Wanneer komt de Boutique JP-04? 8)
 
Mooi hoe Roland wederom hun totale gebrek aan historische kennis ten toon spreiden in het eerste filmpje, de 606 is in voor zover ik weet geen enkele acid-plaat gebruikt en was vooral populair in reggae. Hoe kan het toch dat ze zo consequent een gebrek aan interesse laten zien als het gaat om elektronische muziek? Diep tragisch, zeker voor een merk wat zo'n grote rol heeft gespeeld daarin.

Shame on you :duivels:

 
Oh het moet ook uit Chicago komen, tja euh ja maar ja maar...

Lekkere dance hall mix indeed!

Trouwens het filmpje van Roland is idd wel heel slecht, gast staat daar in zijn slobber shirt, tafel is veel te laag, ze zoomen in op hem terwijl ze toch een nieuw apparaat willen promoten. Beetje amateuristisch maar dat zijn we van ze gewend. Nobody beats the mc-303 promo video :dubbel:
 
Dylan!

Goeie vondst, blij dat er eindelijk iets met een 606 uit de acid house periode naar boven komt, al maakt dat natuurlijk nog steeds geen rol van betekenis zoals Roland het wel een beetje voor wil doen komen. In het hele verhaal van house is de 606 gewoon niet zo relevant.
 
En hoeft niet direct uit Chicago, in London Manchester en Amsterdam deden we ook gewoon aan acid. Dus punten voor Monotron! En voor Dylan! Ondanks dat vrijwel alles was gejat blijven de vroege Lower East Side dingen wel echt vet!
 
Tuurlijk was de 606 present in acid tracks destijds. Maar is zeker niet DE acid drummachine. Dat is de 909. Zonder twijfel.
606 is electro!
 
De presentator van het apparaat zegt 1 keer dat het instrument is gebruikt in ā€˜onder meer acid houseā€™. Gelijk hele discussie hier. Puristen, ik houd van ze.
 
A popularizing role is wel wat anders dan onder andere, en het was gewoon geen rol. Dat er met flink moeite een 606 track(nota bene uit NL!) wordt opgediept geeft dat al aan. Heeft niets met purisme te maken, alles met geschiedschrijving. Het is niet dat het achteraf niet mag, het was gewoon niet het geval.
 
En acid house drumcomputers, ik zou vooral de 707/727 noemen en de 808. 707 was toen echt state-of-the-art! Digitaal! Net echt!
 
Ik vind het een goed teken.
Als we het afzeiken van Roland nu in de presentatie moeten gaan zoeken doen ze blijkbaar iets goed. ;)

Ik vind het wel een leuk ding, waar ik in principe geen behoeft aan heb, maar die trigger outs maken hem toch enigszins interessant voor me.
 
Het is allemaal grote schande :beard:

maar wel geinig dat je de sound kan aanpassen en idem sequencer.

Nu kan de Roland 606 versus Beh 606 discussie los barsten :peukie:
 
Het is op zich treurig dat ze weinig over hun eigen geschiedenis weten, maar een grote schande is wat overdreven hoor
 
Ik stoor me er niet zo aan maar begrijp je punt.

Maar ja dat is marketing. Het allemaal iets mooier maken dan het werkelijk is.
 
Maar de werkelijkheid is zo prachtig! Die reggae-periode is echt superbelangrijk geweest, en volgens mij(maar dat was meer de muziek van oudere broers en zussen voor mij) was ook in de electronische wave de 606 een absolute classic! Maar alles moet weer in die smeerworst acid house revival ik wil in de panoramabar draaien oude mannen dance worden geserveerd! En dat is vervolgens ook nog eens volstrekte nonsens...
 
House is niet mijn muziek, maar als ik het goed begrepen heb is het toch juist te danken aan het slechte inzicht van Roland dat die ritmeboxen als begeleiding voor beatbandjes mislukten waardoor ze door de House-pioniers voor een prikkie konden worden aangeschaft om er hun eigen ding mee te doen. Of is dat een geromantiseerde fabel?
 
Of het een fabel is of niet, het is iig niet het geval bij de 606.
 
Back
Top