Roland tr06 boutique

Yes. De TR606 krijgt een boutique. En hij heeft 5 trig outs. 400 dollar. Komt uit rond november.
Heeft veel fx aan boord, oa tape echo.

Er komt ook nog een cloud versie
 

Attachments

  • tr-06_content_photo_01.jpg
    tr-06_content_photo_01.jpg
    232,1 KB · Bekeken: 897
Dat is slim bedacht. Zo voegt hij wat toe aan het bestaande aanbod. Ik heb de 606 snare altijd beter gevonden dan die van de 808, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak of gebrek daaraan. :D
 
Wat ik vooral tof vind is de 5 trig outs. Ik weet al wat ik wil om drum brains te voeren :)
 
Ok top. Lijkt me interessant. Goed als alternatief voor de Behringer. Alhoewel een 606 minder een must have is dan een 808 of 909.

Waarom? lijkt misschien in de oppervlakte op de 808 maar heeft echt wel zijn eigen mojo.
Dat de grote massa daar zo over denkt is wel zo maar veel kenners denken daar anders over.
kick, snare en hihats zijn erg goed. Hihats zelfs het beste van alle analoge drum doosjes.
 
Domme vraag waarschijnlijk, maar als ouwe rocker vraag ik mij af wat hier met een "boutique" bedoeld wordt... :beard:
 
Waarom? lijkt misschien in de oppervlakte op de 808 maar heeft echt wel zijn eigen mojo.
Dat de grote massa daar zo over denkt is wel zo maar veel kenners denken daar anders over.
kick, snare en hihats zijn erg goed. Hihats zelfs het beste van alle analoge drum doosjes.

maakt me zelf niet uit wat anderen of zogenaamde kenners erover denken. Zelf vind ik de 606 minder klinken dan een 808 of 909. Neemt niet weg dat ik hem tof vind en sommige klanken zelfs beter. Maar over het geheel genomen vind ik hem niet super bijzonder.
 
maakt me zelf niet uit wat anderen of zogenaamde kenners erover denken. Zelf vind ik de 606 minder klinken dan een 808 of 909. Neemt niet weg dat ik hem tof vind en sommige klanken zelfs beter. Maar over het geheel genomen vind ik hem niet super bijzonder.

Tuurlijk over smaak kun je niet twisten, maar man man zodra je de 606 compressed komt er een snare en kick uit.. yum yum :)
 
Net niet is nogal relatief: snoepjes zijn de tr09, A-01 (heel undercover) en de D05, hoewel de 03 ook prima is. Dat zal je wil zien aan de 2e hands prijzen weldra.
Die 06 zie ik hier nog wel komen als ie me genoeg kan overtuigen, heb de TT606 hier al een hele poos werkloos. Maar zoals ik al zei, die 5 triggers zijn heerlijk op de syncussion en ander speelgoed

De 06 heeft ook meerdere sounds per instrument. Dus 3 kicks enz. 32 steps. En meer.

Click image for larger version  Name:	Schermafbeelding 2020-10-01 om 12.59.00.png Views:	0 Size:	379,2 KB ID:	3784790
 
De Boutique reeks zijn die veel te kleine, net niet bakkies van Roland.

Ja en ik begrijp niet dat de design ontwerpers bij Roland voor deze maatvoering zijn gegaan, ik heb zelf de SE-02 en al heb ik geen grote handen/dikke vingers dan is het ook voor mij net aan.
Het is zoiets als een kleine stadsauto ontwerpen maar de gemiddelde mens past er niet in. :?:stupid
iets van 10 cm langer en 5 cm breder had het nog steeds een handzaam formaat gemaakt maar voor de meesten een stuk beter hanteerbaar.
 
Tuurlijk over smaak kun je niet twisten, maar man man zodra je de 606 compressed komt er een snare en kick uit.. yum yum :)

Ik ben wel benieuwd naar een geluids vergelijk met de Behringer eigenlijk...
Vanwege (sync) betrouwbaarheid en bouw kwaliteit en voordelen van een display zou ik eerder voor de Roland gaan, qua sound zal de Behringer wellicht iets beter zijn. Maar aangezien ik al een TR8s heb vraag ik me af hoeveel deze TR06 toe gaat voegen?
 
Mooi hoe Roland wederom hun totale gebrek aan historische kennis ten toon spreiden in het eerste filmpje, de 606 is in voor zover ik weet geen enkele acid-plaat gebruikt en was vooral populair in reggae. Hoe kan het toch dat ze zo consequent een gebrek aan interesse laten zien als het gaat om elektronische muziek? Diep tragisch, zeker voor een merk wat zo'n grote rol heeft gespeeld daarin.

excuus voor het hoge waldorf en statler-gehalte, maar volgens mij is er bij die marketingafdeling niemand boven de 25 en dat werkt duidelijk niet bij een reissue van een bak uit de jaren 80
 
Mooi hoe Roland wederom hun totale gebrek aan historische kennis ten toon spreiden in het eerste filmpje, de 606 is in voor zover ik weet geen enkele acid-plaat gebruikt en was vooral populair in reggae. Hoe kan het toch dat ze zo consequent een gebrek aan interesse laten zien als het gaat om elektronische muziek? Diep tragisch, zeker voor een merk wat zo'n grote rol heeft gespeeld daarin.

excuus voor het hoge waldorf en statler-gehalte, maar volgens mij is er bij die marketingafdeling niemand boven de 25 en dat werkt duidelijk niet bij een reissue van een bak uit de jaren 80

Volgens mij zelfs nog meer in hiphop dan acid.
 
Bovenstaande twee opmerkingen zijn te grappig....606 zit in zoveel dikke acid tracks verwerkt.
 
606 zit in zoveel dikke acid tracks verwerkt
Dat was mijn idee ook.. Ik ben geen Acid kenner, maar heb al vaak gehoord dat juist de TR-606 in die scene geliefd is/was.
 
Uiteraard is de 606 in allerlei gebruikt. Was betaalbaarder dan hun broers.
 
Als we het hebben over het genre uit Chicago eind jaren tachtig, summer of love etc, geen enkele plaat.
 
Back
Top