• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Roland tr-6s

pal

Mannelijk lid
Ik ging net op de webiste van Roland kijken, zou wel gaaf zijn als je die tr-6s sounds in hun digitale fluit kon stoppen

154

Lid van de week
Ik ging net op de webiste van Roland kijken, zou wel gaaf zijn als je die tr-6s sounds in hun digitale fluit kon stoppen

sodeju dat zijn uitspraken! :D

toch maar even googlen op roland digitale fluit

barend

Well-known member
Heel goede video vind ik. Met een mooi vergelijk tussen de Beh en Rol. Ik vind de behringer wat warmer klinken met meer laag in de kick. Roland klinkt weer beter met distortion en klinkt wat helderder. De snare van de Roland vind ik weer wat beter klinken omdat hij wat meer ratel en hoog heeft. Maar ik zou al met al toch liever de Roland hebben omdat hij veelzijdiger is en beter gebouwd ipv de cheap Behringer behuizing. De Roland is ook twee keer zo duur, het prijsverschil moet ergens in zitten natuurlijk.

154

Lid van de week
Verkeerde thread, dit is voor de TR-6s(ja ik verzin het niet)

Sjoelie

Well-known member
Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ze dit ding voor $400 willen verkopen, ik geen enkele reden zei om dat te kopen, dan koop je toch een Electribe:?:?

of een circuit

Laatst gewijzigd:

154

Lid van de week
Die naamgeving(ik blijf vandaag even roland bashen hoor) slaat ook echt helemaal nergens op, wat heeft dit ding nou met een 606 te maken

Tom 32

Well-known member
Van de 'feature list'.
  • Six-track version of the TR-8S in a compact and affordable package
  • Detailed circuit models of the Roland TR-808, TR-909, TR-606, TR-707, and more

djazid

A is for Acid
Die naamgeving(ik blijf vandaag even roland bashen hoor) slaat ook echt helemaal nergens op, wat heeft dit ding nou met een 606 te maken

Niets, ze moesten een naampje verzinnen. TR6S klopt echter wel, TR8S niet, had TR11S moeten zijn :D

barend

Well-known member
Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ze dit ding voor $400 willen verkopen, ik geen enkele reden zei om dat te kopen, dan koop je toch een Electribe:?:?

of een circuit

Deze TR6s is dus even duur als de TR-06 boutique?
Dan is de TR6s toch wel een stuk veelzijdiger, en die heeft ook een 606 kit aan boord. Ik vraag me trouwens af of die exact hetzelfde klinkt als de boutique TR06. Zijn beide ACB?

en kan de TR6s maar 6 tracks tegelijk?

Analogic

Well-known member
Deze TR6s is dus even duur als de TR-06 boutique?
Dan is de TR6s toch wel een stuk veelzijdiger, en die heeft ook een 606 kit aan boord. Ik vraag me trouwens af of die exact hetzelfde klinkt als de boutique TR06. Zijn beide ACB?

en kan de TR6s maar 6 tracks tegelijk?

in theorie wel, net als de TR09 en de TR8s