Mijn eerste Reggaeton productie

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Ik had al wat Reggaeton mashups gemaakt maar nu mijn eerste Reggaeton productie:

https://soundcloud.com/papichoppo/whatta-man-papi-choppo-edit

Het is een remix van Salt-N-Pepa waarvan ik alleen de acapella heb gebruikt. De sample is van een soul nummer die Salt-Pepa ook hebben gebruikt alleen zij hebben een veel kleiner stukje gepakt.
De beats heb ik szelf gemaakt. Reacties zijn welkom gezien die genre geheel nieuw voor mij is om te maken.
 
Ik vond het goed, alleen die Reggaeton-beat is altijd hetzelfde en dat werkte op mijn zenuwen. Verder, leuk om zo eens een versie te horen. Succes! :)
 
Dank voor de reactie Gloomy. Tof dat je hem goed vindt. Ik snap wat je bedoelt wat variatie betreft en ik ben het ook wel met je eens maar die beat is wat het 'Reggaeton' maakt. Dus lastig om daar al te veel variatie in aan te brengen zonder dat het ineens een ander genre wordt of 'gek' klinkt. Ik heb al van alles geprobeerd en er zitten ook wel subtiele variaties in maar heb je misschien suggesies?
 
Nice! :okdan:
qua beat als je meer variatie wilt is wat mij betreft de verse vanaf 1:42 een moment. Daar wat kaler maken/ rem erop zou denk ik wel goed werken.
 
Zeg maar gelijk dat dit niet echt m'n ding is, en ben geen Reggaeton expert. ;)

Maar, het klinkt prima. Dat de beat hetzelfde is, de track kan het hebben omdat het niet zo heel lang is. Het finale deel van het nummer is mooi gedaan, de spacey geluidjes enzo had wat mij betreft nog best wat meer gemogen. :)
 
Sample? Ik hoor een heel nummer :D

Het is 1 beat die herhaald een filtered noise en wat echo en daarachter het hele nummer.
Waarom maak je geen, fills, filter/stutter fx, baslijn etc?

Ik hoor te weinig eigen input. Nog minder dan bv de vervuldig Vengance sample cd gebruikers.... :Z
 
Wauw! jullie hebben mij echt goed geholpen, dank voor de feedback! Ik heb meteen wijzigingen gemaakt en ik vind hem nu al veel beter.
Vooral in de kick die hele tijd het zelfde was. Gekke is dat ik het op een gegeven moment niet meer hoor na de track zo vaak gehoord te hebben. Jullie luisteren er fris naar en dan valt zo iets direct op.
Echt super. De track is aangepast maar de preview is nog de oude versie omdat anders de link in de openingspost niet meer werkt. Als je de wijzigingen wilt horen zal je de track moeten downloaden.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb maar een fragment kunnen luisteren. Downloaden ga ik niet doen. Ik vond die beat nog steeds te overheersend en te repetitief. Maar de track zelf is wel origineel gemaakt. Doe zo verder! :)
 
Nee, het genre ligt me idd zo niet, maar ik heb goede oren en een goed verstand, en iéts zegt me dat die beat te repetitief is.. Heb je zo geen Stutter Edit of Grossbeat of DbGLitch?
 
Nou ja het hele idee van ritme is dat het repetatief is dus je hebt natuurlijk een punt :D Maar ik neem je comment serieus vooral dat het overheersend is. Ik ben er nu weer te veel mee bezig geweest en ik vind hem een stuk beter zo maar wie weet is er ruimte voor meer verbetering. ik pak het later weer op. Nogmaals dank.
 
Nou ja het hele idee van ritme is dat het repetatief is dus je hebt natuurlijk een punt :D Maar ik neem je comment serieus vooral dat het overheersend is. Ik ben er nu weer te veel mee bezig geweest en ik vind hem een stuk beter zo maar wie weet is er ruimte voor meer verbetering. ik pak het later weer op. Nogmaals dank.

Het geheel klinkt goed samen. Ja de beat... Ik snap dat die beat de stijl maakt, dat is ook zo, maar ik zou kijken naar beetje van die reaggea tom fills oid, of net wat andere percussie zomaar af en toe op de achtergrond oid?

Gaat trouwens over de eerste versie
 
Back
Top