Track opnieuw afgemixt

Als je jeuk heb moet je krabbe :W
 
De track doet mij persoonlijk niet zo veel. Allemaal zo standaard qua opbouw en climaxen. Dat was er 10-15 jaar terug ook al :P
Geluidskwaliteit is wel oké verder. Wel wat aan de scherpe/schelle kant (op mijn koptelefoon).
Ademruimte/dynamiek vind ik ook wel wat nauwtjes, maar dat las ik hierboven ook al ^^
Goeie kick/bass verder. Pompt goed.

Je hebt je best gedaan denk ik. Heb alleen dus persoonlijk niet zo veel met die track, maar goed :P
 
De track doet mij persoonlijk niet zo veel. Allemaal zo standaard qua opbouw en climaxen. Dat was er 10-15 jaar terug ook al :P

Klinkt alsof je trance niet leuk vindt; daar kan ik niet zo veel aan doen. Deze structuur (intro - opbouw - break - climax - outtro) is wat trance trance maakt. :biertje:

Heb je nog specifieke geluiden die je (te) schel vindt klinken? De drone misschien, die je hoort vanaf het 2e deel van de break en in de climax? Ik ben al een jaartje ouder (kuch) dus mijn oren zijn niet zo heel gevoelig meer voor het tophoog, ik heb wel op een paar geluiden wat hoog weggefilterd omdat het er in de spectrum analyse op leek dat het teveel was maar wil ook niet te veel weghalen met het risico dat de mix te dof wordt.
 
Nu 2 maanden later de mix nog eens kritisch beluisterd en het kon inderdaad allemaal nog veel beter. Vanochtend opnieuw gemixt en gemasterd en nieuwe versie op Soundcloud gezet:



Er zat inderdaad veel te veel hoog in, de kick was eigenlijk niet goed dus die heb ik vervangen, mid bass nu veel prominenter gemaakt voor meer drive, hihats wat getemd, ga zo maar door. Ben er nu wel weer tevreden over maar sta nog altijd open voor commentaar natuurlijk!
 
Nu 2 maanden later de mix nog eens kritisch beluisterd en het kon inderdaad allemaal nog veel beter. Vanochtend opnieuw gemixt en gemasterd en nieuwe versie op Soundcloud gezet:



Er zat inderdaad veel te veel hoog in, de kick was eigenlijk niet goed dus die heb ik vervangen, mid bass nu veel prominenter gemaakt voor meer drive, hihats wat getemd, ga zo maar door. Ben er nu wel weer tevreden over maar sta nog altijd open voor commentaar natuurlijk!


Spatzuiver!
Overigens geen idee meer hoe die 2 maanden geleden klonk, en hoe ik toen tot mijn reactie kwam. Maar ik vind 'm nu erg dope :D
Mooie mix nu. Lekker ook qua detail.

Niets meer aan doen. Klinkt helemaal af!
 
Grappig genoeg, meer dan een jaar later, de track nog eens volledig onder handen genomen. Wat ik destijds goed genoeg vond kon ik nu toch nog best wel wat aan verbeteren voor mijn gevoel. Dus (alweer) opnieuw gemixed. Dit was echt de laatste keer, beloofd :engel:

 
deed me meteen denken aan deze, die al bijna 10 jaar oud is. Wat vliegt de tijd:



Jouw nummer verdient het om een paar keer opnieuw beluisterd te worden.

Top!
 
Heerlijk. Hoewel ik toch al een jaar of 10-15 niets meer met trance doe (niet eens luisteren), merk ik toch dat oude liefde niet roest. :P Daar moet in dit geval ook wel bij gezegd worden dat Gareth Emery (in ieder geval destijds) wel erg fijne melodietjes kon maken. Simpel en toch pakkend, daar houd ik wel van. Orjan Nilsen had ook zo'n stijltje.

Al met al met plezier twee keer geluisterd.
 
Back
Top