Hulp voor patching componenten

S'No

Nieuwkomer
Lid sinds
2 april 2016
Berichten
19
Hey,

Ik zit in de knoop met alle componenten samen te laten werken en had gehoopt om hulp te vinden op de forum.

De volgende opstelling heb ik nu in mijn studio: Korg Wavestate, Beringer TD-3, Roland TR-8s, Roland TB-03, Akai MPK249

Interfaces: TR-8s en RME UFX II

Compressors: 2x Klarkteknik 76KT en Warm Audio Bus-Comp

DJ gear: 2x cdj2000nxs2 en djm900nxs2

Speakers: Adam A77x

De volgende problemen waar ik mee zit en niet uitgeraak - dat er 3 interfaces zijn en ik telkens de xlr kabels dien te versteken wat niet practisch is
- Ik kan de wavestate gebruiken via RME in me DAW maar dan lukt het weer niet om de TR-8s te gebruiken. Swich ik in mijn DAW TR8s als interface dan
werkt de wavestate niet (geprobreerd met Asio4all en werkt niet. Geen idee of ik hierin iets verkeerd doe)

- Ik gebruik de RME voor de compressoren + wavestaste + dj booth (live streamen en recorden) maar ik weet niet of ik de tb-3 of tb-03 hieraan dien te koppelen
via midi of beter met de tr8s koppel

Ik vind het een enorme uitdaging terwijl ik dacht dat alles plug and play zou zijn.. Toch niet!! :)

Bestaat er iets zoals een collector om alle signalen naar de speakers te leiden zonder kabels te moeten versteken?
Gebruik ik beter een mixer vanwege de verschillende interfaces?

Ik heb in de schets van de studio opzet om jullie een idee te geven van mijn probleem.

Als iemand me kan helpen dan kan je me ook mailen mocht het makkelijker zijn flocknetwork@gmail.com

groetjes
 

Attachments

  • Studio opzet.png
    Studio opzet.png
    95,7 KB · Bekeken: 109
zo ziet mijn studio er voorlopig uit
 

Attachments

  • my studio.jpg
    my studio.jpg
    80 KB · Bekeken: 96
Wat is nu precies je vraag :P? Wil je je (analoge) output van verschillende devices naar je DAW sturen zodat je ze daar kan mixen en het geluid via je monitoren kan horen?

if so, dan lijkt me dat niet zo moeilijk met je setup. Vergeet het het gebruik van meerdere audio interface tegelijkertijd (ten minste, als je op Windows zit, op Mac kan het wel via een aggregated device, en verschillende RME devices kan je ook koppelen op Windows, maar dat is een ander verhaal).

Je hebt een UFX II, die gebruik je als je main interface (die stel je in als audio interface in je DAW, met de RME Madiface driver). De UFX heeft 12 inputs en 12 outputs (8 als je de 2x stereo headphones niet meetelt). Ik ken de TR8S zelf niet, maar die heeft zo te zien 8 outputs, die kan je naar de 1e 8 inputs op de achterkant van de UFX sturen (jack kabels dus). Dan hou je nog 4 inputs op de UFX over aan de voorkant. Voor een stereo device heb je 2 ingangen nodig, dus de Wavestate kan je op 2 van die 4 aansluiten en dan hou je dus nog 2 inputs over voor een andere stereo synth, of 2 mono synths. De XLR outputs van de RME gaan naar je monitoren. Volgens mij heb je dan alles wat je wil aangesloten toch?
 
Laatst gewijzigd:
Ah je had ook nog wat compressors, maar die moet je er ook wel tussen kunnen hangen hoor (via de UFX). Tja en als je dan toch niet genoeg in- en outputs hebt, dan zal je toch nog wat meer moeten investeren. Het makkelijkste is dan om een mixer er tussen te hangen, al dan niet met een ADAT interface. Ik heb dat traject zelf afgelopen jaar ook doorlopen, hier een draadje dat door over gaat (met als laatste post mijn final setup die ik onlangs afgerond heb):

https://www.synthforum.nl/forum/de-studio/mixers/3705137-need-more-inputs-analogs-to-daw
 
Heb je je compressors en interface in een rack hangen?
Een patch bay is ook een oplossing.

Alle inputs en outputs van je audio interface erop.
Alles aansluiten wat je standard gebruikt op de zelfde connecties (i/o)als de interface.
Je kan ook je main outs op de patchbay pre-routen naar de monitoren.
Overige devices op de lege connecties van de patchbay.

Als je dan wat nodig hebt kun je de bestaande connectie over-rulen en er wat anders op zetten. (normalized)

Tenzij je echt alles altijd tegelijk gebruikt.
Dan kun je evt via ADAT en clock sync je i/o uitbreiden.
8 i/o met Bv een BEHRINGER ADA8200
 
Back
Top