Patches laden in een Rhodes Chroma

Nieuwegrond

Nieuwkomer
Lid sinds
13 Maart 2018
Berichten
24
Weet er toevallig iemand of ik patches kan inladen in mijn Rhodes Chroma? Wellicht is een een programma voor windows? Iets als DX manager voor de DX7. :halleluja
 
audiocollage dank voor je antwoord.. Ik heb er een midi retro-fit inzitten. Ik ben eigenlijk op zoek naar een programma waarmee ik de patches kan inladen vanuit Windows? Heb ook al contact gezocht met rhodeschroma.com tot op heden geen antwoord.
 
Ik weet niet zeker of het hier mee kan, maar de moeite waard om te checken:
https://www.stereoping.com/synth-programmer/?lang=en

mainPic_SP_5.jpg
 
Ik gebruik Sysex Librarian voor Mac OSX. Voor Windows is er zoiets als Midi OX? Dat zou je kunnen proberen.

Ik zie net dat Microsoft ook een gratis MIDI Syses Transfer Utility heeft.
 
Stentec ik heb de synth programmer bij de Chroma. Het maken van de patches is geen probleem. Ik heb alleen een hele bubs patches gedownload die ik vanaf mijn computer naar de Chroma wil laden.
 
P-Five stuur je daarmee via midi patches vanaf de computer naar de Croma? Lijkt me super handig om presets te kunnen luisteren en via de computer en bij een preset die cool is kun je m er heen sturen via midi.
 
P-Five stuur je daarmee via midi patches vanaf de computer naar de Croma? Lijkt me super handig om presets te kunnen luisteren en via de computer en bij een preset die cool is kun je m er heen sturen via midi.

Dat kan maar je stuurt een complete set patches naar de Chroma. Ik denk niet dat je ze per geluid kunt laden. Meestal zijn het complete sets. Heb je wel een midi kit voor de Chroma?
 
P-Five ik heb een midi kit in de Chroma inderdaad. Ben nu aan het kijken of ik het via midi-ox kan doorsturen. Ik zie dat midi-ox midi files uitstuurt maar kan nog geen nieuwe sound in de Chroma krijgen. Moet ik intern nog iets aan of uit zetten?
 
:D Tis gelukt om patches te sturen en in te laden. Merk dat ik nog een flink aantal maandjes huiswerk voor de boeg heb voor dat ik deze synth een beetje ga beheersen...! Nu eerst maar eens spelen met wat presets.. Thnx allemaal voor jullie antwoorden! :halleluja
 
Back
Top