Vraagje over drum modules

Vlokie

Nieuwkomer
Lid sinds
22 september 2020
Berichten
16
Locatie
Roermond
Hallo allemaal!

Ik ben helemaal nieuw in de modulaire synth wereld en ben bezig met een drum rack te maken.
Kleine case en alleen drum modules (kick clap hihat etc)

Ik heb veel gezocht op het internet hoe ik deze modules kan laten triggeren (geluid laten maken)
Wat ik zelf heb gevonden is dat er een CV in moet in de gate in input. (denk ik haha)
Als ik een sequencer module aanschaf bijvoorbeeld zoiets:
https://www.thomann.de/nl/emw_8_step_trigger_sequencer.htm

Heb ik dan alles wat ik nodig heb om deze drum modules te laten werken? Output even los gezien geen mixer dus.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is voor jullie :P

Groetjes Tjardo
 
Je hebt inderdaad een gate of trigger (pulse) nodig om een gemiddelde drummodule geluid te laten maken.

CV wordt gebruikt voor bijv. toonhoogte of modulatie.

Niet uit belangstelling, maar pure nieuwsgierigheid. Waarom begin je met een drumrack?
 
Ja. En als je dan toch bij je thomann bezig bent, moet je addac 103 bestellen. Dat zijn vier kanalen analoge 808-achtige kick en toms voor weinig. Mix met wat ruis en je hebt een snare.
 
De module uit de link kan je dus inderdaad gebruiken om drummodules mee te triggeren.
 
bedankt voor de reacties! Ik doe normaal alles digitaal (PC met daw). Ik wou eens wat anders en analoog gaan proberen, nu kan ik natuurlijk gewoon een drum machine kopen kant en klaar. Maar ben erg getriggerd door de modulaire wereld en wou dit eens doen om te beginnen en als het bevalt wellicht uitbreiden. Heb nu een mx2004 mixer en wil de 909 gaan oversturen hierop. Ik vond trouwens ook de 2HP clk module. Als ik alles goed heb uitgezocht zou deze ook de 909 kickdrum module moeten kunnen triggeren?
 
Dit is slechts mijn mening :)

Euro rack drums zijn best duur in verhouding tot een analoge drum machine.

Bv de tiptop 808 kick, deze heeft nog niet eens pitch cv..
Dus wat is de meerwaarde daar dan van.