Yamaha DX 1

Mooie en unieke synth en zal waarschijnlijk pokkeduur van eigenaar wisselen. Ik denk dat je de waarde zal kunnen vergelijken met een CS80 alleen verdient die laatste veel meer mijn voorkeur dan de eerste. Er zijn inmiddels veel zynths die een goeie FM engine hebben (misschien niet zo goed als de DX1 maar of die extra kwaliteit veel duurder betaald moet worden?). Maar je ziet ze in ieder geval niet dikwijls voorbij komen. Het design is in ieder geval wel super.

:doei:

Danny
 
Yamaha Dx1 is zoiets als een dx7 met supermax upgrade. Beetje zoals de jd800 een dx1 is en de jd990 een dx7.
tegenwoordig hoor je wel erg veel dx7 achtig geluiden in songs op de radio.
 
CS-80,ik denk het niet 10-11k max is die gegaan

Inderdaad ... een CS80 ligt tegenwoordig tussen de 15k en 20k. Een DX1 zal misschien iets lager liggen (is mijnsinziens ook minder uniek in modulaties en klankkleur dan de CS80). Enfin, als hij al weg is volgens neoking dan zal er iemand flink wat centen (of een auto) armer zijn en een synth rijker :mega:.

Ben in ieder geval blij genoeg met mijn DX7 MkI, SY99 en Kronos (ook allemaal FM-bakken die veel minder duur zijn :engel: maar voor mij net zo goed klinken)

:doei:

Danny
 
Peter Verspuij had er jaren lang een te koop. Daarna heb ik ze niet meer te koop gezien.
Een DX-1 is een dubbele DX-7 met beter converters, betere gebruikersinterface, een pianoklavier en polyfone aftertouch. Meer niet.
Een Korg Kronos kan polyfone aftertouch ontvangen en twee (of meer) DX-geluiden tegelijk afspelen met betere converters, alleen mist hij een breath controller, maar een DX-1 koop je volgens mij alleen uit nostalgie.
 
Het is een prachtig toestel en echt iets dat je kan gebruiken als film prop of display in een grote muziekwinkel.

Ik hou het bij men DX-5,die klinkt ook al machtig.
 
Back
Top