MeldaProduction MCharacter Sale

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.468
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Wat is dat weer voor moois, die Melda roert behoorlijk in me portemonnee als ik dit ook koop, wist niet dat pluginboutique ook onafhankelijke Melda sales hebben, komen er nog meer Melda deals dan? Ik ga hier even wat filmpjes van bekijken. Overigens zijn er een hoop creatievelingen bij Bitwig (wat de DAW zo mooi maakt), die hele interessante presets delen, Bitwig heeft een Keytrack MOD waarmee je kan pitch shiften in de EQ, zo heeft iemand een Harmonic Cutter gemaakt waarbij je Harmonics uit of zachter kan zetten, erg handig bij basslines als ze teveel over andere geluiden heen schuren, gewoon een paar harmonics uit zetten.

zijn trouwens hier te vinden al die presets: https://bitwiggers.com/presets/

Ik ga er even een nachtje over slapen of ik de Mcharacter ook ga aanschaffen. Bedankt voor de tip :okdan:
 
Wat is dat weer voor moois, die Melda roert behoorlijk in me portemonnee als ik dit ook koop, wist niet dat pluginboutique ook onafhankelijke Melda sales hebben, komen er nog meer Melda deals dan? Ik ga hier even wat filmpjes van bekijken. Overigens zijn er een hoop creatievelingen bij Bitwig (wat de DAW zo mooi maakt), die hele interessante presets delen, Bitwig heeft een Keytrack MOD waarmee je kan pitch shiften in de EQ, zo heeft iemand een Harmonic Cutter gemaakt waarbij je Harmonics uit of zachter kan zetten, erg handig bij basslines als ze teveel over andere geluiden heen schuren, gewoon een paar harmonics uit zetten.

zijn trouwens hier te vinden al die presets: https://bitwiggers.com/presets/

Ik ga er even een nachtje over slapen of ik de Mcharacter ook ga aanschaffen. Bedankt voor de tip :okdan:

zo goed ken ik bitwig nog niet, vooral omdat in mijn geval bitwig nog opspeelt, maar kan ook aan de plugins liggen die ik gebruik, toch lijkt er iets niet goed te gaan. dat terzijde. (erratic peaks, alles gekontroleerd, ligt niet aan het systeem..)

ja, deze MCharacter is erg, erg goed. pluginboutique heeft iedere maand volgens mij een aparte melda aanbieding, maar dat presenteren ze nooit op de voorpagina, je moet altijd zoeken.
goed, deze heb ik al, en pfffff, sja, wat een ding.

ik ga die presets eens besnuffelen. dank! daarvoor! wellicht leidt me dat af van de problemen met bitwig.. (en dat mijn seaboard vanmorgen tijdens slide 2 keer een noot triggerde, ik dacht ja, krijg ik dat er ook nog bij, even naar default settings gezet, en werkt weer, het ding kan blijkbaar crashen of zo..) of ik ben te obsessief met de plugins die ik wil laten werken in bitwig. maar goed daar heb ik juist bitwig voor... goed.. genoeg.

terug naar melda. ja ik heb veel gekocht van melda, nu al maanden niets meer, want genoeg discount, wanneer een sale komt, voor de completebundle. ze zijn het dubbel en dwars waard, uitgebreiide mogelikheden, geluidskwaliteit top (en je kunt oversamplen tot een idioot getal, trekt geen enkele cpu, maar zelfs zonder oversampling klinken ze goed).
 
zo goed ken ik bitwig nog niet, vooral omdat in mijn geval bitwig nog opspeelt, maar kan ook aan de plugins liggen die ik gebruik, toch lijkt er iets niet goed te gaan. dat terzijde. (erratic peaks, alles gekontroleerd, ligt niet aan het systeem..)

ja, deze MCharacter is erg, erg goed. pluginboutique heeft iedere maand volgens mij een aparte melda aanbieding, maar dat presenteren ze nooit op de voorpagina, je moet altijd zoeken.
goed, deze heb ik al, en pfffff, sja, wat een ding.

ik ga die presets eens besnuffelen. dank! daarvoor! wellicht leidt me dat af van de problemen met bitwig.. (en dat mijn seaboard vanmorgen tijdens slide 2 keer een noot triggerde, ik dacht ja, krijg ik dat er ook nog bij, even naar default settings gezet, en werkt weer, het ding kan blijkbaar crashen of zo..) of ik ben te obsessief met de plugins die ik wil laten werken in bitwig. maar goed daar heb ik juist bitwig voor... goed.. genoeg.

terug naar melda. ja ik heb veel gekocht van melda, nu al maanden niets meer, want genoeg discount, wanneer een sale komt, voor de completebundle. ze zijn het dubbel en dwars waard, uitgebreiide mogelikheden, geluidskwaliteit top (en je kunt oversamplen tot een idioot getal, trekt geen enkele cpu, maar zelfs zonder oversampling klinken ze goed).

Waarschijnlijk overbodige vraag, maar je hebt in Windows niet toevallig je Energy Saving instelling op standaard staan? Welke versie Bitwig heb je? De nieuwste? Ik heb geen enkele peak in Bitwig, ik kan heel wat kwijt met een block size van 128 zonder peaks, het gaat uiteraard wel omhoog als ik ontzettend veel erin prop, maar dan zet ik hem gewoon op 256 en steeds weer iets hoger. Heb sinds vorig jaar een I9 processor, wel erg blij mee.

Het is wel Melda week voor mij, ik heb iemand anders ook al flink gehyped met de MMultianalyzer. Ze hebben alleen zo enorm veel plugins, ik ben niet van plan ze allemaal aan te schaffen. Maar deze overweeg ik wel serieus, ik wil alleen nog wat meer Youtube filmpjes zien. Oh wat een spijt dat ik voor alle plugins al de 2 weken demo periode heb verbruikt.

Oh ik heb trouwens ook soms bij sliden dat ie 2x een noot triggert, soms zelfs heel vaak en dan zet ik hem uit en aan en doet ie het weer, heel vreemd.
 
Waarschijnlijk overbodige vraag, maar je hebt in Windows niet toevallig je Energy Saving instelling op standaard staan? Welke versie Bitwig heb je? De nieuwste? Ik heb geen enkele peak in Bitwig, ik kan heel wat kwijt met een block size van 128 zonder peaks, het gaat uiteraard wel omhoog als ik ontzettend veel erin prop, maar dan zet ik hem gewoon op 256 en steeds weer iets hoger. Heb sinds vorig jaar een I9 processor, wel erg blij mee.

Het is wel Melda week voor mij, ik heb iemand anders ook al flink gehyped met de MMultianalyzer. Ze hebben alleen zo enorm veel plugins, ik ben niet van plan ze allemaal aan te schaffen. Maar deze overweeg ik wel serieus, ik wil alleen nog wat meer Youtube filmpjes zien. Oh wat een spijt dat ik voor alle plugins al de 2 weken demo periode heb verbruikt.

Oh ik heb trouwens ook soms bij sliden dat ie 2x een noot triggert, soms zelfs heel vaak en dan zet ik hem uit en aan en doet ie het weer, heel vreemd.

over de seaboard, dit was de eerste keer, ow aan en uit werkt ook, ik deed naar default settings. het zit wat rommelig in elkaar, m op te laten duiken in het dashboard gaat soms ook moeilk, ze hebben het te kompleks gemaakt, denk ik.
goed, het is waarschijnlik niet de block zelf, maar de software. goed, fijn om te weten, dat het "normaal" is.

goeie vraag altijd energy savings, maar ik was eens super komputernerd ooit, nu wil ik gewoon dat alles werkt, betekent wel dat mijn desktop zelf gebouwd is. en heb een eigen high performancy plan, usb energy savings in apparaatbeheer staat uit, zoveel mogelik background apps mogen niets doen (dat kan ik nog wel verbeteren, maar eigenlik ligt het niet aan de kracht van het systeem zelf, genoeg ruimte, latencymon is zéer zéer rustig, zelfs wanneer een DAW open staat en ik een browser open. sommige plugins willen wel ploppen, bij het openen van een GUI, maar dit ligt aan de plugins).
buffer staat altijd op 256, is ruim voldoende. average en peak load ziet er ook gewoon goed uit in bitwig, alleen soms een peak, soms uit het niets, wel dat de vaporizer2 peaks kan veroorzaken, maar de maker, is dat nu aan het uitzoeken.
soms werkt bitwig vlekkeloos, en soms, een knal om de 20 sekonden, of knal, je kent het piek geluid wel. de hele tijd, of per 20 sekonden, het is "erratic".
vandaag werkt bitwig vlekkeloos, behalve met vaporizer2.

volgens mij werkt bitwig beter op mijn laptop dan op mijn desktop. goed ik heb er uren, uren, uren, uren ingestoken. nu maar een support ticket, kijken of ze iets mee kunnen.

ja melda! ja immens veel plugins, 103 of zo? en er komen er nog meer bij... ik was ook niet van plan alles aan te schaffen, alleen de juweeltjes, maar zie daar, als je het discount bedrag ziet, dat ik nu heb voor de komplete bundel, die ook werkt met hetzelfde bedrag voor de sale... dan... sja, is het zo weinig, krijg ik ook de volledige MTurboReverb, die is al duurder, dan de upgrade dan..
en zoals al gezegd, ook de overlappende plugins, waarvan je denkt, ach, door de mogelikheden die melda biedt....

maar alleen de echt unieke plugins eruithalen zoals MCharacter, ja dat was ook mijn bedoeling... ik schoot wat uit, en kon upgraden naar de creativefxbundle, zo had ik voor relatief weinig, ineens een stoot plugins erbij...
MDrummer heb ik ook gekocht, onder de sale prijs, zoals alles eigenlik. MSoundFactory heb ik wel direkt bij melda gekocht, de intro prijzen zijn altijd zeer laag.
het tikt dan snel aan, heb geen idee wat ik werkelik heb uitgegeven. ik had mijn eigen melda-dealer via KVR, die me steeds meer korting gaf... en dan rekent melda toch de prijs, die op dat moment geldt... dus de discount vloog omhoog.

ik heb wat geluk daarin gehad.

ik heb overigens bitwig studio 3.2.7, sinds juni. (voor een belachelik lage prijs, van bitwig mocht ik de EDU versie kopen, en tevens via jrrshop, met de discount van jrrshop, en de dollar prijs... gewoonweg gevraagd of de EDU license ook voor disabled persons geldt of mag, en ze zeiden gelijk; ja, wel dokumenten laten zien. dan heeft het soms voordeel om, sja, nou ja..)
 
Back
Top