ZeNN - Discorama

Vette track man, heb me geamuseerd. Eén opmerking: dat I feel love-basslijntje dramt maar de hele tijd door, die mocht een rustpunt of een variatie hebben. Verder toppie! :)
 
Is dit een eigen creatie of inspiratie op een bestaand nummer, komt me bekend voor? Is wel goed gemaakt!
Ik moet niks zeggen want mijn tracks zijn ook zo goed als heel de tijd hetzelfde. Maar ergens heeft Gloomy zeker een punt.
Maar als jij vind dat het nummer zo moet zijn, zoals het is, dan hoort het ook zo te zijn.

ps: Ik denk dat het vooral de bassline is die me bekend voorkomt, voor de rest klinkt het origineel in men oren. Mooi!
 
Ja, lekker hoor! Je zou inderdaad de bassline vaker kunnen onderbreken en filteren voor wat meer spanning. Rond 4m13s is er wat clipping met de kick/snare, maar dat geeft wel aan dat ik 'm helemaal beluisterd heb en me niet verveeld heb! :okdan:
 
Het doet inderdaad heel sterk denken aan "I Feel Love" van Donna Sommer/Giorgio Moroder of "You Can" van Madeline Kahn/Giorgio Moroder. Die typische staccato bas met een delay tussen iedere noot is eigen aan nonkel Giorgio. Ook binnen jouw nummer werkt het heel aanstekelijk. De drums zijn wel drukker dan de voorgenoemde nummers maar dat moet ook niet want ik neem aan dat je niet per sé een 1 op 1 sound-a-like wil maken.

Hij bevat wel wat te weinig variatie om me de volledige 5 min geboeid te houden maar dat kan je misschien nog wat bijwerken (bv hier en daar transponeren). Maar het idee is wel leuk en opzwepend :okdan:.

:doei:

Danny
 
Reken maar dat de mosterd daar vandaan komt! :)
Ik vind het interessant om zo'n bekend gegeven als basis te pakken en te zien of ik er iets nieuws/verrassends mee kan doen.
 
Ik vind het interessant om zo'n bekend gegeven als basis te pakken en te zien of ik er iets nieuws/verrassends mee kan doen.

Je hebt er een leuke variant op gemaakt vind ik, je drums gaan ook lekker.
Wel had je de bass sequence wat meer variatie mogen geven vind ik.
 
Back
Top