Yeco - Ableton Touch Control Software ( Win/Mac)

aaaaa.png - Vet!


Dit ziet er in mijn ogen veel belovend uit. Niets mappen gewoon heel je ableton zien en besturen :)
Ik heb al een tijdje een Microsoft Surface book en met deze software heb je een hele krachtige controller.
Heb ze gemailed of ik ook mijn Desktop ableton sessie kan besturen met Yeco op de Surface book.
Denk wel dat dat kan met een virtual midi netwerk driver.

'...simply put, this is the first Live controller that understands the power and potential of the desktop touch screen​.'

Robin Vincent - Gearnews

http://www.yeco.io

Full Feature Set

Session View
Yeco displays the session view from Live including the clip grid, tracks, scenes, master and returns. It displays clip names, colours, playing positions. You can launch clips and scenes - add, duplicate and delete clips and tracks all from Yeco.


Toolbar
This is always present at the top of the window. You have controls for tempo, automation, time signature, metronome, quantisation and transport as well as undo & redo, clip editing controls, MIDI output selector and Yeco home button.


Mixer
Yeco has mixer controls for all tracks including the master and returns. There is a large fader for controlling levels with precision, accurate metering; plus controls for pan, sends, crossfade assign and crossfader. Each track also has controls for arm, solo, mute and stop.


Browser
Yeco 1.1 has access to Live’s browser which allows you to load instruments, effects and plugins directly from Yeco


Devices
Yeco gives you access to all parameters of Live’s devices.

MIDI Touch Controllers

Chords
The Chords feature is present on the Drumpads, 8x8 Pad Grid, Keyboard and Hex Controllers. It allows you to assign chords to individual keys. This can significantly speed up your workflow and allow you to experiment


Drumpads
Yeco’s pad controller displays pad names directly from Live. Each pad has positional velocity control which allows you to easily control the dynamics of your beats, chord progressions and melodies. You can set the direction of the control axis and also turn this feature off to set an absolute velocity for each pad. You can also choose the MIDI output channel and toggle sliding from pad to pad.


8x8 Pad Grid
This pad controller has all the features of the drumpads but laid out in an 8x8 pad configuration which is very convenient for packs of 64 samples etc


Keyboard
The MIDI keyboard also has position velocity control on a toggle. It has large and small key modes, pitch and modulation controls, plus the slide toggle present on the pad controller. The keyboard has a channel pressure function which adds aftertouch controlled by sliding your finger up and down along the vertical axis. It also has assignable MIDI sliders, buttons and toggles plus access to rack controls.


Hex Controller : Single and Double
The Hex Controller uses an isomorphic keyboard arranged in a harmonic table note layout. The main feature of this layout is that you can learn one chord or scale pattern and transpose it to any key or octave by simply moving the pattern elsewhere on the grid. It has all the features of the pad controller and can be enabled in two different sizes. Read a more in-depth description and download a chord chart here


MIDI Control Panel
This Panel consists of 56 independent, assignable MIDI control elements including: sliders, knobs,
buttons & toggles


XY Pads
Four very large XY pads for simultaneous dual parameter control with extreme precision.



System Requirements
Windows 8 +
macOs or OS X 10.10 (Yosemite) +
 
Dat is ideaal lijkt me en een goede reden om dan eindelijk een touch screen te kopen, ik denk dat ik van de week maar 'ns een screen ga bestellen.
Lekker handig ook voor je automation, envelopes, editten in de pianoroll enz, eindelijk het gemak zoals je dat ook op een ipad hebt.
 
ik heb vanmiddag nog ff verder gekeken maar het is weer k.t.
Het is niet verder door ontwikkeld dus geen arrangeview of midi editing.
Daar heb je dus niets aan helaas.
 
Het lijkt heel erg op de gratis iPad app "Logic remote" die specifiek voor Logic Pro bedoeld is. De functionaliteit was oorspronkelijk bedoeld om je iPad als een mix desk te gebruiken (multitouch dus multiple faders tegelijk). Daarna werd nog allerlei handige functionaliteit toegevoegd maar note editing zit er ook nog niet in. Deze app & logic zijn sowieso een tandem dus de app werkt niet zonder een lopende Logic Pro op je computer.

Het is wel heel mooi spul, zeker omdat je het voor niets kunt krijgen. Je kunt je iPad volgens mij ook als een MPE controller aanwenden middels deze app (nooit geprobeerd => roli seaboard)
 
Idd dit stukje software is niet meer onderhouden en daardoor niet meer interessant.
Ik ben al heel lang op zoek naar een goede controller.
Denk dat ik maar weer naar Lemur ga.
Console 1 lijkt me ook interresant.

Dat mappen schiet gewoon niet op en is niet intuitief.
 
. Ik heb ooit Touchable aangeschaft voor de iPad.. werkt voor nootjes arrangeren erg lekker. :)

Had leuk geweest want voor studio one heb je een gratis app maar ik heb een ipad 2 en ik zag dat voor studio one minimaal een ipad 4 gevraagd wordt, shit.
Maar voor Studio One is er ook een windows app en dat touchable pro is er ook voor windows zag ik dus dat kan in combinatie met een touchscreen toch een oplossing zijn voor beide daws.
Hoe is jouw ervaring met die app, werkt dat een beetje lekker?
 
Hey dat ziet er goed uit. en draaid ook onder windows. Ga het proberen. Zo kan mijn surfacebook mijn ableton op een desktop besturen. Hoop dat dat werkt.
 
Hoop dat dat werkt.

Dat hoop ik ook want in al die clipjes laten ze wel het een en ander zien maar nergens laten ze je midi op de pianoroll zien,?
Maar MacGyverGear zei al dat het editten van nootjes goed werkte in Touchable dus het zal wel goed zijn.
 
Ik heb Touchable Pro gekocht en draai op mijn desktop de touchable server.
Nu kan ik via de surface book II Ableton besturen.
Het gaat mij voornamelijk om het mixen. We zullen zien :)
 
ff gechecked maar 3rd party plugins besturen is geen pretje.
iedere parameter word als slider per 8 gemapped ook boolean's (on/off)

Daarom moet ik gaan uitzoeken hoe je zelf een template voor plugins kunt maken.

In mijn geval de Brainworks SSL E channel strip.

Anders geef ik op en ga ik alsnog voor Console 1.

Ik will nu toch eens comfortabel kunnen mixen. Saturatie/Compressie/Expansie/Gate/EQ/volume/pan sends!
 
ff gechecked maar 3rd party plugins besturen is geen pretje.
iedere parameter word als slider per 8 gemapped ook boolean's (on/off)

Dat was bij Yeco ook zo, ik vind sliders geen probleem in ieder geval maar toch jammer.
Aangezien ik het vooral voor automation en midi editting wil gebruiken naast m'n gewone screen kan ik m'n vst's wel via 'mn controller blijven aansturen zoals ik atijd al doe.
Wat softtube betreft; MacGyverGear heeft dat indertijd aangeschaft dacht ik maar was er niet helemaal over te spreken als ik het me goed herinner.
Als ik het goed heb reageerden niet alle vst's even goed, misschien zijn er wel updates geweest naderhand?

Ik kwam nog iets geinigs tegen wat wel in deze draad past.
Hoe verander je je gewone laptop into een touchscreen laptop?
Al een paar jaar te koop in de USA voor 5 tientjes maar zodra je bijv op Amazon.nl of mediamarkt kijkt bestaat het wel maar niet leverbaar, lijkt wel of ze het hier niet willen/mogen leveren?
Voor macbooks en windows laptops;

 
Nou ja de ssl console heeft heel veel parameters en zoals het nu eruit ziet is het niet bruikbaar.
hoop dat ik een custom template kan maken voor een channel strip.
blijft toch een gedoe zo...k#t controllers 8)
nou ja we geven nog niet op
 
Nou ja de ssl console heeft heel veel parameters en zoals het nu eruit ziet is het niet bruikbaar.
hoop dat ik een custom template kan maken voor een channel strip.
blijft toch een gedoe zo...k#t controllers 8)
nou ja we geven nog niet op

Als je een template hebt uitgevogeld deel 'm dan ff.
 
flyweight zoek eerst ff of ze die tracksync hebben gefixed voor Ableton.. ik heb Console 1 een paar jaar terug aangeschaft maar je kon (toen) niet spontaan zomaar wat tracks inserten en daarin een channelstrip inzetten zonder dat het chaos werd en je niet meer wist welke knopje (tracknummer) op de console bij welke track hoorde... geloof dat het het bij Studio One wel goed werkte die track sync.. maar is inmiddels 3 jaar terug denk ik.
 
Had leuk geweest want voor studio one heb je een gratis app maar ik heb een ipad 2 en ik zag dat voor studio one minimaal een ipad 4 gevraagd wordt, shit.
Maar voor Studio One is er ook een windows app en dat touchable pro is er ook voor windows zag ik dus dat kan in combinatie met een touchscreen toch een oplossing zijn voor beide daws.
Hoe is jouw ervaring met die app, werkt dat een beetje lekker?

Hey.. ja die Touchable was echt leuk voor nootjes intekenen.. zoals ik al zei.. Je kunt je iPad ook gebruiken als een soort Push om clips te triggeren en mixen enzo.. Maar geen modus om in de arrangermode clips te verschuiven of daar clipjes te diten.. dat kan inmiddels in Push 2 met Ableton 10 wel.. Om eerlijk te zijn heb ik het ook al een tijd niet gebruikt dus misschien is die functie ook toegevoegd?? In push 1 en Ableton 9 kon dat iig ook niet..
Ik kon het wel met een iPad 2 draaien trouwens.. zelfde resolutie als de iPad 4 die ik toen had.. dat is ook een retrina scherm en heeft een hogere resolutie maar op wat kleurverschil na was de resolutie en het beeld hetzelfde..

Toevallig heb ik dit weekend mijn iPad 2 nog gereanimeerd na een nacht aan het laadinfuus omdat ik wilde kijken of die Behringer app voor mijn mixer ermee kon draaien.. helaas.. maar TouchAble deed het nog gewoon.. had ik toevallig ff getest..

Om eerlijk te zijn ben ik de afgelopen 2 jaar niet zo heel productief geweest en alleen mijn DAW gebruikt om wat hardware jams uit te werken.. Deed ook weinig meer in mijn eigen ruimte vanwege de geluidsoverlast die het daar veroorzaakte.. en in mijn andere ruimte waar ik meer herrie kan maken had ik niet echt de ruimte voor controllers.. inmiddels de boel verbouwd dus.. en meer ruimte gereserveerd voor Push, Maschine en consorten... :)
 
Laatst gewijzigd:
flyweight btw.. Jij had toch ook Reason gekocht?? Is een van de weinige DAW's die het bij een rewire ook midi controllers toelaat. Heb Studio One ook bekeken juist voor die Console 1 te kunnen gebruiken zonder tracksync problemen.. maar ik geloof dat je Ableton dan moest rewiren of andersom.. en dan laat een rewire weer geen midi controllers toe..
Ik heb voor Reason toen 'n Nektar controller gekocht.. je hebt dan dedicated knoppen voor de EQ en de compressor.. hier 'n video waar het 'n beetje te zien is: https://www.youtube.com/watch?v=mKju3joPpLM&feature=youtu.be&t=400&ab_channel=NektarJunQee
Wat wel jammer is is dat je geen moving faders hebt.. de keyboard versie heeft er 1 maar dat zijn er geen 8 zoals op de meeste controllers.

Heb ook die Behringer X-touch 'n keer gekocht... Ook daar ga je niet blij mee worden om EQ te bedienen ondanks die scribble strips.. de layout uitgelegd op 'n horizontale rij knoppen en je moet ook tussen pagina's switchen. Console 1 is wel super qua indeling.. ook die ledringen geven meteen een beeld van hoe je EQ is ingeregeld als je wisselt van instance.. maar die tracksync sorres viel echt niet aan te wennen..

Wat ik ook een topding vond maar helaas niet werkt ander DAW dan Cubase is een Tascam US428. Geen moving faders, maar gewoon een super logische indeling voor de EQ.. Het opnemen (sporen CUEen enzo) werkte met dit ding ook als een trein.. gewoon 4 knoppen voor de banden te selecteren en dedicated Q, gain en frequentie.. op die X-touch en de Push is het veel te uitgebreid en ben je meer op het scherm aan het kijken.. ipv op gevoel de knoppen indrukken/draaien.. net zoals je op een tafel doet..
Kan even niet het juiste beeldmateriaal vinden maar dit schetst wel een beeld hopelijk :)

 
Back
Top