Mijn nieuwste track...

Mooi plaatje, prachtige geluiden en melodieën. Paar puntjes:

** de hoofdmelodie (die bell-sound) wordt op de duur wat eentonig, daar mag variatie in)
** hij is me wat te lang, (1 minuutje of anderhalf minuutje)

Voor de rest een prima plaat!

Gloomy :)
 
Leuke track! Mix is ook heel erg ok, tonale balans prima in orde. Sommige geluidjes stoppen vrij abrupt, kan de bedoeling zijn geweest maar een beetje reverb daarop zou het voor mij net nog een randje extra polish geven (met name in de break valt dat op). Ik heb vooruit geskipt dus weet niet of het eentonig is of te lang. Dat is ook vaak genre specifiek, kan ik lastig over oordelen.
 
Dank jullie, ook voor de tips. Heb allemaal dingen nog zitten doen eraan gisteravond onder invloed van een joint en bier. :P Vaak blijken sommige dingen dan de volgende dag toch niet zo'n goed idee.
Dus weer ff flink bezig geweest ermee. :D Straks ff nieuwe upload.
 
Dank u, Ondineke. :)

Nu vanmiddag toch nog wel even zoi'n 2/3 uur eraan gezeten. Effe wat meer details nog. Wat wijzigingen weer teruggezet naar hoe het eerst was. Puntjes op de ï. Komma's, streepjes etc. blabla

LUISTER GERUST NOG EENS!
93443801-illustratie-van-een-smileymascotte-die-en-een-megafoon-schreeuwt-houdt.jpg


https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-the-mysterious-attack
 
Extra commentaar na luisteren op wat hoger volume:
- Kick en bass geluiden mogen heel klein beetje harder (niet veel, misschien maar 1dB). Rond 2:50 wordt het zo druk dat de kick wordt weggedrukt, heeft meer sidechaining nodig.
- Eerste break rond 1:25 die filter tweak voelt een beetje krampig (heb er geen beter woord voor). Rond 5:00 doe je het nog een keer, vind ik ook niet mooi, sorry.
- Lange break is beter zo! Nog steeds lekker glitchy maar nu dus geen abrubte eindes.
- Hihatjes vind ik overal heel sprankelend, echt mooi. Vocals staan ook heel goed in de mix.

Ik heb de track nu helemaal geluisterd en ik vind 'm niet te lang. Mooie outtro ook.
 
Extra commentaar na luisteren op wat hoger volume:
- Kick en bass geluiden mogen heel klein beetje harder (niet veel, misschien maar 1dB). Rond 2:50 wordt het zo druk dat de kick wordt weggedrukt, heeft meer sidechaining nodig.
- Eerste break rond 1:25 die filter tweak voelt een beetje krampig (heb er geen beter woord voor). Rond 5:00 doe je het nog een keer, vind ik ook niet mooi, sorry.
- Lange break is beter zo! Nog steeds lekker glitchy maar nu dus geen abrubte eindes.
- Hihatjes vind ik overal heel sprankelend, echt mooi. Vocals staan ook heel goed in de mix.

Ik heb de track nu helemaal geluisterd en ik vind 'm niet te lang. Mooie outtro ook.


Kijk, daar kunnen we wat mee! :okdan: Ik ga er ff mee pielen met die punten, want ik hoor wat je zegt. Wordt weer vervolgd. 8)
 
So hey, die is mooi zeg... Maar ik hoor dat je dezelfde fout maakt, als ik altijd maak: die bass-reece is altijd hetzelfde en dat maakt het geheel nogal repetitief. Verder is ie prachtig. Doe zo voort :) Gloomy.
 
So hey, die is mooi zeg... Maar ik hoor dat je dezelfde fout maakt, als ik altijd maak: die bass-reece is altijd hetzelfde en dat maakt het geheel nogal repetitief. Verder is ie prachtig. Doe zo voort :) Gloomy.


Dank u wel. :)
Alleen moest ff zoeken wat een reece-bass was haha. Zo heet dat type bass dus die er in zit, okay. Maar die snap ik niet helemaal verder.... in sommige nummers draait het natuurlijk helemaal om de bass en coolheid ermee met variaties. Maar dat zou in deze track nogal misstaan denk ik :P Hier heeft ie in principe alleen een dragende functie. Zitten trouwens hier en daar wel wat toon/akkoord-variaties. Maar goed, misschien bedoelde je anders dan ik nu begrijp. Licht gerust ff toe. ;)

Hij is trouwens weer geüpdatet. :D Alle tips van NorthernLight opgevolgd. Ook die filter-sweeps hopelijk nu iets treffender/mooier.
 
Een dragende functie. Okee dan ;)

Niet dan? :P

Anyway, danken. Doet me goed! :D Ben er ook wel weer trots op. Toch vaak weer bruikbare tips hier. Blijft van waarde om het altijd ff onder mede-producers te delen.
 
Net weer een keer geluisterd, bas geluid is nu hard genoeg! Die filter sweeps hoor ik nu niet terug, en ik mis ze niet. Die mini-breaks zijn interessant genoeg zo, wat mij betreft.

Van 2:50 tot 3:20 (en ook in het laatste drukke stuk van de track) wordt de kick nog steeds net te veel weggedrukt. Heb je alleen sidechain compressors op je bas sporen of sidechain je ook op je melodie sporen? Zo nee dan is daar wellicht de oplossing te vinden.
 
Net weer een keer geluisterd, bas geluid is nu hard genoeg! Die filter sweeps hoor ik nu niet terug, en ik mis ze niet. Die mini-breaks zijn interessant genoeg zo, wat mij betreft.

Van 2:50 tot 3:20 (en ook in het laatste drukke stuk van de track) wordt de kick nog steeds net te veel weggedrukt. Heb je alleen sidechain compressors op je bas sporen of sidechain je ook op je melodie sporen? Zo nee dan is daar wellicht de oplossing te vinden.

Ik had daar de sidechain alleen op de bass-sporen, en bij de laatste versie ook zeer licht op de vocal-melodieën. Nu hoorde ik het ook goed de laatste keer bij het luisteren vanochtend, dat wegdrukken. Was nog veel te licht, die sidechain.
Gefixt nu :)
 
Ik had daar de sidechain alleen op de bass-sporen, en bij de laatste versie ook zeer licht op de vocal-melodieën. Nu hoorde ik het ook goed de laatste keer bij het luisteren vanochtend, dat wegdrukken. Was nog veel te licht, die sidechain.
Gefixt nu :)

Hij is inderdaad al weer veel beter zo, maarrr... er zijn nog plekken waar de kick nog nèt een beetje wordt overstemd dus het mag van mij nóg wel wat meer, die sidechain! Maar dat laat ik aan jou over, zoals hij nu is is hij zeker al goed te luisteren.
 
Hij is inderdaad al weer veel beter zo, maarrr... er zijn nog plekken waar de kick nog nèt een beetje wordt overstemd dus het mag van mij nóg wel wat meer, die sidechain! Maar dat laat ik aan jou over, zoals hij nu is is hij zeker al goed te luisteren.

Oké. Heb 'm nu nog wat steviger ge-sidechained. Het is een beetje lastig om de juiste balans zo te vinden dat dan de vocals weer niet te veel worden weggedrukt. Maar volgens mij is dat nu wel goed gelukt.
 
De track is wat mij betreft weer iets beter geworden zo. Als je het (in theorie) nog beter dan dit wil krijgen moet je aan de slag met een multiband compressor (waarbij je alleen het laag sidechained van de vocal en melodie), en daar kan ik je niet mee helpen want dat is nog zwarte magie voor mij 8o).

Wat heb je aan plugins op je master chain staan? Op hoeveel LUFS master je?
 
De track is wat mij betreft weer iets beter geworden zo. Als je het (in theorie) nog beter dan dit wil krijgen moet je aan de slag met een multiband compressor (waarbij je alleen het laag sidechained van de vocal en melodie), en daar kan ik je niet mee helpen want dat is nog zwarte magie voor mij 8o).

Wat heb je aan plugins op je master chain staan? Op hoeveel LUFS master je?

Rond de 10.

Maar die multiband-compressie, daar waag ik me ook niet graag aan :D
Ik doe wel altijd parallel/NY-compressor op de return kanalen. 3 stuks: eentje voor hoog en laag. Laag. En (top)hoog. Werkt geweldig m.i. Doe nooit meer zonder sinds ik dat ontdekt heb.

Thanks trouwens!
 
^De track vanavond en vannacht nog verder geperfectioneerd.*
 
Back
Top