Focusrite Scarlett 18i8 valt steeds weg/uit

Vinz Clortho

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
30
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug via Marktplaats een Scarlett 18i8 gekocht.
Het valt me op dat de interface vaak ineens 'weg' is (in Ableton). Moet hem dan opnieuw aanvinken en hij doet het weer. Best irritant.
Is dit probleem bekend? Is het een software-ding of is er iets met bijvoorbeeld de voeding?

Iemand tips?

Gr. Vinz
 
Als het de voeding is, zou je als het systeem werkt wat met de voedingskabel kunnen frutselen en kijken of dat effect heeft.
 
Of kijk in apparaatbeheer in windows of je een uitroepteken ziet bij de scarlett, misschien werkt een stuurprogramma niet lekker of eventueel even de laatste driver downloaden en dan installeren.
Bij Focusrite hebben ze ook een live chatfunctie op bepaalde uren, dan meld je je aan en kan je zodra je aan de beurt bent live in gesprek gaan met een medewerker, ik heb dat ook wel 'ns gedaan, hele behulpzame mensen daar;
https://support.focusrite.com/hc/en-gb/articles/115004239725-Technical-Support-Contact-Details
 
Hoi,

Gelijkaardig probleem gehad. Lag na veel vloeken aan de USB kabel door Focusrite meegeleverd. Andere USB en probleem opgelost..
 
probeer:

- andere usb kabel
- andere usb hub
- tijdelijk andere usb apperaten verwijderen
- check the sync settings. wellicht staat die op extern en krijgt hij geen klok.
- dpc latency checker, zijn er heel veel deferred procedure calls tijdens de uitval? (windows)
- usb power saving uit (windows)
 
Allen! Dank voor het meedenken. Ik weet niet wát ik gedaan heb, maar het probleem is opgelost...
 
Back
Top