Kurzweil komt met PC4-7 en SP6-7

Attachments

  • PC4-7_product_page_banner.jpg
    PC4-7_product_page_banner.jpg
    106,4 KB · Bekeken: 566
Ik heb de PC4 en ik vond al dat die keybed richting half gewogen was.Maar ik ben dan ook een piano klavier gewoon.
Interessant maar velen willen eigenlijk de 61 key versie die ik wel in de toekomst nog verwacht.
 
Ze stonden al een tijdje op de webstek van Kurzweil.
Toen ik daar keek, ben ik meteen nagegaan of de sequencer eindelijk maatsoortwisselingen kan registreren.
Nee dus. Dit is schandalig. Controllernummers wijzigen (cc mapping) kan wel maar zoiets basaals niet.
Eindelijk een kleurenscherm maar wat mij betreft geen spannende ontwikkelingen.
FM met 6 operators en DX-7-klanken inladen kan op de Kronos ook. Net als snaarresonantie.
De digitale uitgang en digitale sync-ingang van de PC-3K-serie keren niet terug.
Wel een veel groter samplegeheugen.

Hat nadeel van Kurzweil vind ik dat ze er jaren over doen om kritiek ter harte te nemen en nooit met iets radicaal nieuws komen.
Daar staat tegenover dat hun instrumenten professionaliteit ademen. De op samples gebaseerde geluiden vind ik van grote klasse. Ik heb een volledig uitgebouwde K-2500 gehad en sinds 7 jaar een PC-3 K.
 
Dat is wel bizar ja dat je geen maatwisselingen kunt invoeren. Ikzelf heb het 1 of 2 keer gebruikt, maar het zou er wel op moeten zitten.

voor het sequencen gebruik ik een Roland FA06 en heb er een pc361 naast. De PC4-7 is wel aanlokkelijk maar ben wel benieuwd naar de prijs.
 
Meer mensen die het klavier van o.a. de PC3X erg wennen vonden? Alsin, lange toetsen die zwaar spelen? Na een avondje bas-slappen in een Split-setup, heb 'k gewoon serieus handpijn.. ook na 2 jaar nog steeds. Als ik daarna op een Nord (waterfall) speel, wordt ik meteen stuk blijer.
 
Iemand een PC4 kopen?Zou willen overstappen naar de PC4-7.Iets lichtere aanslag en 76 toetsen is genoeg voor mij, aangezien ik al een digitale piano heb.(moment van aankoop PC4,bestond de PC4-7 nog niet).
1350 euro, gewoon winkelkieuw.
Antwerpen.
 
Iemand een PC4 kopen?Zou willen overstappen naar de PC4-7.Iets lichtere aanslag en 76 toetsen is genoeg voor mij, aangezien ik al een digitale piano heb.(moment van aankoop PC4,bestond de PC4-7 nog niet).
1350 euro, gewoon winkelkieuw.
Antwerpen.

VERKOCHT
 
Op Keymusic zitten ongeloofelijke mensen in de verkoop.Die beweren dat de PC4-7 exact hetzelfde is als de PC4.Ik zei kijk eens op de website van Kurzweil en sindsdien geen antwoord meer gekregen.
Als dat het foert beleid wordt van Keymusic vrees ik voor de toekomst van dat bedrijf.Enfin een mogelijk koop en andere aankopen in de toekomst zijn hierdoor gehypothekeerd.
 
De legendarische K serie komt terug.De K2700 !
Terug een sample waveform editor.
Ja de PC4-7 cancelen en deze in bestelling plaatsen.
Meer nieuws is er niet voorlopig.Waarschijnlijk wachten op de Namm.


kurzweil-k2700-1.png
 
Dat is wel bizar ja dat je geen maatwisselingen kunt invoeren. Ikzelf heb het 1 of 2 keer gebruikt, maar het zou er wel op moeten zitten.

voor het sequencen gebruik ik een Roland FA06 en heb er een pc361 naast. De PC4-7 is wel aanlokkelijk maar ben wel benieuwd naar de prijs.
Sinds kort is de prijs van de PC4-7 bekend bij de Bax shop, en vooralsnog is ie duurder dan de PC4. 🤣🤣🤣
 
De legendarische K serie komt terug.De K2700 !
Terug een sample waveform editor.
Ja de PC4-7 cancelen en deze in bestelling plaatsen.
Meer nieuws is er niet voorlopig.Waarschijnlijk wachten op de Namm.

aan ja, een sample editor in de K2700 ?

Ik vind het een troef vd K2661, en de reden waarom ik 'm perfect als sampler kon gebruiken,,
maar k ga m'n 2661 ni meer gebruiken maar soit,, ik vond nog geen sample edit snapshots in de pdf vd K2700
 
Back
Top