Arturia Keystep 37

arturia-keystep37-2.jpg - Click image for larger version  Name:	arturia-keystep37-2.jpg Views:	0 Size:	28,0 KB ID:	3780082


Arturia brengt de Keystep 37 uit:

"The KeyStep 37 offers Chord mode, Scale mode, real-time LED note feedback, MIDI CC control and more, with USB, MIDI and CV connectivity in a ‘Slimkey’ format.

Features:
  • 37-note Slimkey keyboard, with velocity, aftertouch and real-time RGB LED indicators
  • Sequencer and arpeggiator – Sequence up to 64-steps with 8-note polyphony and 8 custom pattern slots, or explore 8 modes of arpeggiation.
  • Chord mode – Generate chord sequences that respond to your velocity, with 12 chord types, and animate your chords with the articulate instrument-like strum control.
  • Scale mode – ‘Quantize’ the keyboard, choosing from 5 scales, including a user-defined scale
  • Assignable MIDI CC controls – Interact with your hardware and software with 16 assignable MIDI CC parameters across 4 switchable banks, accessible via a new control panel and screen.
  • Versatile connectivity – Connect to your computer, your desktop MIDI synths, or your CV & modular gear for simultaneous control over hardware and software."
Bron.






Gaat 169 euro kosten.
 
als je een sequence op de keystep wil maken is het toch wel erg handig als er een metronoom op zit.

En dat is toch ook niet zo heel moeilijk om toe te voegen, zou je denken. Maar Arturia leest kennelijk hier mee wat jouw wensen zijn, dus dat komt misschien bij een volgende firmware-update. ;)


Kan de Pro alles wat de keystep 37 kan? Vooral dat gedoel met akkoorden?

Goede vraag, wat ik heb gezien tot nu toe geeft geen precies antwoord.
 
als je een sequence op de keystep wil maken is het toch wel erg handig als er een metronoom op zit. Anders moet je hem weer midi syncen aan een computer of synth, geen idee hoe je het anders strak wil krijgen?

De Microfreak heeft ook geen metronoom en ik vind dat erg onpraktisch.

Loopop stipte dit ook aan. Volgens mij liet hij zijn oplossing ervoor zien. Staat me bij tenminste....
 
En dat is toch ook niet zo heel moeilijk om toe te voegen, zou je denken. Maar Arturia leest kennelijk hier mee wat jouw wensen zijn, dus dat komt misschien bij een volgende firmware-update. ;)

.

haha, ja, dat is waar ook. Even kijken wat ik nog meer te wensen heb! :)
Op de Pro zit trouwens wel weer een metronoom...maar die is dan ook Pro, amateurs hoeven geen metronoom...
 
als je een sequence op de keystep wil maken is het toch wel erg handig als er een metronoom op zit. Anders moet je hem weer midi syncen aan een computer of synth, geen idee hoe je het anders strak wil krijgen?

De Microfreak heeft ook geen metronoom en ik vind dat erg onpraktisch.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit ding altijd aan een extern sequencer ding of programma hangt. Kan mij niet voorstellen dat iemand dit standalone wil gebruiken maar blijkbaar zie ik dat verkeerd. :P Dat die microfreak geen metronoom heeft vind ik wel gek.
 
real-time LED note feedback
Die functie lijkt mij best handig!
Werkt dit ook als er een andere sequencer of arp bijvoorbeeld van ableton loopt dat die dan ook die ledjes aangeeft welke toets dit apparaat aan slaat ?
 
Even delen hier:

Zoals bekend valt via die Arturia MCC-software de firmware te updaten van aangesloten Arturia hardware.
Gaat meestal goed, je krijgt de laatste.

Toevallig zag ik dat dit voor de KeyStep 37 niet zo is (op Win10): MCC brengt je t/m 1.0.4 , maar da's niet de laatste firmware.

Op hun website is 1.1.6 op te halen (.led file), die kun je dan weer wel via MCC aanroepen en hiermee je Arturia hardware up to date brengen.
(Wat bugfixes, geen functionele nieuwe dingen, zie release notes aldaar)


Nou, niet echt een gamechanger voor je Zomer2022 (mag ik hopen ;) ), maar dan weet je ervan.


(Nog even wat andere Arturia controllers hierop gechecked, die lijken via de 'automatische MCC route' verder wel up to date.
Maar mocht iemand toch iets dergelijks opvallen bij ander Arturia-spul, deel 't ook maar even graag.)
 
real-time LED note feedback
Die functie lijkt mij best handig!

'k Was aangenaam verrast door de hoeveelheid LED-indicaties, ze hebben zich niet ingehouden. (En vandaar wrsch ook die zwaardere voedings-vereisten tov de 'gewone' KeyStep (32))

Verwend als we erdoor zijn geworden... dan weer wel de vraag of er op een of andere manier een indicatie bij had gekund om t zien waar in een sequence je bent.
Welk step-nummer dus. Of zit dat er toch op?
 
Back
Top