Arturia Keystep 37

arturia-keystep37-2.jpg - Click image for larger version  Name:	arturia-keystep37-2.jpg Views:	0 Size:	28,0 KB ID:	3780082


Arturia brengt de Keystep 37 uit:

"The KeyStep 37 offers Chord mode, Scale mode, real-time LED note feedback, MIDI CC control and more, with USB, MIDI and CV connectivity in a ‘Slimkey’ format.

Features:
  • 37-note Slimkey keyboard, with velocity, aftertouch and real-time RGB LED indicators
  • Sequencer and arpeggiator – Sequence up to 64-steps with 8-note polyphony and 8 custom pattern slots, or explore 8 modes of arpeggiation.
  • Chord mode – Generate chord sequences that respond to your velocity, with 12 chord types, and animate your chords with the articulate instrument-like strum control.
  • Scale mode – ‘Quantize’ the keyboard, choosing from 5 scales, including a user-defined scale
  • Assignable MIDI CC controls – Interact with your hardware and software with 16 assignable MIDI CC parameters across 4 switchable banks, accessible via a new control panel and screen.
  • Versatile connectivity – Connect to your computer, your desktop MIDI synths, or your CV & modular gear for simultaneous control over hardware and software."
Bron.






Gaat 169 euro kosten.
 
Nu nog zwart en een betere feedback voor de real time recording en ik neem m
 
Leuk ding. Fijn een display, midi cc, meer mogelijkheden wat betreft akkoorden en wat meet toetsten erbij. Dat wordt nog een keuze mijn keystep vervangen door deze of zijn grotere broer de Pro...
 
het gegeven dat je je sequence kan varieren in lengte vind ik een leuke feature maar jammer dat ie nog steeds alles quantized, hopen dat dit met een update nog verandert en dat er een metronoom mee kan lopen.
Dat je de akkoorden kan veranderen in seventh/nineth/eleventh is wel cool ook.
 
Weer een leuk apparaat van Arturia. Ik hoop dat de firmware een beetje op orde is, daar laten ze vaak wat steken vallen.

Die strum feature is een leuke gimmick maar ik ben wel bang dat we dat nu in muziek terug gaan horen tot ver nadat we het zat zijn.
 
Bax heeft 'm nu op hun site, voor 199 euro incl. BTW. Wat Bax zegt over de levertijd moet je met een korrel zout nemen, maar ze zeggen 11 weken.

En ik zou 'm maar niet kopen bij Gear4Music... :D

G4M-KS37.jpg
 
De Keystep pro heeft al een tijdje mijn interesse maar ik denk dat deze genoeg mogelijkheden biedt voor de dingen die ik wil en de relatieve eenvoud van deze Keystep spreekt me wel aan.
De prijs vind ik zeer redelijk (niet die van Gear4Music dus ;) ).
 
Yes, deze heeft precies de twee ontbrekende dingen die mij altijd stoorde aan de originele keystep. Arturia heeft hier meegelezen! :) Drie octaven, beginnend op een C en een tempo display! Nu hopen op niet te veel bugs, dat is altijd afwachten bij Arturia.

Ja, ik weet dat je dat een tijdje terug al noemde, hebben ze inderdaad je wensen meegenomen voor deze nieuwe. :) Je zou zeggen dat de firmware van dit toch iets eenvoudiger moet zijn dan bv. de Microfreak, en als er bugs zijn die sneller verholpen kunnen worden.
 
Ik heb de huidige keystep, maar om eerlijk te zijn, gebruik ik uiteindelijk nog altijd meer m'n software sequencers. Ik vind dat ze gerust een 61 keys mogen uitbrengen, want nu komt er amper iets bij. Ik heb onlangs de midiplus X-6 mini (61 keys) aangeschaft, dat vind ik echt top zo veel keys voor een compacte studio. Ik zou zelfs een 88 minikeys controller kopen, maar die bestaan bij mijn weten niet. Mijn flow raakt telkens onderbroken als ik van octaaf moet veranderen, dus een kleinere controller dan 61 keys vind ik op dit moment waardeloos, net als grote keys, want die nemen onnodig veel plaats in bij mij.
 
Ik heb de huidige keystep, maar om eerlijk te zijn, gebruik ik uiteindelijk nog altijd meer m'n software sequencers. Ik vind dat ze gerust een 61 keys mogen uitbrengen, want nu komt er amper iets bij. Ik heb onlangs de midiplus X-6 mini (61 keys) aangeschaft, dat vind ik echt top zo veel keys voor een compacte studio. Ik zou zelfs een 88 minikeys controller kopen, maar die bestaan bij mijn weten niet. Mijn flow raakt telkens onderbroken als ik van octaaf moet veranderen, dus een kleinere controller dan 61 keys vind ik op dit moment waardeloos, net als grote keys, want die nemen onnodig veel plaats in bij mij.

Voor de echte toetsenisten onder ons kan ik me dat zeer goed voorstellen. Maar die zullen die mini toetsen ook verafschuwen waarschijnlijk. Bij dit soort apparaten draait het vooral om de compactheid en de draagbaarheid. Aangezien er tegenwoordig zoveel te koop is voor weinig staat je thuisstudio binnen de kortste keren vol en dan past er vaak niet nog een groot midi keyboard bij.
 
Ja, ik weet dat je dat een tijdje terug al noemde, hebben ze inderdaad je wensen meegenomen voor deze nieuwe. :) Je zou zeggen dat de firmware van dit toch iets eenvoudiger moet zijn dan bv. de Microfreak, en als er bugs zijn die sneller verholpen kunnen worden.

Haha, goed onthouden! Je zou inderdaad verwachten dat dit een stuk simpeler is, dus minder bugs dan bij de Microfreak of Keystep Pro. Ik hoop eerder dat Arturia en andere budget merken beter hun dingen checken voordat ze ze op de markt brengen. Nu fungeren de kopers eigenlijk als beta tester en dat kan niet de bedoeling zijn.
 
Voor de echte toetsenisten onder ons kan ik me dat zeer goed voorstellen. Maar die zullen die mini toetsen ook verafschuwen waarschijnlijk. Bij dit soort apparaten draait het vooral om de compactheid en de draagbaarheid. Aangezien er tegenwoordig zoveel te koop is voor weinig staat je thuisstudio binnen de kortste keren vol en dan past er vaak niet nog een groot midi keyboard bij.

Helemaal in het begin toen die minikeys voor het eerst op de markt kwamen, vond ik het belachelijk. Nu ik er op speel, wil ik eerlijk gezegd niet liever. Ik ben geen 100% toetsenist, verder dan een eenvoudige sonate raak ik niet, maar zelfs voor synthmuziek moet je toch vaak op en neer, omdat de oscillators vaak veranderen van octaaf in een patch. Er is een reden waarom een juno 6(0) bv. ook 61 keys heeft. Het verschil in plaats tussen een 37 en 61 minikeys is ook weer niet zo groot, net omdat de diepte en hoogte beperkt zijn. Ik heb ook een ministudio, dus ik heb alles goed uitgezocht qua afmetingen vooraf.
 
Helemaal in het begin toen die minikeys voor het eerst op de markt kwamen, vond ik het belachelijk. Nu ik er op speel, wil ik eerlijk gezegd niet liever.

Wat dat betreft vind ik dat Aturia precies het goede midden heeft getroffen met deze minikeys ipv die nog iets kleinere minikeys die je bij zoveel andere merken ziet, ik denk dat veel mensen goed kunnen leven met dit formaat.
 
Je hebt toch wel iets anders met een metronoom die kan mee spelen?

als je een sequence op de keystep wil maken is het toch wel erg handig als er een metronoom op zit. Anders moet je hem weer midi syncen aan een computer of synth, geen idee hoe je het anders strak wil krijgen?

De Microfreak heeft ook geen metronoom en ik vind dat erg onpraktisch.
 
Back
Top