Native Instruments Maschine - standalone!

Veel gevraagd, nooit verwacht dat het zou gebeuren maar nu lijkt het toch zover: er komt een standalone versie van Maschine aan!

Maschine + is retailing for $1,399 USD. It's bascially a Maschine MK3 with sampling, recording, Ableton Link, Wifi, etc capabilities, is completely standalone if you want it to be and comes with a 64GB SD card for users to add and save their own sounds and projects.

https://ask.audio/articles/leaked-na...lone-groovebox

De stagiair die dat artikel heeft gemaakt was waarschijnlijk dronken en/of enthousiast want het rammelt van de fouten, maar het lijkt wel te kloppen.
 

Attachments

  • Maschine-Plus-angle-02.jpg
    Maschine-Plus-angle-02.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 926
Laatst gewijzigd:
Nou ja, ieder zijn meug natuurlijk. Maar een standalone device met allemaal peripherals eraan klinkt mij meer in de oren als een 'worst of both worlds' scenario - je hebt alle nadelen van een standalone unit (beperkingen in CPU/RAM/opslag, vendor lock-in, minder features en flexibiliteit, geen VST support etc.) én je hebt de nadelen van een DAW (muis, scherm, footprint). Ik zou juist denken dat je als overtuigd standalone gebruiker zo veel mogelijk weg zou willen blijven van alles dat met een computer te maken heeft. Of dat je kiest voor de gulden middenweg door bijvoorbeeld een MK3 aan te sluiten op een, desnoods dichtgeklapte, laptop met alle voordelen die je daarbij krijgt. Zo'n net-niet Frankenstein ding lijkt me persoonlijk helemaal niks. Ik vind het overigens wel handig dat ik een USB toetsenbord op mijn Moog One aan kan sluiten om patchnamen in te typen :D
 
Laatst gewijzigd:
Waarom kan de gulden middenweg niet standalone met mogelijkheid tot het aansluiten van een scherm zijn. Snap niet dat jij je zo druk maakt over iets waar je blijkbaar toch geen waarde in ziet. :mega:
 
Hopelijk komt Akai nog met audio via USB en een volwassen implementatie en opnamemogelijkheden van midi, dus volgens de oude MPC's - inclusief tempoverandering binnen een sequence - plus MPE.
Als Akai verzaakt, dan moet deze Maschine dat allemaal hebben, wil hij voor mij zo interessant zijn om de kleine schermen op de koop toe te nemen.
 
Nieuwe workflow-video van een van de influenzerzzzz/verkoopmedewerkers die een Maschine Plus van NI hebben ontvangen. Ik volg deze dude al een tijdje, grappige gast.. spreekt woorden expres verkeerd uit.. Ik heb een tijd met Maschine gewerkt, voor mij is het niks. Workflow vond ik erg irritant.. het ding swingt of groove'd ook niet, en daar hoor ik meer mensen over klagen... Maar goed, ik vind het wel leuk dat er nu meer keuze is qua 'MPC's'...

 
Laatst gewijzigd:
Nieuwe workflow-video van een van de influenzerzzzz/verkoopmedewerkers die een Maschine Plus van NI hebben ontvangen. Ik volg deze dude al een tijdje, grappige gast.. spreekt woorden expres verkeerd uit.. Ik heb een tijd met Maschine gewerkt, voor mij is het niks. Workflow vond ik erg irritant.. het ding swingt of groove'd ook niet, en daar hoor ik meer mensen over klagen... Maar goed, ik vind het wel leuk dat er nu meer keuze is qua 'MPC's'...



abbeleton lievee hihi
 
Weer een nieuwe video van Blezz Beats met dé info die we écht willen weten: wanneer begint de CPU te zuchten, piepen en te kraken?
'you probably don't wanna go Hans Zimmer on this shit..'

 
Weer een nieuwe video van Blezz Beats met dé info die we écht willen weten: wanneer begint de CPU te zuchten, piepen en te kraken?
'you probably don't wanna go Hans Zimmer on this shit..'

Ja, daar ben je dan mooi klaar mee als je eerst flink wat geld uitgeeft en dan erachter komt dat je niet een uitgebreide track kan maken.
 

Ja Loopop heeft wel goede reviews.. goede technische details. Hij heeft enkel een vrij nassale stem en ik heb niet het idee dat het een creatieve muzikant is - er zit geen creatieve vibe in die videos.. Het is meer tecnische reviewer. Hij spreekt wel gewoon 'Maschine' normaal uit.. zal wel zijn omdat het een Nederlander is.. ik vind die Amerikanen zo irritant die het zogenaamd op z'n origineel Duits uitspreken met hun MaschinAHHH' :)
 
oh echt? Hij klinkt Nederlands.. Volgens mij heb ik hem eens in het Nederlands aangesproken, weet alleen niet meer of ik antwoord heb gekregen :D
 
Ah okay.. ja, dan schat ik de kans op een antwoord terug in het Nederlands op 0% :)
 
Haha, ik weet het zeker. Heb hem namelijk al vaker gesproken IRL, en hem een aantal keer bij ons over de vloer gehad (ik werk bij NI)

en ik maar denken dat jij dan weer Duits was ;P
 
Haha, ik kom uit Maastricht, maar woon ondertussen al weer 7+ jaar in Berlijn :)

aha! Leuk, mijn muziekmaatje is ook paar jaar geleden naar Berlijn verhuisd, goede reden om regelmatig langs te gaan ;) Maastricht, heb daar ooit eens geDJed in een hele vage tent, met een oude hippie met mondharmonica als floor/bedrijfsmanager.... grappig :)
 
Back
Top