Native Instruments Maschine - standalone!

Veel gevraagd, nooit verwacht dat het zou gebeuren maar nu lijkt het toch zover: er komt een standalone versie van Maschine aan!

Maschine + is retailing for $1,399 USD. It's bascially a Maschine MK3 with sampling, recording, Ableton Link, Wifi, etc capabilities, is completely standalone if you want it to be and comes with a 64GB SD card for users to add and save their own sounds and projects.

https://ask.audio/articles/leaked-na...lone-groovebox

De stagiair die dat artikel heeft gemaakt was waarschijnlijk dronken en/of enthousiast want het rammelt van de fouten, maar het lijkt wel te kloppen.
 

Attachments

  • Maschine-Plus-angle-02.jpg
    Maschine-Plus-angle-02.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 920
Laatst gewijzigd:
Let's face it, een Ipad en vooral een Ipad Pro is HET appraat om echt standalone mee te werken.

Hoe mooi zou het zijn als je een Imaschine hebt waarbij je gewoon je de maschine controller via Usb kan koppelen.

Ik heb sinds twee weken een MK3, en heb me aangemeld op maschinetutorials.com. Daar staat een instructievideo op van iemand die de Maschine software op zijn ipad draait. En zo bediend hij de software gewoon via touchscreen. (de software draait wel gewoon op zijn mac mini)
Ik kan de video helaas niet sharen. Maar de tekst die bij de video staat is als volgt:

Using Maschine with a Touchscreen?


Hey what's good MT fam! Just wanted to share a workflow I'm using with Maschine and my iPad as a touchscreen.
I tend to treat Maschine as an external device quite often, and run it as audio into whatever I'm using, be it hardware or another software.
I've been wanting to find a touchscreen solution for this so I decided to use my iPad as a screen for my Mac mini, so that I can navigate Maschine and NKS libraries via touch.

Check it out

{video}

I'm using it with an app called Duet, really cool. But if you have a newer Mac/iPad you can do this via the Sidecar feature for free.

Of course if you have questions let me know!

Ik heb zelf een Ipad Pro met 12.9" scherm en 512 gb opslag. Dus ik ga dit trucje wel eens proberen.
 
Ik heb sinds twee weken een MK3, en heb me aangemeld op maschinetutorials.com. Daar staat een instructievideo op van iemand die de Maschine software op zijn ipad draait. En zo bediend hij de software gewoon via touchscreen. (de software draait wel gewoon op zijn mac mini)
Ik kan de video helaas niet sharen. Maar de tekst die bij de video staat is als volgt:



Ik heb zelf een Ipad Pro met 12.9" scherm en 512 gb opslag. Dus ik ga dit trucje wel eens proberen.

Goeie tip !!! Bedankt ...


Vwb mensen met Ipad's (Pro) en muziek apps, er zijn er meer dan je denkt en er is hele goede software te vinden. NI blijft wat achter maar bedrijven zoals Korg doen goed mee en je ziet de Ipad steeds vaker onderdeel uitmaken van Live performances.
Zeker met de recente Pro's met de Usb C aansluiting is het gedoe met externe apparaten veel makkelijker geworden en ik voorzie dat ook de overige toekomstige ipad's dit zullen volgen (volgende week een Presentatie mbt nieuwe ipad hardware).
 
Weinig subjectiefs, gewoon keihard geld of jij hebt geld voor het oprapen?
Zoals Synth71 al zegt, voor hobbyisten is 1300 euro toch een aardig bedrag.
Dat is anders natuurlijk als je geld verdient met muziek.

Ik had over beperkingen, niet over geld...
 
Ik had over beperkingen, niet over geld...

Het nadeel is dat NI enorm veel heeft en je dat vaak toch ook wel graag wilt en dan loop je tegen de beperking aan en $$$$.

Dit was de reactie waarop jij zei dat het iets subjectiefs was en ja, daar staan toch duidelijk een aantal dollartekens volgens mij?
Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo maar je citeerde deze uitspraak en dat was waarom ik er op reageerde.
 
Niet mee eens. Je ziet ook Professionele Apps die meer als een paar tientjes kosten en die verkopen ook. Als je kijkt naar het mobiele platform en de winsten (oa gaming) dan zie je dat er geld genoeg is.
Daarbij boor je een hele grote groep aan (mensen met een ipad) die voor relatief weinig kunnen uitbreiden.
Kijk, een Groovebox kopen van 1300 euro is alleen voor de freaks en pro's, laten we eerlijk zijn.
Hobbyisten kopen veel makkelijker een NI Mikro MK3 en een dedicated Maschine app en zijn voor minder als 1/4 klaar.

Toch denk ik dat NAP het juist heeft. Zoals ‘de markt’ nu is en zoals die de komende jaren nog zal zijn.
De meeste mensen geven niet graag meer dan 10 euro uit voor een synth of daw app. Behalve de muziekhobbyist dus, meestal ook alleen als aanvulling. En vast na veel wikken en wegen.
De markt is nu en voorlopig niet heel veel groter daardoor.
En die hobbyist geeft op dit moment nog liever het 5 tot 10 voudige bedrag uit aan software voor de pc (en anders gratis, maar niet legaal :D )dan aan apps voor de tab....of nog meer aan hardware. De verdiensten liggen nog elders.
 
Voor zover ik nu begrijp is het een beperkte versie van Maschine dus je betaald heel veel extra voor standalone maar krijgt er niet de volle Maschine experience voor terug als je er geen computer aan hangt.
Vor de bewerking van sounds bied het te weinig hands-on en heb je een veel beter overzicht met de volledige plugin op je computerscherm dan een afbeelding met wat parameters eronder en tig pages waar je doorheen moet scrollen.
Maschine op de iPad Pro inclusief controller was denk ik veel fijner geweest.
 
Ik lees ook op het internet hier en daar reviews die niet allemaal even positief zijn, vooral als je ziet wat je betaalt en wat er geboden wordt.
De grootste missers lijken mij een touchscreen en cv gate wat ontbreekt, dat heeft Akai beter gedaan.
 
Ik lees ook op het internet hier en daar reviews die niet allemaal even positief zijn, vooral als je ziet wat je betaalt en wat er geboden wordt.
De grootste missers lijken mij een touchscreen en cv gate wat ontbreekt, dat heeft Akai beter gedaan.

Touch was nice geweest maar niet op 2 kleine displays. Een groter retina display zonder touch was al een big + geweest.
Of de mogelijkheid om er een monitor en muis aan te hangen zoals bij de ouwe Roland MV8800 mogelijk was.
 
Inderdaad ja. Bestond er maar iets met een groot beeldscherm en muis waar je zonder beperkingen muzieksoftware en plugins op kunt draaien...
 
Inderdaad ja. Bestond er maar iets met een groot beeldscherm en muis waar je zonder beperkingen muzieksoftware en plugins op kunt draaien...

Een scherm eraan is iets anders dan een laptop of desktop. Als standalone product zou een extern scherm een big plus zijn.
Als je er een scherm aan kon aanhangen is het aansluiten en gaan.
Met een laptop/desktop eraan moet je eerst de software op de pc installed hebben, die pc moet goed genoeg zijn om het te kunnen draaien etc.
Dan kun je dus net zo goed de MK3 gebruiken. Een scherm aansluiten is duidelijk een andere experience. :geslaagd:
 
Ja, ook echt handig om overal een scherm mee naartoe te leuren en naast de bank te zetten voor je standalone experience. Heerlijk plug & play allemaal. :D
 
Een scherm eraan is iets anders dan een laptop of desktop. Als standalone product zou een extern scherm een big plus zijn.
Als je er een scherm aan kon aanhangen is het aansluiten en gaan.
Met een laptop/desktop eraan moet je eerst de software op de pc installed hebben, die pc moet goed genoeg zijn om het te kunnen draaien etc.
Dan kun je dus net zo goed de MK3 gebruiken. Een scherm aansluiten is duidelijk een andere experience. :geslaagd:

Dit was ooit de reden voor mij om een mv8800 te kopen. Meer dan 10 jaar plezier van gehad maar het ouwe beestje begon wel wat slijtage te vertonen. Nadat ik ben overgestapt op een nieuw apparaat (mpc live) snap ik niet dat er blijkbaar niemand de beste opties van die mv na 15 jaar heeft overgenomen. Snap ik echt helemaal niks van.

Mensen onderschatten echt hoe handig het is om op een groter scherm te kunnen editten met een muis zonder dat je een hele pc moet onderhouden.
 
Ja, ook echt handig om overal een scherm mee naartoe te leuren en naast de bank te zetten voor je standalone experience. Heerlijk plug & play allemaal. :D

Hoeveel die een Maschine+ kopen gaan ermee op de bank zitten denk jij?

Daarnaast de Maschine+ met scherm in een flightcase zou prima te doen zijn en hoeft niet lomp, zwaar of lelijk te zijn.
Scherm in de deksel verwerken, openklappen en BAM plug & play baby! :geslaagd:
 
Heb al een maschine mk3 die ik nauwelijks gebruik omdat MPC-One superieur en leuker is. In vergelijking met MPC-One veel te hoge prijs en geen touchscreen
 
Touch was nice geweest maar niet op 2 kleine displays. Een groter retina display zonder touch was al een big + geweest.

Ja, die kleine schermpjes heb je dan niets aan, dat was voor mij één van de grootste afknappers van de BlackBox.
Die heb ik twee dagen in huis gehad maar het was geen werken op die manier.

Inderdaad ja. Bestond er maar iets met een groot beeldscherm en muis waar je zonder beperkingen muzieksoftware en plugins op kunt draaien...

:D:D lol, ja dan kocht ik het meteen!
Blijft natuurlijk het feit dat iets wat stand alone en handig te bedienen is het altijd een middenweg tussen formaat en kwalificaties is.
Zodra het te groot wordt en een stevige cpu enz dan wordt het zo duur dat je beter een laptop kan kopen.
Is het te klein dan is het weer niet handig om te bedienen, wat dat betreft is de One een goede tussenweg.
Misschien komt er over wat jaren wel een soort van AR uitvoering uit, je zet een bril op en de rest speelt zich voor je neus af?
 
Dit was ooit de reden voor mij om een mv8800 te kopen. Meer dan 10 jaar plezier van gehad maar het ouwe beestje begon wel wat slijtage te vertonen. Nadat ik ben overgestapt op een nieuw apparaat (mpc live) snap ik niet dat er blijkbaar niemand de beste opties van die mv na 15 jaar heeft overgenomen. Snap ik echt helemaal niks van.

Mensen onderschatten echt hoe handig het is om op een groter scherm te kunnen editten met een muis zonder dat je een hele pc moet onderhouden.

Voor mij was het totaal onbruikbaar omdat de timeline op het extern scherm totaal niet sync loopt met de audio dat uit de MV8800 komt,Delay is belachelijk veel net of je met een daw van in de jaren 80 werkte.

Na twee weken had ik em al terug verkocht.

Zo zie je maar..
 
Back
Top