Methodiek van studio tracking: bas, gitaar, vocals, drums, synth

Het her Opnemen van Instrumenten daar was al een draad van “Reampen” is soms moeilijk soms makkelijk . Ligt er aan wat je wilt. Sommige mics hebben slechte prox andere hele goeie.

sommige Chain voor zang opname zijn Onbetaalbaar “de Beatles “ waarvan ik er 3 Schakelingen heb (Bijna 4) hehe al eerder genoemd. Andere zijn betaalbaar. Shure sm57 al eerder genoemd “art tube mp pro” maar alles heeft een prijs en is relatief natuurlijk. Beetje tussen in zitten de ribbons die vaak een stuk goedkoper en beter zijn dan dynamics.Beyerdynamics m160 Bv of obscure RMbiv-1 en vele andere met een preamp cloudlifter of fethead GeIntegreerde Preamps uit interfaces zoals motu bereik je het meest voor minder.
een eq parameter instellen Gaat zoals je dat doet met een zoomlens. Eerst de bel Zo scherp Mogenlijk zetten juiste freq instellen daarna uitzoomen naar wens met de hoeveelheid db. Opname van zang zo droog mogelijk opnemen. Daarna reverberation er overheen zoals nap gisteren mij op altiverb wees Met IR waarde (Andere vinden dit onzin).
wanneer je de P zingt de T zingt de B allemaal letters waardoor je langs de mic moet zingen inplaats van recht naar de mic.
 
wanneer je de P zingt de T zingt de B allemaal letters waardoor je langs de mic moet zingen inplaats van recht naar de mic.

Cheers, dit is een goede tip.

Begin nu ook te leren dat automation op vocals heel erg bruikbaar is. daarna nog eens compressie, eq

Instrumenten re-amp ik zelden omdat ik vaak direct van de amp opneem met sm57 ( soms met room mics ).
Mijn amp heeft ook een diy achter de power tube dat ook aardig klinkt.
Reampen doe ik wel vaak met electronisch matariaal. synths en drums.

Kan het re-amp draadje niet vinden trouwens.

Zit al heel lang te azen op de Beyer M160 Ribbon Mic. De enige hypercardioid ribbon. ( ok er is ook de 260 )
 
You should record vocals at an average of -18dB for 24-bit resolution. The loudest parts of the recording should peak at -10dB and be lowest at -24dB. This is to keep an even balance on the level of the vocals without distortion.

Waarom zou dit een betere balans geven tegenover bv piek -3db?
Of is dit voor transients goed door te krijgen?
 
Waarom zou dit een betere balans geven tegenover bv piek -3db?

De gedachte is waarschijnlijk dat je altijd goed zit bij een lagere piek van bv. -10dB. Stel dat je bij aanvang van de opname een testopname doet en je stelt het in op -3dB, wanneer de zanger/zangeres voor het echie gaat en een flinke uithaal doet, dan ga je door het plafond. Jammer van de take die misschien wel heel goed was. Daarom een lagere piek, dan gaat het goed en met 24 bit moet dat ook geen probleem zijn.
 
Back
Top