Akai S3000i kan alternating sampels of niet ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ik heb de manual doorgeplozen (bleek de 3000XL te zijn ondanks dat de download 3000i zei ...) maar kon het niet direct vinden.

Kan een S3000i samples "alternaten" ?
Dit houdt in, een group samples maken onder dezelfde midi note, bv 50 analoge 909 claps, waarbij de sampler per aanslag steeds een andere sample kiest.
 
Laatst gewijzigd:
Goeiemorgen .. round robin dus

Edit: inderdaad, ik zie nu de reactie pas. Dat is een bummer :(

Jammer dat er geen betaalbare simpele samplers zijn met de volgende specs:
- simpele interface, geen touchscreen menu geneuzel
- multi out
- round robin (30+ samples per key)
- +10mb ram
- snelle, grote moderne opslag mogelijkheden

Als extra eventueel desktop compact en met usb zou leuk zijn, een AKAI MPX16 met uitbreidere features zeg maar.
 
Laatst gewijzigd:
Hmm, het is een software ding, dus als ik er iets tussen kan hangen wat het volgende doet:
- recieve midi note # on channel #, round robin play midi notes # to # on channel #

Met genoeg samples in prgs moet dat met de akai dan wel te doen zijn.
Alle losse drums worden dan losse prgs welke als één multitimbrale setup opgeslagen en geladen moeten worden.
Echter mijn vraag is dan, is dat het multi prg verhaal wat alleen in de XL versies zit en niet in de normale S3000 ?
 
ja idd alleen de akai mpc's kunnen dat. max 4 samples
Ik heb me echt rot gezocht naar een sample die dat degelijk kan.
De Z8 kan dacht ik truukjes via de mod matrix. Je kan in de s3000 wel bv een zooi kicks aan verschillende toetsen toewijzen en via je sequencer triggeren.
Zelfs abletons sampler kan het niet. Iig niet native.
Reason's sampler wel...
 
Kan je dat niet met een digitakt doen? Kan me voorstellen dat je de lfo destination op sample kan zetten, maar ken hem niet goed genoeg of je daarmee kan behalen wat je wilt.
 
Alle losse drums worden dan losse prgs welke als één multitimbrale setup opgeslagen en geladen moeten worden.
Echter mijn vraag is dan, is dat het multi prg verhaal wat alleen in de XL versies zit en niet in de normale S3000 ?

Je kan prima op een non-XL Akai doen wat jij wil, het wordt alleen wat minder overzichtelijk, maar dat boeit bij zeg 8 programs niet zo.
Je kan gewoon per drumklank een prg aanmaken, met daarin meerdere keygroups waarin je dan de verschillende versies van de drumhit zet. Je kan dan ook het midi kanaal instellen. Dat doe je voor bijv. 8 drumklanken, die je aan verschillende outputs toewijst en evt ook verschillende midi kanalen.

Uiteraard dien je dan nog wel in software met een midi plugin oid de round robin note assignment te regelen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
 
Ik heb 't zelf nooit gedaan, maar round robin schijnt op Emu EOS samplers wel mogelijk te zijn

Ter aanvulling: check pagina 321 van de EOS 4.0 manual (als PDF online te vinden):
"To Randomly Cross-Switch Between Voices",
daar wordt dit stap voor stap beschreven.

Ik heb evt. nog een E6400 classic staan als je interesse hebt, Niel.
 
Back
Top