Free Pendulate VST synth, chaotic monosynth by Newfangled Audio

Da's nice Vink!
Ik vind het een heel mooie synth.

je bedoelt generate, ik meen me te herinneren dat je m had gekocht, of heb ik dat verkeerd. overigens in de "interessant BF sales", zag Bono generate ook voor €37,70 verschijnen, maar als je naar de pagina gaat, staat ie nog voor een prijs van €99.. wellicht timezone problemen, resellers die te snel zijn.

dus wellicht geen fout, maar, te snelle resellers, gebeurt vaker (onlangs nog met cherry audio...)

wanneer ie toch opduikt, zet ik dat in BF sales, en ook even hier, of wellicht dat nu anderen het ook in de gaten houden. ik zie op KVR, dat iemand via pluginboutique ook heeft kunnen kopen.

generate: mooie synth, maar €99 vond ik erg veel. voor dit bedrag, ja! is een erg mooie synth, met pendulate alleen al kon ik veel nu kan ik er veel lekkerder mee werken... meer oscillatoren types, 2 envelopes/2 lfo's, effekten (die schijnbaar erg goed zijn, goed het is eventide, en een oude eventide medewerker, met een immens verstand van zaken, zag ik je ook niet tijdens een live sessie op YT, met de developer, waarin ik nog vroeg FM/PM waar bij ie uit zijn hoofd 2 formules deed... ik begin bijna formules te begrijpen, ik heb een leermeester nu, die ik 1 keer per maand iets vraag, ik doe het traag..

Een 90 dagen trial zit hierin. Gelijk maar even geinstalleerd.

tracktion spacecraft, met 128 grains trekt ie je cpu leeg (al kan de mijne het net aan of vrij goed, op 512 samples, i7-6700K is wel een verouderde processor tegenwoordig, de single core prestatie is nog aardig...), maar is erg bizonder, pas ontdekt, ze doen echt niets aan promotie; tracktion. het is uitgebracht onder de naam tracktion, de designer is blijkbaar wel een bekende, en het is een erg bizonder granular synth, overigens de granular engine in pigments 2 is ook érg goed. het grote verschil: een geheel andere aanpak. pigments 2 kan 256 grains zonder moeite, spacecraft 128 met veel moeite (tenzij je een i7 op 5Ghz hebt draaien, 9e generatie, of een AMD zen 3). dus een geheel andere benadering, gaat heel diep in op granular, maar wel op een zeer overzichtelijke wijze, alles valt aan te passen, wat bij granular synthese hoort, of zowat alles.
een mooie workflow, die de diepte van granular synthese overeind houdt, zonder al te ingewikkelde parameters. mocht van mij wel anders, en weer niet, want het werkt identiek. dus erg goed gedaan die spacraft synthesizer.
 
Laatst gewijzigd:
sneller dan officieel, Generate versie 1.2;
- 3 nieuwe oscillaren (of vormen)
- meer modulatie mogelijkheden

etc..

schijnbaar is er ook Pendulate versie 1.2

kijk op de eventide site, in je account, voor Generate, en voor Pendulate, nog steeds gratis, de betreffende pagina. e-mail adres invullen en; downloaden.

yep pendulate ook als versie 1.2:

1.2.0
1. Added support for new tunings via MTS-ESP
2. Added master pitch modulation to the Pitch Bend knob.
3. Put the Generator Interval Parameter on a full knob and made it a modulation destination.
4. Added modulation to the LFO and Envelope sections.
5. Added a LOOP mode to the Envelope, allowing it to function as an LFO.
6. Added a modulatable Output Level control to the LFO. Also added a Bipolar switch allowing it to have bipolar outputs.

release notes voor Generate;


Version 1.2.0​


  • New Helix generator mode is based on spirals, creating a bright chaotic sound.
  • New Crescent generator mode is a bright with a clean clear tone.
  • New Magma generator mode is smooth and warm, with a clear vintage tone, and is useful for making very playable sounds.
  • Added support for new tunings via MTS-ESP.
  • Added master pitch modulation to the Pitch Bend knob.
  • Put the Generator Interval Parameter on a full sized knob and made it a modulation destination.
  • Added modulation to the LFOs, Envelopes, and S+H module.
  • Added a LOOP mode to the Envelopes, turning them into LFOs.
  • Added a modulatable Output Level control to the LFOs and Sample and Hold modules. Also added a Bipolar switch allowing them to be bipolar outputs.
 
Dank voor de tip. Raar dat ik nooit een mailtje krijg van eventide voor updates. Het bleek dat al mijn plugins geüpdate zijn (vanaf maart 2021)... niets over gehoord... meteen het hele riedeltje binnengehaald.
 
Dank voor de tip. Raar dat ik nooit een mailtje krijg van eventide voor updates. Het bleek dat al mijn plugins geüpdate zijn (vanaf maart 2021)... niets over gehoord... meteen het hele riedeltje binnengehaald.

ooit eventide daarom gevraagd, support vond het een goed idee, nu dat het ook echt wordt uitgevoerd.......
 
Versie 1.3.0 is uit.Je weet niet wat je mist.

GENERATE​

1.3.0:
1. New SATURATE wavefolder type is based on the soft clipping algorithm from the SATURATE plug-in, with some twists. Does really great PWM sounds.
2. New BENT 259 wavefolder type is a "model bent" version of the Buchla 259 wavefolder that produces smoother sounds.
3. FX Modulation: Added modulation targets for some of the EQ, Chorus, Delay, and Reverb controls
4. Updated Sequencer with Randomization, Pulse Width output, and new UI
5. Added Triplets to LFOs, Sample and Hold, and Delay Modules.
6. Added a new Stereo Voicing algorithm to the poly mode so single notes don’t get panned hard left or right
7. Delay WARP mode creates BBD style warping sounds when you change or modulate the delay time.
8. Subtle usability improvements to the modulation system.
9. New artist presets from Matt Lange, DATABROTH, SonalSystem, and Hunnidyard
 
en versie 1.3.5 is uit;
1.3.5:

1. 81 new artist presets from The Unfinished (Dune, No Time To Die) and Spektralisk (Moonfall, Edict).
2. Improved UI performance.

dus niet echt veel, maar UI performance, kan veel tijd kosten om dat goed te krijgen (hoeveel developers daarmee worstelen...)

én nu 50% sale (ook de andere Newfangled produkten...);


via jrrshop, met de coupon GROUP; iets meer dan 66 dollar.... (en met ooit de dollar op .86 euro... nou ja, da is nu nie meer, maar toch.., .95!!! aaaah)

 
Back
Top