Gloomy - Melty Time

Geinige track wel. Wel heel druk. Ik vind je kick aan de zachte kant, en ik denk dat je track veel baat zou hebben bij wat meer sidechaining. Ook vind ik die ene hihat erg schel.
 
Erg leuke track, gebeurt lekker veel. :okdan:
Vocals vind ik alleen niet zo passen.
Btw, waar ken ik dat melodietje van? Komt van een of ander trance hitje?
 
Deze komt weer lekker binnen, Gloomy
Fijne sounds en zeer mooie vocals!!

Dank je wel Jeroen. Ik vond de vocals eigenlijk ook wel geslaagd.. maar vraag me niet naar de vertaling :dubbel:
 
Geinige track wel. Wel heel druk. Ik vind je kick aan de zachte kant, en ik denk dat je track veel baat zou hebben bij wat meer sidechaining. Ook vind ik die ene hihat erg schel.

Hey, bedankt man, van harte... Ja, ik had me thans voorgenomen om in 2020 wat minder drukke muziek te maken, maar "helaas" is dat niet het geval. Nu je 't zegt, ik kon hem beter gemixed hebben.. Die schelheid van de hihat is te wijten aan de Soundcloud kwaliteit, dat is bekend...als je de mp3 downloadt, dan is ie al een stuk minder schel. Wat betreft de sidechaining: ik heb daar een vst voor, maar ik zou begod niet weten welke geluiden ik zou moeten sidechainen. Er zijn zoveel geluiden/patternen. Heb jij een tip ? Ik ga wat feedback afwachten en dan zien of ik 'm al dan niet zal aanpassen. Nogmaals bedankt voor de feed! :)
 
Erg leuke track, gebeurt lekker veel. :okdan:
Vocals vind ik alleen niet zo passen.
Btw, waar ken ik dat melodietje van? Komt van een of ander trance hitje?

Hey Bahamut, dank je wel man voor deze mooie feedback... Blij dat je'm goed vindt. Nou, die vocals.. kijk, ik sta achter het concept "multi-culturele samenleving"...door het klimaat worden we hiertoe gedwongen. De vocal heeft deze betekenis voor mij. Haha, en dat melodietje zal je nog wel horen, want het is een gratis midi-file. Maar al de rest, behalve de percussie en de effecten, zijn van mijn hand, dat hoor je wel. Thnx mate! :)
 
Sick, ik heb m gevonden! En had de mp3 nog op de computer staan. Zat jij toevallig op 't Clubcharts forum vroeger (ik wel)? Daar zaten die gasten die het trancenummer gemaakt hebben waar dit melodietje vandaan komt. :)
 
Sick, ik heb m gevonden! En had de mp3 nog op de computer staan. Zat jij toevallig op 't Clubcharts forum vroeger (ik wel)? Daar zaten die gasten die het trancenummer gemaakt hebben waar dit melodietje vandaan komt. :)

Ow, je hebt al geantwoord, maar dat heb ik gemist. Ach zo, haha... Nee, ik zat niet op Clubcharts.. dus de versie van hun is origineel ? Gelukkig geeft Soundcloud geen inbreuk weer.. :dj:
 
Mijn muzikale geheugen laat me niet snel in de steek. :D Ben er zelf weleens verbaasd over.
Mooiste voorbeeld is dat ik halverwege de jaren 90 een spelletje speelde op de PC (Dark Legions, 1994) en er 15 jaar later achter kwam dat de achtergrondmuziek van dat spel van de componist Rachmaninoff was geript (Prelude Op. 3 No. 2).
 
Gave track, er gebeurt erg veel in dit nummer, die vocal sample is super goed en past er ook lekker bij, het melodietje is ook erg goed. Ben het trouwens wel eens met Northernlightx dat een deel te schel is en de kick te zacht, dat je kick te zacht is heeft misschien ook te maken met dat je bassline vrij hoog klinkt. je kan eventueel een multiband fx gebruiken en de high parts wat highpass EQ geven. Wat het sidechainen betreft, je kan proberen alles te groupen en alles een beetje sidechain te geven op een ghost kick, maar wat je al zegt zijn er zoveel geluiden, misschien moet je je afvragen of de track niet te druk is en daarin toch wat keuzes kan maken, soms is minder juist meer, een gedeelte in de track met alleen een goeie kick, een wat lagere bassline en dat melodietje met die voice sample zou echt al heel vet klinken. Maar wat je er ook van plan bent mee te doen, het is een goeie track. :okdan:
 
Lekker bezig Gloomy, moet kwa mix nog wel wat aan gebeuren om de track nog beter te laten klinken. Sidechain kan zeker beter als je weet wat je wilt sidechainen, ik zelf vind shaperbox voor 4 x 4 beats heel bruikbaar en dan volume moet je hebben voor sidechain zit ook een soort multiband op, dus laag sidechainen en ook wat ruimte geven zonder sidechain zoals hihats enz werkt super. Alles wat meespeelt in het laag zou ik sidechainen om de kick goed naar voor te laten komen. Dus laag heb je nu en dan het midden moet je de geluiden ruimte geven dus kijken welke geluiden elkaar in de weg zitten en als je deze gevonden hebt dan een equalizer pakken met mid en side geluiden wat clash met elkaar mid naar beneden halen en side omhoog halen.

Misschien kan je hier wat mee.
Groeten
 
Hey lieve Jason31 & Mystic. Hartstikke bedankt voor deze feed. Ik leer iedere dag weer wat bij. Het is moeilijk te begrijpen door mijn "hersenattack" in 2018, maar ik ga me erin verdiepen. Het probleem is dat er geen tijd is om me daar intens mee bezig te houden en deze track nog verder af te werken. Dat neemt teveel tijd in beslag. Ik heb namelijk het laatste nummer van mijn nieuw, aankomend album afgewerkt, getititeld: AVRA KADAVRA. 8)
En aangezien de Aarde het niet meer lang volhoudt, moét er snel iets gebeuren. 't is zoals iemand op't forum hier ooit zei: 't is niet de productie die telt, het is de boodschap die erachter zit. En ik heb ook een missie te voltooien, zie mijn muzikaal boek waaraan ik werk:

https://messagefromone.blog/2019/10/01/c-gloomer2000-revelation

Ach, ik heb nog zoveel te leren :beard:

Anyway, it's happening peeps! }:|

Bedankt iedereen voor zoveel naar mijn muziek te luisteren, en voor de goeie feedback die ik krijg.

Een fijne dinsdag en veel sterkte toegewenst !

Gloomy. ;)
 
Back
Top