Arturia Pigments: wat een vette VST!

kleine showcase, additive, granular, analog. 3 x Pigments 3. alleen op de master Softube Tape, voor lijmen, en wat grein, en noise natuurlik... EDIT: en door Softube Tape zo in te stellen, dat alle sounds aanwezig zijn, want ze zitten nogal op elkaar. andere oplossing zijn ook mogelik, maar ga altijd voor de minimal approach, en dit geeft scheiding, zonder de masking aan te tasten (want dát werkt soms!).

 
Laatst gewijzigd:
Jij tovert er natuurlijk gelijk weer de meest bizarre geluiden uit, hoe krijg je het voor elkaar! :halleluja

dank! ik weet het zelf ook niet.... (och eigenlik wel, maar toch, en vreemd de kick lijkt op een sample die ik maakte in 1998, via een geheel andere wijze, viel me nu pas op, sja, ik heb m aangepast voor deze showcase, en dacht huh, overigens volledig met de analog engine gedaan, de 'kick', en voor ekstra power de nieuwe multi-band compressor, daar is ie voor bedoeld.. werkt goed in instrumenten, handig ook, want dan blijft het een deel van het gehele geluid.. EDIT: soms doe ik dat niet, voor variatie, soms is het handig, een preset die in alle DAW's hetzelfde klinkt.)
 
ik heb ook mijn Pigments ge update naar 3, maar zie helaas nergens iets staan wat betreft de supreme pack in mijn account. komt mischiens nog. ook nog geen mailtje van hen gehad betreft update.
Ondertussen is alles in orde, denk dat het idd wat druk was op server ofzo. + ook nog enkele andere leutige zoals de Moroder en synthwave patches. Pigments 3 is een topper!
 
Is er een manier om Poly AT te krijgen met MPE uit? Want daar is het mij alleen om te doen. Standaard functioneert hun AT functie monofoon, zelfs met een Poly AT controller.
Niet dat ik zo vaak Macro controls gebruik, dus hier valt best mee te leven, maar het viel me op.

@Jason31 Inderdaad, fijn modulatie-systeem. Die sidechaining vooral, dat mis ik vaak!
 
Aangeschaft voor 50 euro. Zou dus de spectrum pack er gratis bij moeten krijgen. Zou die er al meteen inzitten of moet deze nog apart gedownload worden? Ik zie em in ieder geval nergens.
 
Je zou er een apart mailtje over moeten hebben. Eventueel ook via de preset shop in Pigments te downloaden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
edit: even gecheckt, en in die shop zie ik ze ook staan:
1619165194651.png


Voor de duidelijkheid, je drukt op het knopje links van de preset, bovenin je interface. Daarin kun je naar de shop, en daar is dat vinkje 'Owned Banks'. Duurde even om verbinding te maken.
 
Je zou er een apart mailtje over moeten hebben. Eventueel ook via de preset shop in Pigments te downloaden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
edit: even gecheckt, en in die shop zie ik ze ook staan:
Bekijk bijlage 3809511

Voor de duidelijkheid, je drukt op het knopje links van de preset, bovenin je interface. Daarin kun je naar de shop, en daar is dat vinkje 'Owned Banks'. Duurde even om verbinding te maken.

Bij mij staat er dus een prijs ipv een download icon. Blijkbaar moet je er dus nog wat voor doen.

Ik heb ook nog geen bevestigingse-mail ontvangen van Arturia. Alleen een betaalbevestiging voor de rest helemaal niets wat op zich al eigenaardig is.
 
Bij mij staat er dus een prijs ipv een download icon. Blijkbaar moet je er dus nog wat voor doen.

Ik heb ook nog geen bevestigingse-mail ontvangen van Arturia. Alleen een betaalbevestiging voor de rest helemaal niets wat op zich al eigenaardig is.

kontakt sales support. het is nu wel weekend. maar normaal reageren ze snel. arturia is altijd overdonderd.. (verder is een support overigens erg erg goed, zelfs kontakt met steinberg gemaakt, bij een probleem dat alleen in mijn geval zich voordoet. kon toch niet opgelost worden..)
 
Heb nu een tijdje geklooit met de demo, er zitten idd leuke dingen in en klinkt over het algemeen goed. Hoe krijg ik m nou ook naar 69,- 😁

koop mijn rev-plate, kijk of ik m kan transferren, krijg je die van mij... verkopen, pfff... heb m toch dubbel, kon eerst niet, misschien nu wel.

hoe lang loopt de aktie, ik zal m proberen los te maken van mijn account..

EDIT: ik kan zo te zien rev-plate deregistreren, en m onmiddelik overdragen. volgens mij zit er niets aan vast, dat is altijd een probleem bij arturia, of het produkt niet een korting heeft gegeven op een andere produkt, dat staat nooit duidelik bij hun, tenzij je het vraagt hoe het zit, zetten ze het er vanuit zichzelf erbij, bij dat ene produkt dan.

goed, gederegistreerd... (is dat een woord?), krijg gelukkig nog een e-mail met de kodes (had al een screenshot gemaakt). ff kijken of alles nog werkt....

pigments is gekoppeld volgens mij aan mijn v collection. of genoeg andere produkten waaraan het gekoppeld kan zijn.

maar nog ff checken, of ik alles nog mag gebruiken.

dus als ge wilt...
 
Laatst gewijzigd:
koop mijn rev-plate, kijk of ik m kan transferren, krijg je die van mij... verkopen, pfff... heb m toch dubbel, kon eerst niet, misschien nu wel.

hoe lang loopt de aktie, ik zal m proberen los te maken van mijn account..

EDIT: ik kan zo te zien rev-plate deregistreren, en m onmiddelik overdragen. volgens mij zit er niets aan vast, dat is altijd een probleem bij arturia, of het produkt niet een korting heeft gegeven op een andere produkt, dat staat nooit duidelik bij hun, tenzij je het vraagt hoe het zit, zetten ze het er vanuit zichzelf erbij, bij dat ene produkt dan.

goed, gederegistreerd... (is dat een woord?), krijg gelukkig nog een e-mail met de kodes (had al een screenshot gemaakt). ff kijken of alles nog werkt....

pigments is gekoppeld volgens mij aan mijn v collection. of genoeg andere produkten waaraan het gekoppeld kan zijn.

maar nog ff checken, of ik alles nog mag gebruiken.

dus als ge wilt...
Da's een super aardig gebaar! Maar die rev plate heb ook, maar geeft geen korting hier...
 
Da's een super aardig gebaar! Maar die rev plate heb ook, maar geeft geen korting hier...

ow, heb ik net een PM gestuurd... vreemd... het was een freebie, meestal werkt dat wel. de arturia site kan soms op zun kop staan.

goed, dan gaat ie over.. verkoop ik m! een freebie verkopen.... sja... ach, ik geef zovéeeel uit.... krijg er wel immens veel voor terug...
 
Strange.Knappe synth en toch ga ik de pig 3 niet aanschaffen.Stoort me in m'n boeiende kleine arsenaal aan soft-hard synths.
 
voor degenen die zelfs met een freebie, geen korting krijgen, o ja sales support aanschrijven, kan helpen... maar als dat ook niet werkt dan;

Pigments 3 is nu ook via resellers te koop, in dollar prijs, dus...... dat scheelt wat.... naar schatting b.v. met paypal wordt het dan €82-84 of zoiets..

b.v. hier:


of


deze 2 geven meestal discounts, of meestal, bij sommige produkten weet al tevoren, geen discount. wel krijg je bij audiodeluxe 9.99 dollar toegoed... die niet voor alle produkten gelden of zoiets. nooit gebruikt, ff uiitzoeken dus.
 
kontakt sales support. het is nu wel weekend. maar normaal reageren ze snel. arturia is altijd overdonderd.. (verder is een support overigens erg erg goed, zelfs kontakt met steinberg gemaakt, bij een probleem dat alleen in mijn geval zich voordoet. kon toch niet opgelost worden..)

Godver, weer een mailtje van mij verdwenen. Na mijn post had ik direct al een post geplaatst dat ik contact had opgenomen met support. Binnen 10 minuten antwoord en ik kon weer verder. De pack was inderdaad nog niet gekoppeld aan mijn account. Supersnelle support!
 
Godver, weer een mailtje van mij verdwenen. Na mijn post had ik direct al een post geplaatst dat ik contact had opgenomen met support. Binnen 10 minuten antwoord en ik kon weer verder. De pack was inderdaad nog niet gekoppeld aan mijn account. Supersnelle support!

arturia heeft een goede support, en sales support is altijd sneller.. (natuurlik....). fijn dat het gelukt is!
 
Heeft iemand Pigments 2 met Ableton 11 met MPE geprobeerd? Met pitch bends gaat het alle kanten op. Zeker na opnieuw laden van een project.

schijnbaar is dat een bug, als ik het me goed herinner staat in de release notes van 11 beta;


is er al een tijdje weet niet wanneer die komt.. RC-> update
 
Back
Top