Het is gewoon een klik maken in je hoofd en ja prijs verschil, alhoewel je soft vlot draaiende wilt houden je toch een beetje PC moet hebben.Wegens plaatsgebrek is het een zegen soft te hebben en de kwaliteit daar moet je niet meer naar kijken, sommigen zijn steengoed.
Ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken, maar sinds ik vorig jaar m'n eerste echte synth heb, heb ik mijn hart verkocht aan hardware synths

Budget is er niet, ruimte ook niet, dus het zal voorlopig bij 2 blijven, maar MAN wat lekker.
Het heeft ook echt wel nadelen (hardware synths), VST werkt gewoon veel makkelijker als je aan het produceren bent.
Niks opnemen, kleine bestanden, geen midi sync issues, clipping, latency etc. etc.
Dus voor mij is het echt een hybride vorm.
En ja, de PC is de bottleneck. Zeker omdat het een PC is. (ik heb geen ervaring met Mac, maar volgens mij is die native beter uitgerust voor muziek produceren)
Reason draait er prima op hoor, maar je merkt dat het net niet instant is.
Maar ik heb een vrij stevige laptop via m'n werk, dus daar doe ik het mee.
Ik besteed m'n geld liever aan andere dingen
Live gebruik ik nu alleen nog maar de s37 (ik ben bassist, dus de subsequent is een aanvulling op m'n basigtaar)
En bij het thuis 'produceren' is het meeste Reason en leg ik af en toe een laagje analoog er tussen.