Hoeveel Pioneer Toraiz SP-16'en verkocht?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Hi, ik krijg steeds meer interesse in de Pioneer Toiraiz SP-16, vooral omdat ie een mooie beperkte feature-set heeft, minder menu-diving dus (MPC Live/One workflow lijkt me toch lastig en teveel features voor snel werken vrees ik), een dedicated step-sequencer grid, en een mooi duidelijk scherm (ik kijk nu naar jou MC707!!!)...

Maar ik zie vrij weinig SP-16's te koop staan, komt dat omdat ze zo geliefd zijn, of zijn er gewoon heel weinig van verkocht? En worden ze nog wel gesupport door Pioneer?
 
Support van Pioneer zou ik weinig van verwachten. Ik heb lang de Squid in de gaten gehouden in de hoop dat er wat dingen met een firmware update zouden worden toegevoegd, maar die is nooit gekomen. Als ik wat rond aan het lezen was over de squid kwam ik vaak reacties tegen van mensen die al lang tevergeefs op bugfixes voor de sp-16 wachten of zelfs boos waren dat Pioneer nieuwe dingen uitbrengt zonder zijn bestaande producten fatsoenlijk te maken. Maargoed, diezelfde mensen houden hem dan wel weer vanwege de dingen die wel goed gaan dus het zal ongetwijfeld een tof ding zijn en vaker hoor je natuurlijk de azijnzeikers dan de tevreden klanten. Toch wel handig om te weten dacht ik in ieder geval ;)
 
Niet veel denk ik. Net zoals hun synth abandonware. Blijft een kutmerk. Ik heb toch de synth gekocht aan een flinke korting maar zoals gezegd verwacht ik geen oplossing voor de issues
 
K vind de SP-16 fantastisch,, khad 2 maand eerder een Rytm gekocht, en de kick vd rytm gaat nu door de SP-16

eindelk - eindelk latency free en perfecte midi note off - pattern rec voor de drie MC-909 die gelayerd zijn als sampler

K heb m'n maschien mikro en MPC element opgeborgen, want da's toch altijd met latencie en veel te veel prutsen op 't scherm

De Atari-Cubase Setup heb ik ook ni meer nodig dankzij de SP-16

bij key music vragen ze het dubbele vd prijs van tonecontrol (of bax)

en de SP-16 heeft al enkele updates gekregen want de eerste versie was nog niet af

en ja, 't is kei plezant om in sync mee te spelen met de CDJ,, zelfs gans de muziek setup kan ik sync meedraaien,

En tja, gewoon wat goeie samples erin steken,, via de USB Stick,, k zou me ni bezig houden met de interne standard sounds,,

En 8 Individual Outs, wat die DSJ-1000 niet heeft
 
Laatst gewijzigd:
Is het niet een beetje appels met peren vergelijken?
Pioneer is goed in USB spelers maken (daar maken ze dan ook regelmatig nieuwe modelletjes van).
Akai heeft toch wel een pak meer ervaring qua sequence dus dat lijkt me een betere 'gok'.
:koffie:

interessante statement. Het huidige Akai (Nukai) is niet het Akai van vroeger. Misschien heeft Pioneer wel het oude team dat de originele MPC's heeft ontwikkeld ingehuurd voor de SP-16? ;)
 
interessante statement. Het huidige Akai (Nukai) is niet het Akai van vroeger. Misschien heeft Pioneer wel het oude team dat de originele MPC's heeft ontwikkeld ingehuurd voor de SP-16? ;)

Dat is zelfs geen Nukai meer. ;)De huidige MPC lijn is echt dikke prima. Een moderne MPC met opties die bij de tijd passen. Als je zo denkt dan maken ze sinds de 3k al geen echte MPCs meer.
 
Back
Top