Dé MPE Thread

Ik heb in een ticket gevraagd om gebruik te maken van de 30 dagen retour actie voor Equator 2. Het is weer zover, Roli heeft iets moois gemaakt maar de software rammelt weer van alle kanten, ik kan bijna geen enkel project meer in 1x laden als daar een equator 2 in zit, als het wel lukt is de patch gewoon niet hetzelfde. Ik krijg ook constant een Error melding op de plugin. Het is wellicht alleen iets wat met Bitwig gebeurd, waarschijnlijk zelfs alleen lokaal bij mij, want op KVR hebben al meerdere mensen aangegeven geen problemen te hebben. Het is weer erg jammer maar misschien doet ie het wel goed na een aantal updates. Ik heb toch het idee dat Roli het niet allemaal op orde heeft, het installeren ging ook al niet vlekkeloos en blijkbaar moet je soms uitloggen en weer inloggen op Roli Connect. Erg vervelend allemaal. Ben benieuwd waar Roli mee komt als antwoord.
 
Ik heb in een ticket gevraagd om gebruik te maken van de 30 dagen retour actie voor Equator 2. Het is weer zover, Roli heeft iets moois gemaakt maar de software rammelt weer van alle kanten, ik kan bijna geen enkel project meer in 1x laden als daar een equator 2 in zit, als het wel lukt is de patch gewoon niet hetzelfde. Ik krijg ook constant een Error melding op de plugin. Het is wellicht alleen iets wat met Bitwig gebeurd, waarschijnlijk zelfs alleen lokaal bij mij, want op KVR hebben al meerdere mensen aangegeven geen problemen te hebben. Het is weer erg jammer maar misschien doet ie het wel goed na een aantal updates. Ik heb toch het idee dat Roli het niet allemaal op orde heeft, het installeren ging ook al niet vlekkeloos en blijkbaar moet je soms uitloggen en weer inloggen op Roli Connect. Erg vervelend allemaal. Ben benieuwd waar Roli mee komt als antwoord.

o erg jammer, ik heb nooit problemen met equator (1), wel dat cypher 2 wel erg een log in vraagt. overkomelik.

je hebt de KVR thread gevolgd, volg ik ook een beetje, blijf toch benieuwd. het kan de sandbox instelling zijn, overigens. het is fijn dat bitwig sandboxing kent, maar het brengt ook soms problemen met zich mee.
ja roli en software. op dit moment werkt het vrij vlekkeloos, al rammelt het, maar ik heb er niet echt last van.

p.s. wellicht kan de gratis MTurboCompLE op pluginboutique een troost zijn...

in de KVR thread, of was het daar, leek het wel of ze deze versie wat te snel hebben uitgebracht, goed pigments, werd na een aantal updates ook uitgebreider (was wel stabiel) en pigments 2 was gratis... voor pigments eigenaren..

heeft er iemand hier ervaring met native instrument kontakt en MPE, en dan specifiek een start script, of starting point script voor MPE? of links?
 
het kan de sandbox instelling zijn, overigens. het is fijn dat bitwig sandboxing kent, maar het brengt ook soms problemen met zich mee.


heeft er iemand hier ervaring met native instrument kontakt en MPE, en dan specifiek een start script, of starting point script voor MPE? of links?

Ik ben er uiteindelijk toch nog uit gekomen, heeft me de hele avond gekost gisteren, ik heb de sandboxing aangepast voor Equator2, helaas was dat niet voldoende, heb vervolgens alles er weer af gehaald van Roli en opnieuw geinstalleerd. Computer constant opnieuw opgestart. Het riedeltje met installatie ellende kwam ook weer voorbij. Later maar mee gestopt. Vandaag doet ie het opeens wel goed. Mijn conclusie is dan eigenlijk dat mijn pc gewoon helemaal uit en aan moest. Nu weet ik niet wat de oplossing was, maar ik denk toch de Sandboxing setting, aangezien het mijn projecten daarna wel bleef laden, weliswaar met een error, maar het was al een stukje verder daarmee.
Nu dan toch maar eens Equator gebruiken in mijn nieuwe track :D

Antwoord op je vraag wat betreft Kontakt: ik heb hier geen ervaring mee.
 
Mooi ding zo'n Seaboard, maar waar hebben jullie hem vandaan? Ze lijken al een tijd lang nergens verkrijgbaar.
 
de Sandboxing setting

soms, heb ik een eerste error met plugins, daarna werkt het wel. het lijkt bij de meeste plugins, die ik tot nu toe gebruik, goed te gaan, ik had eerst geen speciale sandboxing voor plugins, het uitgezet, nu staat ie per "manufacturer", wanneer plugins met elkaar moeten kommuniceren is dat handig.

gelukkig dat ie nu werkt, toch ook ff roli en bitwig wellicht op de hoogte brengen. over de panaroma p1, o da is een andere thread, de ticket aangevuld. geen reaktie, support is wel erg traag bij bitwig. je kunt over ableton zeggen wat je wil, maar support van ableton is echt erg goed. nou ja, wellicht ook door de drukte vanwege de beta van 3.3... maar toch... en weinig prioriteit..

goed. ja, kontakt, blijft moeilik, maar er zijn MPE libraries. dus het mot kenne!


Mooi ding zo'n Seaboard, maar waar hebben jullie hem vandaan? Ze lijken al een tijd lang nergens verkrijgbaar.

hangt er ook af welke je wil, seabord block, of seabord rise 25/49... alhoewel... er was ineens een voorraad, juni in bax shop, een ouder type van de seabord block; verschil; software.. zelfde hardware... dus... maar wel, ook met ekstra korting, zo'n 100 euri goedkoper.. dus geluk gehad. die voorraad was vrij snel weg. en daarna niets meer.

het blijft inderdaad moeilik om er een te kopen, 2e hands lukt nog soms..
 
Mooi ding zo'n Seaboard, maar waar hebben jullie hem vandaan? Ze lijken al een tijd lang nergens verkrijgbaar.

Ik had net mazzel dat er in Juni weer een aantal beschikbaar waren op Amazon, maar het is dramatisch met de verkrijgbaarheid. Ze staan wel vaak op Marktplaats, ik denk omdat veel zich erop verkijken hoe moeilijk het is om er op te spelen, dan past het al gauw niet in de workflow. Ik gebruik de mijne ook niet zo vaak eigenlijk, maar voor geen goud dat ik hem weg doe, ik vind het echt een super apparaatje. Je kan dus op marktplaats kijken.. echter op eigen risico, maar vooral Amazon goed in de gaten houden.
 
OK, dat betekent dus vaak alert blijven op kortstondige beschikbaarheid (2de hands of Amazon, of ..)
Mijn interesse is in eerste instantie de eenvoudigste versie, de Seaboard Block. Qua prijs ook het interessantst. Mocht deze bevallen, dan is uitbreiding altijd mogelijk.
 
Was deze thread aan het lezen en zag dat Samplitude Pro X5 en X5 suite niet in de lijst staan van MPE DAW's. Werkt super. Daarnaast kun je expressies ook goed apart bewerken in verschillende zogeheten controller lanes. Midi functies zijn zeer uitgebreid. Daarnaast volledig compatibel met ROLI en (volgens Magix) andere merken MPE controllers. Erg onderschatte DAW IMHO. Maar goed, wie ben ik :engel:
 
Was deze thread aan het lezen en zag dat Samplitude Pro X5 en X5 suite niet in de lijst staan van MPE DAW's. Werkt super. Daarnaast kun je expressies ook goed apart bewerken in verschillende zogeheten controller lanes. Midi functies zijn zeer uitgebreid. Daarnaast volledig compatibel met ROLI en (volgens Magix) andere merken MPE controllers. Erg onderschatte DAW IMHO. Maar goed, wie ben ik :engel:

ik weet dat het een onderschatte DAW is. wist niet dat ie ook MPE kon. mooie aanvulling!

o ja, andere aanvulling; het schoonmaken van je roli seabord; iemand die bij roli werkt, een sounddesigner, wellicht parttime, ik weet het niet.. dettol doekjes werken volgens hem het beste om ze schoon te maken. en ja, ik had mijn roli seabord wel schoongemaakt (microvezeldoek), maar na een dettol doekje, zag ik pas... heel je huid zit er op, een soort, je verleden huid dan... als nieuw, voor binnenwerk schoonmaken, dus niet de rubber (is het rubber, of wat is het voor een materiaal, geen rubber lijkt me) bovenkant, geen dettol natuurlik. voor het vlak dat je bespeelt...

toch handig, speelt ook fijner... al hield ik m wel bij, maar ja een droge microvezeldoek...

(schijnbaar kun je op de sensel morph deeg kneden, ketchup spuiten, etc... hebben nu een aanbieding overigens. ik weet niet of die op de website staat, waar staat ie dan? $50 korting + korting op een audio damage plugin, goedkoper dan b.v. de sensel morph kopen met b.v. alleen de buchla overlay, want dat is blijkbaar de kombi, o ja, via e-mail gekregen.. ik weet niet hoe ik op hun lijst gekomen ben... o denk voor een prijs, die ik niet gekregen heb....
goed... blijft verleidelik die naast wat ik al heb te kopen. maar wat ik nu kan, het zal geen uitbreiding zijn. of wellicht de precisie? goed, ik ben nog immer tevreden over mijn roli seabord block + 2 lightpad M blocks... de kombi is een killer.. een 3e lightpad lijkt me slimmer (de lightpads koop ik 2e hands, rond de €90 op marktplaats, beide die ik heb gekocht in perfekte konditie, impulsaankopen denk ik, en daar heb je dan weer profijt van...)

link naar de sensel aanbieding:

https://sensel.com/products/morph-with-audio-damage-bundles?variant=32735876546639

AUDIODAMAGE60

als coupon kode, zo'n 340 euri inkl. vat of wat goedkoper. mmmmh, lijkt dat de aanbieding voorbij is... €366 staat er nu...
dan is het volgens mij net zo duur als zonder quanta, posphor en hoe heet de 3e audio damage mpe synth. (je kunt 1 synth kiezen, ze zijn overigens in sale vrij goedkoop, quanta b.v. voor €40 in sale..)
 
o ja, andere aanvulling; het schoonmaken van je roli seabord; iemand die bij roli werkt, een sounddesigner, wellicht parttime, ik weet het niet.. dettol doekjes werken volgens hem het beste om ze schoon te maken.
(schijnbaar kun je op de sensel morph deeg kneden, ketchup spuiten, etc... hebben nu een aanbieding overigens. ik weet niet of die op de website staat, waar staat ie dan? $50 korting + korting op een audio damage plugin, goedkoper dan b.v. de sensel morph kopen met b.v. alleen de buchla overlay, want dat is blijkbaar de kombi, o ja, via e-mail gekregen.. ik weet niet hoe ik op hun lijst gekomen ben... o denk voor een prijs, die ik niet gekregen heb....
goed... blijft verleidelik die naast wat ik al heb te kopen. maar wat ik nu kan, het zal geen uitbreiding zijn. of wellicht de precisie? goed, ik ben nog immer tevreden over mijn roli seabord block + 2 lightpad M blocks... de kombi is een killer.. een 3e lightpad lijkt me slimmer (de lightpads koop ik 2e hands, rond de €90 op marktplaats, beide die ik heb gekocht in perfekte konditie, impulsaankopen denk ik, en daar heb je dan weer profijt van...)

link naar de sensel aanbieding:

https://sensel.com/products/morph-with-audio-damage-bundles?variant=32735876546639

AUDIODAMAGE60

als coupon kode, zo'n 340 euri inkl. vat of wat goedkoper. mmmmh, lijkt dat de aanbieding voorbij is... €366 staat er nu...
dan is het volgens mij net zo duur als zonder quanta, posphor en hoe heet de 3e audio damage mpe synth. (je kunt 1 synth kiezen, ze zijn overigens in sale vrij goedkoop, quanta b.v. voor €40 in sale..)

Ik had dit ook gelezen over het schoonmaken, ik heb deze doekjes, wel van een ander merk maar erop gelet dat er geen chemische parfums oid op zit.
Ik had ook de aanbieding gezien van Sensel, ook iets van 3 overlays halen, 2 betalen. Inderdaad verleidelijk, maar ik hou het toch maar even bij de Roli. Ik heb wel een Behringer-TD3 besteld, die mag ik echter pas op 25-12 uitpakken. Kerstkadootje aan mezelf :D.

Jij bent wel behoorlijk content met de lightpads lees ik. Ik kan er nog steeds niet zo goed mee overweg, ik vind hem erg gevoelig spelen, misschien wat meer op oefenen. De Seaboard daarentegen bevalt me erg goed.
 
Ik had dit ook gelezen over het schoonmaken, ik heb deze doekjes, wel van een ander merk maar erop gelet dat er geen chemische parfums oid op zit.
Ik had ook de aanbieding gezien van Sensel, ook iets van 3 overlays halen, 2 betalen. Inderdaad verleidelijk, maar ik hou het toch maar even bij de Roli. Ik heb wel een Behringer-TD3 besteld, die mag ik echter pas op 25-12 uitpakken. Kerstkadootje aan mezelf :D.

Jij bent wel behoorlijk content met de lightpads lees ik. Ik kan er nog steeds niet zo goed mee overweg, ik vind hem erg gevoelig spelen, misschien wat meer op oefenen. De Seaboard daarentegen bevalt me erg goed.

ja da is leuk zo'n td3, ook verleidelik, maar goed, ik blijf ITB, en heb zoveel knoppen dat alles vrijwel als hardware te gebruiken valt (behalve de soft modulars, maar kabels trekken met je muis.. en je handen zitten niet tussen de kabels...).

sensel blijft aantrekkelik, ook vanwege de video overlay, de -hoe heet ie- teken overlay (wel erg precies). en de vele andere overlays.

maar ja, ik blijf inderdaad doordreunen over die lightpads, 2 lightpads maken b.v. de buchla overlay overbodig (sja de ergonomie, of hoe zal ik het noemen van de overlay). en ik vind dat seaboard block wel erg fijn is, met de onderste en bovenste glide, wat moet je noemen, strip. wat je op een roli seaboard niet kunt doen, zo makkelik is over alle keys heen sliden van links naar rechts..

de lightpads; Generate Cloacae For Space Time Travels, steunt vooral op hoe ik op de 2 lightpad M blocks speel, speel er ook de seabord bij.

én de apps, al heb ik ze al een tijd niet gebruikt, sequencers etc. andere mogelikheden, voor de roli blocks (via isotonik), laten de kracht zien van de apps.

en b.v. met granurise (M4L/MAX device, werkt eigenlik alleen goed in MAX), die neemt je lightpad blocks over, hoeveel je er ook hebt..

maar ook in de MPE mode, óf als XYZ pad, of simpel als sliders (CC, geen MPE), al kan je dat met faders doen, en die heb ik zat, toch aanraken werkt net wat fijner naar mijn gevoel. de ekspressiemogelikheden, samen met seabord block...

je blijft altijd verleidt, ook de joué b.v., maar kracht van blocks is, het aantal blocks. er zal zeker een 3e aankomen, volgend jaar of zo, 3 lijkt me voldoende. ze alle in andere mode zetten, of juist niet...

het is een krachtig systeem. het speelt natuurlik anders dan de seabord block, zoals ik wel eens speel op 4x4 (maschine mk3) voor een synth, werkt anders, én wanneer je een hogere key pakt, letterlik op het oppervlak, en de slide staat absoluut, is gelijk ook de slide hoger in nivo. dat lijkt nadelig, maar geeft juist een andere manier van spelen. en met 2 blocks, 4 / 5 vingers.. rondjes draaien, klinkt vreemd, werkt iig bij mij bij bepaalde patches, of rondjes dat je eigenlik een toon meesleept, met andere tonen. ieder met hun eigen slide instelling, de pressure, met 1 vinger, is dan natuurlik alleen voor de laatste voice. goed, je hebt meer vingers.

ik leg het niet goed uit, ik heb het op gevoel geleerd, en natuurlik snap ik de onderliggende basis. soms zit ik meer op de lightpad m blocks dan op de seabord...

elke week, gebruik ik ze, ook de seabord natuurlik, dat blijft ook heerlik spelen. dus ik blijf in dit ecosysteem. even kijken, is altijd leuk. maar ben zeer tevreden met deze keuze.

EDIT: ja, dettol doekjes, ik heb ze toevallig, naast andere..., dettol is niet speciaal, is een merk. maar wist niet, er staat wel iets bij roli, weer vergeten, dat dit soort doekje veilig zijn om te gebruiken. en ik herhaal erg fijn, want alles slurpt de seabord op, vooral met sliden. en het speelt fijner. geen last meer gehad van 2 noten per toets.
alles werkt eigenlik nu vrij vlekkeloos, of vlekkeloos (behalve lightpad M + unfitlered audio plugins, die de lightpad M kunnen overnemen, wel een support ticket aangemaakt, geen reaktie..).
 
vital is al genoemd denk ik, komt in verscheidene smaken. ik heb de plus versie, via early access. om de developer te ondersteunen. presets niet nodig, en de waveform editor, al is ie anders dan serum of vaporizer2, is heel krachtig. en audio rate modulatie!!

verscheidene smaken: gratis, de plus versie ($25), de pro versie ($80), of een monthly subscription voor $5 per maand, die je kunt stopzetten, totdat je pro hebt b.v.
deze wellicht wat vreemde prijsstrategie is een test volgens de maker.

overigens erg goed in MPE, en sowieso een prachtige wavetable synth met een eigen karakter. iedereen wil het ding met serum vergelijken, maar het is een andere benadering. spectral morphing, en dat hoor je, en me like.

https://vital.audio/

als ik dat al genoemd heb, o ja een andere thread...
goed, verdient zeker aandacht!

en dan! ja van de maker van absynth eindelik de Plasmonic, MPE natuurlik, physical modelling met een twist.

nu voor een intro prijs:

https://www.kvraudio.com/product/plasmonic-by-rhizomatic

bekijken. weet niet of ik nu zal kopen, denk het niet. maar MPE + physical modelling is natuurlik heerlik, en de maker wijkt wat af, van de normale gang. physical modelling kun je al met rings doen, of resonators in MSoundFactory, of de Modalfilter of een combi. dus...

maar goed, erg bizondere synth.
 
vital is al genoemd denk ik, komt in verscheidene smaken. ik heb de plus versie, via early access. om de developer te ondersteunen. presets niet nodig, en de waveform editor, al is ie anders dan serum of vaporizer2, is heel krachtig. en audio rate modulatie!!

verscheidene smaken: gratis, de plus versie ($25), de pro versie ($80), of een monthly subscription voor $5 per maand, die je kunt stopzetten, totdat je pro hebt b.v.
deze wellicht wat vreemde prijsstrategie is een test volgens de maker.

overigens erg goed in MPE, en sowieso een prachtige wavetable synth met een eigen karakter. iedereen wil het ding met serum vergelijken, maar het is een andere benadering. spectral morphing, en dat hoor je, en me like.

https://vital.audio/

als ik dat al genoemd heb, o ja een andere thread...
goed, verdient zeker aandacht!

en dan! ja van de maker van absynth eindelik de Plasmonic, MPE natuurlik, physical modelling met een twist.

nu voor een intro prijs:

https://www.kvraudio.com/product/plasmonic-by-rhizomatic

bekijken. weet niet of ik nu zal kopen, denk het niet. maar MPE + physical modelling is natuurlik heerlik, en de maker wijkt wat af, van de normale gang. physical modelling kun je al met rings doen, of resonators in MSoundFactory, of de Modalfilter of een combi. dus...

maar goed, erg bizondere synth.

Vital heb ik uiteraard gelijk geinstalleerd, nog niet veel mee gedaan maar ziet er erg goed uit. Audio Rate Modulation: Nog niet geprobeerd, heeft Bitwig ook als modulator overigens, is wel een mooi effect, mits je een mooie source hiervoor gebruikt.

Plasmonic ben ik wel erg benieuwd naar, die is zeker veelbelovend, maar toch weer 99 euro. Physical modelling is interessant, als ze in de buurt komen van Swam koop ik het waarschijnlijk wel.
 
Vital heb ik uiteraard gelijk geinstalleerd, nog niet veel mee gedaan maar ziet er erg goed uit. Audio Rate Modulation: Nog niet geprobeerd, heeft Bitwig ook als modulator overigens, is wel een mooi effect, mits je een mooie source hiervoor gebruikt.

Plasmonic ben ik wel erg benieuwd naar, die is zeker veelbelovend, maar toch weer 99 euro. Physical modelling is interessant, als ze in de buurt komen van Swam koop ik het waarschijnlijk wel.

vital is een erg bizonder wavetable synth, zoals al waarschijnlik gezegd, met een eigen karakter en insteek (hele diskussies over de filter op KVR, de developer kwam maar langs, dat ie zo heeft gemaakt dat ze aansluiten op wat oscillators kunnen... m.a.w. het is een overdachte synth, met herhaal, eigen karakter... kan prima naast b.v. vaporizer2 bestaan).

Plasmonic, demo geprobeerd, erg mooi. maar inderdaad de prijs. ik wacht af. en physical modelling, al is zijn benadering bizonder, ik heb daarvoor al genoeg mogelikheden, MSoundFactory, b.v.
het is eerder dat het niet zo werkt in mijn muziek, denk ik. sounddesign heaven plugin, zeker. en wie weet, ontdek ik m later, of past ie later in mijn "workflow".

physical modelling kan je al met een reeks VCF's, zoals Mark Barton heeft gedemonstreerd in voltage modular.

maar dat neemt niet weg dat deze, zoals vital (om een vergelijking te maken), een andere insteek heeft, en dus physical modelling in ander domein brengt.
 
Plasmonic kon ik niet laten liggen. Het is een mooie synth en goede MPE waar het me om te doen was.
Meteen veel geluiden gemaakt.

Vital vind ik ook super, ik heb de 25$ versie gekocht. Zacht prijsje voor zoveel synth.

Equator 2 leek me ook leuk, maar net ff te prijzig en ik had alweer teveel gekocht 😁
 
Laatst gewijzigd:
Plasmonic kon ik niet laten liggen. Het is een mooie synth en goede MPE waar het me om te doen was.
Meteen veel geluiden gemaakt.

Vital vind ik ook super, ik heb de 25$ versie gekocht. Zacht prijsje voor zoveel synth.

Equator 2 leek me ook leuk, maar net ff te prijzig en ik had alweer teveel gekocht 😁

is een bizondere synth. ik wacht nog. ik had eigenlik geen budget meer, toch gevallen voor een andere synth.. die nu beter past in wat ik wil, al kan het zijn dat Plasmonic de betere keuze was/is..
ook teveel gekocht. maar wel heel bizondere, voor mij dan, synths, nu vooral, of eigenlik alleen synths.

MPE en Plasmonic, is ie voor gemaakt. nu ga ik twijfelen, had ik die maar gekocht. ach, die komt er nog wel eens.

equator 2 blijft me ook wel verleiden, maar ik wacht nog af wat er nog aan wordt toegevoegd. pigments 2 en andere synths, ook MPE, hebben nog net wat meer mogelikheden.
equator 1 heb ik wél... dat is ook een reden om m niet te kopen, vreemd genoeg, want met equator 1 kan nog immer best goeie dingen mee doen. al is dat niet zo voor de hand liggend, gezien mijn werkwijze. toch werkt ie. voor mij.
 
Haa Vink, dat blijft altijd een probleem
Het gras klinkt altijd groener uit een andere synth.
Af en toe gewoon doen met wat je hebt en muziek maken.
Deal seizoen is even over dus we zijn even veilig.

Het vervelende en leuke is, al die synths hebben hun eigen charmes waardoor je er andere sounds mee gaat maken.

En help ende juich....DSI heeft een os update met MPE voor de OB6 en Prophet 6. Eindelijk!!! Aangezien Smith en Linn vrienden zijn leek het me logisch dst juist DSI voorop zou lopen in het MPE verhaal.
 
Haa Vink, dat blijft altijd een probleem
Het gras klinkt altijd groener uit een andere synth.
Af en toe gewoon doen met wat je hebt en muziek maken.
Deal seizoen is even over dus we zijn even veilig.

Het vervelende en leuke is, al die synths hebben hun eigen charmes waardoor je er andere sounds mee gaat maken.

En help ende juich....DSI heeft een os update met MPE voor de OB6 en Prophet 6. Eindelijk!!! Aangezien Smith en Linn vrienden zijn leek het me logisch dst juist DSI voorop zou lopen in het MPE verhaal.

jazeker, is het gras altijd groener, mmmh, ja speelt mee, maar het gaat me vooral om uitbreiding van het arsenaal, en er is soms overlap, zebra2 heeft overlap met synths die ik heb, maar de workflow, en andere speciale (de oscillators van Zebra2 zijn graintables/granulair, schijnbaar.. of een kombi, zou even de bron weer moet opzoeken) addities, geven andere resultaten.
zoals je zelf in andere woorden zegt: "Het vervelende en leuke is, al die synths hebben hun eigen charmes waardoor je er andere sounds mee gaat maken."

de bedoeling is inderdaad gewoon doen met wat je hebt en muziek maken. ik heb erg veel gekocht vorig jaar, erg veel. ik merk wel dat dat een grote uitbreiding geeft voor het bewerken van "sounds" (samples, effekten, etc.). dus heel bruikbaar.

het seizoen is weer voorbij gelukkig, en heb ook veel gekocht waar ik al zo lang een oogje op had, dat ik dacht, dan is dat voorbij, zit er niet meer aan te snuffelen, gebruik het gewoon. en ja, ik gebruik alles (niet tegelijkertijd).

b.v. serum, rapid, phaseplant, falcon, avenger, spire, ANA, icarus2 kan ik allemaal weerstaan. ik heb de mogelikheden al.. (sja de eigen charmes, maar net niet genoeg, en voor serum heb ik een voor mij betere oplossing, en veel goedkoper... persoonlikke keuze).

zebra2 past te veel in mijn straatje. en europa b.v. (reason europa, of andere synths kunnen het op een andere wijze aardig benaderen, de spectrale mogelikheden, niet de O in OSC... alhoewel..).

Plasmonic zal wel eens goedkoper te vinden zijn, hoop ik. equator 2 is afwachten, ik heb erg veel plezier van equator 1 (met al zijn bugs, maar daar is omheen te werken, andere volgorde van menu's...).

o mooi! MPE voor de OB6 en Prophet 6! aanvulling! jammer dat de openingspost niet kan worden aangepast, een nieuw overzicht maken. meer en meer MPE...
(ik werk louter ITB, maar mooi dat ook de OTB... ook veel MPE implementeert, het is geen rocket science, een synth moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dan is MPE niet zo moeilik te implementeren)
 
Ik vind ITB net zo leuk als hardware, als het maar nieuwe of mooie geluiden kan maken is alles goed. De GAS is iig even erg.
Met hardware verval ik vaak in jammen, ITB maak in sneller een track en kan je makkelijker een nieuwe versie van iets maken.

Nu die V collection nog MPE, dan wil ik ook wel weer eens upgraden vanaf 6.

Hopelijk let KORG op , en geven ze leuke synths als de Minilogue DX ook MPE.
Modal is wat dat betreft al langer goed bezig.
En Black Coorperation, maar dat is unobtanium.
 
Back
Top