Mooie Bassen

Een sinus door een Happy Nerding Sawtor, stand 4. Instant "Mr Fingers - Can you feel it".

Bootsy Collins Shizzle met de SSF Entity Percussion

Mutable Instruments Elements/Rings, beiden zeer geschikt voor strijkende contrabas.
 
Ik denk ook dat je met EQ-ing mooie bassen kan maken in Omnisphere. En als je toch meer een bas gitaar sound wilt kan je ook Kontakt Rickenbecker bass of een andere Kontakt bass gebruiken (geen idee of dat in de ultimate pack zit?)
 
Is het niet zo dat je via zorgvuldige EQ-ing en mixing je je bassen mooi laat uit komen?

Het ritme van het basloopje (of partij) ten opzichte van de andere partijen, is ook niet onbelangrijk.

Bijvoorbeeld contrabassen die hele noten laten horen en daarover pauken die kwartnoten spelen, zijn misschien niet zo gelukkig gekozen. Dan zal er idd veel EQ en (sidechain) compressie nodig zijn.

Als ritme en toonaard zich goed tot elkaar verhouden (bas en drums), hoeft er qua mix en eq weinig te gebeuren.
 
Misschien kun je wat specifieker zijn. Wat bevalt je niet aan de plugins die je op dit moment gebruikt? Nogmaals, volgens mij zou je behoorlijk ver moeten kunnen komen met de tools die je noemt; het helpt wel om je een beetje te verdiepen in (minimaal) subtractieve synthese (dan kun je later altijd nog kijken naar subtractieve, FM, Karplus–Strong, granulaire, vector etc.. etc.. synthese). Op basis van de beschrijving die je geeft heb ik het idee dat je vooral presets aan het struinen bent, maar hey, je zit hier op synthforum, dus gij zult (al dan niet virtuele) knoppen draaien!

Hola.
ja ik wil vooral presets en niet te
lang aan de knoppen draaien:D
mijn hoofdoel is muziek maken
en heb er 340 op sound cloud staan.
neemt niet weg dat ik gerust
de tijd neem om het een en ander te veranderen.
maar het moet niet te lang duren
en ja ik heb mij verdiept in de
toepassingen die je noemt
ik ben al heel lang bezig en zelfs
gesampled met de eerste
Samplers.
maar het muziek maken staat voorop :P
groeten van andreos8)
 
Een sinus door een Happy Nerding Sawtor, stand 4. Instant "Mr Fingers - Can you feel it".

Bootsy Collins Shizzle met de SSF Entity Percussion

Mutable Instruments Elements/Rings, beiden zeer geschikt voor strijkende contrabas.

Dank je wel
dat ga ik proberen:okdan:

groeten van andreos:)
 
De grote vraag is natuurlijk, wat vind je een mooie bass? Voorbeeldje uit een bestaande track misschien?

Hola .
dat heeft met smaak en gehoor
te maken natuurlijk.
en moet in het geheel passen

grpeten van andreos8)
 
Is het niet zo dat je via zorgvuldige EQ-ing en mixing je je bassen mooi laat uit komen? Als ik zie welke pakketten je opsomt die je nu al hebt en daar niet over tevreden bent (de bassen dan), dan verbaast me dat. Zeker Omnisphere.

Het gezegde: "het gaat niet over wat je hebt maar wat je er mee doet" geldt hier wel, denk ik ;).


Dit voor mijn twee cents


:doei:

Danny

Hola danny.

ja ik gebruik sommige maar
er zijn wel veel rafelige sounds
en geen gladde mooie lange
ik heb er een van reaktor
en dat is london bass
die komt het bezt in mijn
richting.

groeten van andreos8)
 
Ik denk ook dat je met EQ-ing mooie bassen kan maken in Omnisphere. En als je toch meer een bas gitaar sound wilt kan je ook Kontakt Rickenbecker bass of een andere Kontakt bass gebruiken (geen idee of dat in de ultimate pack zit?)

Hola.

ja die gebruik ik ook wel eens

en eq gebruik ik via cubase
als patch dus filtert meteen naar
laag.

groeten van andreos*D
 
misschien ben ik te veeleisend!
Nee, veeleisend is niet het woord (eerder reeks van woorden) waar ik als eerste aan denk.

Wat gebruiken jullie,,,,

Ik ben tegenwoordig geheelonthouder. Daarnaast doe ik mijn best anderen niet te gebruiken. Oh, en mijn WC-papier hang ik altijd netjes terug na gebruik.
 
Ik denk ook dat je met EQ-ing mooie bassen kan maken in Omnisphere. En als je toch meer een bas gitaar sound wilt kan je ook Kontakt Rickenbecker bass of een andere Kontakt bass gebruiken (geen idee of dat in de ultimate pack zit?)
Wilde die net gaan noemen.. wat een verschrikkelijk vette bas Library die Rickenbacker :halleluja vooral die crunchy-settings, heerlijk.
 
Back
Top