MicroFreak Vocoder

arturia-microfreak-vocoder-top-770x425.jpg


Die zou best eens leuk kunnen zijn!

https://www.gearnews.com/leak-arturi...freak-vocoder/
 
Yihaa!
Ik vond de vocoder op de mini Nova erg goed te pruimen, voor de prijs dan. Ik ben nog op zoek naar vervanging. Roland boutique word me niet aangeraden. De Behringer versie is weer te groot. PC software is meh.
Kortom, ben wel benieuwd hiernaar.
 
Zou leuk zijn als ze een mod kitje uitbrengen om de oude Freak aan te passen. Ik vind het wel een leuke toevoeging maar voor mij niet echt een reden om men oude te gaan inruilen.
 
De vocoder was/is wel veelgevraagde functie,. maar om alleen dat toe te voegen... lijkt me beetje weinig, maar we zullen zien :D
 
Yihaa!
Ik vond de vocoder op de mini Nova erg goed te pruimen, voor de prijs dan. Ik ben nog op zoek naar vervanging. Roland boutique word me niet aangeraden.

Luister vooral zelf of de Roland (VP-03) of welk instrument dan ook wat voor je is. De ene vocoder is de andere niet.

Ik ben goed voorzien, dus ik houd mijn vocoderloze MicroFreak. Een EMS Vocoder, al dan niet gekloond, staat nog wel op mijn verlanglijstje.

De hals moet zo lang zijn dat de microfoon in recht het midden van het klavier kan uitkomen. Deze lijkt me te kort.
 
Ik ben nog op zoek naar vervanging
Nord (Micro) Modular heeft erg goede vocoders in huis. Ik heb 'm zelf ook live gebruikt, klinkt super. Alleen al daarvoor zou je een Micro Modular kunnen kopen... ;)
 
Loopop is weer als de kippen erbij!

 
De hals moet zo lang zijn dat de microfoon in recht het midden van het klavier kan uitkomen. Deze lijkt me te kort.

Goed punt ja.
Ik heb net de video van Loopop bekeken. Dan toch liever de vocoder van de mininova. Nadeel was dat je via de pc moest werken om alle parameters te kunnen benaderen.
 
Ja, maar hij zegt er wel bij dat de vocoder puur een firmware update is en er verder geen verschil tussen de zwarte & de witte zit.

Valt toch zwaar tegen. Ik had hehoopt op een compleet nieuwe Microfreak met nieuwe functies en verbeteringen en eventueel wat leuke effecten (delay en reverb) erin.

Nu is het alleen een update. Wel fijn voor de Microfreak bezitters, dat dan wel.
 
Microfreak is, voor mij, een interessante optie geworden. Leek me al een leuk speelbakkie en een vocoder heb ik eigenlijk altijd wel gewild. :):W
 
Die moet dan wel beter zijn dan die van de Roland VP-03. Wat een onding is dat.

Weer een vocoder erbij! Ik kan nu een dialoog tussen een aantal Cylons van Battlestar Galactica opnemen.
 
Net even getest met een gsm headsetje, werkt goed! Leuke feature. Er zit zelfs een Cylon achtige preset in de update. :D
 
Back
Top