a.l.i.c.e - Murder At The Playground

de sounds werken goed samen, maar ik kom pas laat in een flow , vanaf 2:37 met die nieuwe bass sound kom ik echt lekker in een flow.

Ik zou je track wat sneller opbouwen richting dat stuk, de lange trage opbouw doet mi een beetje afbreuk aan de track die verder kwa sounds nice is en lekker flowed wat later in de track
 
Té snel volgens mij, want ik vind hem niet goed.. Je kon er veel meer uithalen. De intro duurde te lang en de track gaat nergens heen. Eén van je mindere platen, sorry.
 
de sounds werken goed samen, maar ik kom pas laat in een flow , vanaf 2:37 met die nieuwe bass sound kom ik echt lekker in een flow.

Ik zou je track wat sneller opbouwen richting dat stuk, de lange trage opbouw doet mi een beetje afbreuk aan de track die verder kwa sounds nice is en lekker flowed wat later in de track

Hey thnx. De intro, tenminste wat ik zelf als intro zie, duurt net geen minuut. Klopt dat dat best lang is, maar da’s zeker niet ongebruikelijk voor de muziek waar ik zelf veel naar luister (waarin Moderat mijn favoriet is). Dus jammer dat je het stuk daarna ook nog als een soort van intro ziet. Misschien heb ik dat zelf niet door omdat die beat inmiddels helemaal in mijn hoofd is geprogrammeerd en ik daardoor direct vanaf die 1e paar kicks die flow wel ervaar. Hoe ik eea zelf zie is dat de kicks als eigen instrument de hoofdrol speelt, en dus niet de bass. Ik zal eens een weekje laten liggen, kijken of ik eea dan zelf anders ervaar.
 
dit klinkt een partijtje duister en experimenteel, ik vind het erg vet! Ook die kick die in het begin totaal niet in het nummer zit, die valt opeens op zijn plek pas bij 2:30 ongeveer. Het is een stijl wat ik nooit hoor maar ik vind hem erg goed!
 
dit klinkt een partijtje duister en experimenteel, ik vind het erg vet! Ook die kick die in het begin totaal niet in het nummer zit, die valt opeens op zijn plek pas bij 2:30 ongeveer. Het is een stijl wat ik nooit hoor maar ik vind hem erg goed!

Sluit me aan bij Jason31. Erg lekker deze en snap de link naar Moderat wel hiermee

Ah cool!

Leuk smaken verschillen nu eenmaal, maar ik ben wel blij dat ie toch ook wel begrepen wordt, en dan niet alleen door mijzelf haha! :D.

Tis lang geen Moderat, maar ik hoop daar toch wel een keer iets in die richting van te bakken, zou me vet lijken als ik dat ooit eens zou kunnen benaderen.
Ik vind deze stijl zelf wel leuk, dus ik denk dat ik hier nog wel even mee doorga, oefening baart kunst ;)

Thnx heren!
 
Ik ken Moderat niet eens, maar even een stukkie geluisterd en dat klinkt behoorlijk goed! Modervet zeg maar :D

Haha, zeer Modervat ja! :P

als je het leuk vind, hier een shortlist van een paar van mijn favoriete nummers, maar eigenlijk vind ik bijna alles wat ze gemaakt hebben wel leuk, dus ik maar ff op :D

No. 22

Eating Hooks

A New Error

Bad Kingdom

Versions

Seamonkey

Nasty Silence
 
Deze heb ik gehoord, op een live album op apple music.

Ja die is zeker vet, da's denk ik gelijk ook wel hun meeste bekende track. Daar zijn trouwens meerdere versies/remixes van, bv op 50 Weapons Of Choice (verzamelaar met voornamelijk remixes van Modeselektor & Moderat)

FYI Moderat is een samenwerking tussen Modeselektor en Apparat, helaas zijn ze (voorlopig) gestopt, maar die gaan ooit vast wel weer wat samen doen.
 
Tempo is te snel,die kick langer 4/4 laten is beter,maar af en toe breken,verder kan je de track beter maken.
 
Tempo is te snel
die begrijp ik, in het begin zonder verdere context klinken die kicks misschien wat gehaast, ben wel benieuwd of dr groove overeind blijft als ik het tempo omlaag haal. In ieder geval het proberen waard.

die kick langer 4/4 laten is beter.
deze snap ik niet, wat bedoel je precies?

,verder kan je de track beter maken.
Suggesties? :P

bedankt voor de feedback!
 
Eens met egres dat het tempo te snel is, althans naar mijn smaak. Voor de rest wel weer mooie sounds, goeie mix.
En als je eens vocalen wilt dan moeten we maar weer eens koffie gaan drinken... ;) Moderat en Apparat zijn ook favoriet hiero. (moet wel eerst nog wat andere tracks doen...)
 
Eens met egres dat het tempo te snel is, althans naar mijn smaak. Voor de rest wel weer mooie sounds, goeie mix.
En als je eens vocalen wilt dan moeten we maar weer eens koffie gaan drinken... ;) Moderat en Apparat zijn ook favoriet hiero. (moet wel eerst nog wat andere tracks doen...)

Ah cool, lijkt me best eens leuk om samen een projectje doen! :okdan:
 
deze snap ik niet, wat bedoel je precies?


Suggesties? :P

bedankt voor de feedback!

Voor de kick, boem...booem...boem...boem ipv te regelmatig boem...boem...bo..bo.boom,want het breekt de flow te fel in contrast met de ambient sounds op de achtergrond.

Trouwens een andere kick met andere tone en tune zal beter passen of eerder layeren de huidige wat hoog medium van weg laten iets stiller maar een andere zwaardere erbij op layeren.

En gezien je kick verdwaalt alleen staat rond te kicken zou je het geheel (lees drumtrack op zich en drumtrack samen met background sounds) samenhangend kunnen maken door een lange noise type o-HH te gebruiken (en niet te dominant die noise O-hh,niet te luid dus,het mag de ambient sounds niet storen)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top