Korg volca sample2 Adds New Features, More Memory & USB Connectivity

0ab234393abe9c788d6b5de922b4a735_pc.png

04526a75f883028fda8261cf99898e84_pc.jpg


Korg volca sample2 aka volca sample will be available soon.

https://www.korg.com/us/products/dj/volca_sample2/


Multi touch KeyboardKeyboard
TypePCMMaximum
Polyphony8
Number of Samples200(150 presets + 50 empty slots.
All slots are user over writable)
Memory Size for Sample8MB、130 secondsSampling Frequency31.25kHz、16bitEditSample(Start Point、Start Delay、Length、Hi Cut)、Pitch(Speed、EG Int、Attack、Decay)、Amp(Level、Pan、Attack、Decay)、
Reverse On/OffSamplerDigital ReverbOn/Off、MixAnalogue IsolatorBass、
TrebleEffectsNumber of Parts10Number of Steps16Number of Recording Patterns16 (1 to 10 have presets loaded by default on factory settings.
Pattern chain function)ControlMotion Sequence、Active Step、Step Jump、
SwingSequencerAudio InputHeadphones (3.5mm stereo mini jack)SyncSync In (3.5mm monaural mini jack,
Maximum input level: 20V), Sync Out (3.5mm monaural mini jack,
Maximum Output level: 5V)MIDIMIDI INUSBmicro-B USB portInputsBattery LifeApproximately 10 hours (using alkaline batteries)Power SupplyAA alkaline battery ×6, AA nickel-metal hydride battery ×6, or AC adapter “KA-350” (optional)PowerIncluded ItemsAA alkaline battery ×6 (for verifying operation),
Sync cableAccessoriesKA-350 AC adapter, SEQUENZ CB-4VOLCA hard shell case, SEQUENZ CC-VOLCA dedicated carrying case, SQ-CABLE-6 sync cableDimensions (W x D x H)193(W)x 115(D)x 45(H)mm (including knob height)Weight372g (Excluding batteries)Others
 
Nou, duurde even maar nu hebben ze mij eindelijk om met die usb poort :okdan:
Ik ben benieuwd, ik ga vast sparen :D

EDIT: is het dan zo dat je bv met de usb versie je apparaat vol propt, en dan via die sync cable naar een non-usb volca sample kan clonen (mist niet geheugen te vol zit) ?
 
Ik las op FB dat mensen vrezen dat je nog steeds via een app samples moet laden. Als dat zo is bal flink mis gemept.
Ik heb mijne nog nooit gebruikt eigenlijk. Misschien maar eens te koop zwieren voor de nieuwe uit is :D
 
Klinkt als een mooie upgrade. Op de originele moet je eerst een soort WAV file maken met je sampledata en die uploaden via een audiokabel en dat is best wat gedoe. Jammer dat het van die goedkope plastic rotzooi blijft, voor iets meer geld in een wat deftigere verpakking zou het een stuk aanlokkelijker zijn. Maar goed, de lage prijs is waarschijnlijk wel een hele belangrijke reden dat de Volca serie zo populair is.
 
Klinkt als een mooie upgrade. Op de originele moet je eerst een soort WAV file maken met je sampledata en die uploaden via een audiokabel en dat is best wat gedoe. Jammer dat het van die goedkope plastic rotzooi blijft, voor iets meer geld in een wat deftigere verpakking zou het een stuk aanlokkelijker zijn. Maar goed, de lage prijs is waarschijnlijk wel een hele belangrijke reden dat de Volca serie zo populair is.

Ik ben wel voor een metal case version van de Volca serie. Voor €30 extra anders niet. :D
Mijn zijn zoon heeft een Volca drum waar hij niets mee doet. Gelukkig maar, anders was de Volca niet meer heel :doei:
 
Qua functionaliteit zijn het wel echt leuke bakjes, ik heb van de originele Volca Sample best plezier gehad. De sequencer die erin zit en de realtime controls nodigen wel uit tot pielen in elk geval. Maar het blijft aanvoelen als iets van Ali Express en dat stond me toch wel tegen.
 
De mogelijkheid om een SD-kaartje te kunnen gebruiken had toch niet veel in prijs uitgemaakt, denk ik.
 
maar 16 patterns.. dat zijn er 6 meer dan de vorige versie..
echt jammer dat ze die dingen artificieel zo beknotten.
met degelijke pattern + song sequencer memory kon je er alle kanten mee uit, de "updates" dat ze er nu in gestoken hebben doen me verder weinig, echt geen zaken dat ik mis in de huidige versie

en inderdaad, een iets grotere versie, met record functie, flexibele midi en multiple outs.. koop ik direct.. smijt er ook maar timestretching bij ala S950 :dubbel:
 
Blijft toch een cute ding.. Ik denk dat je het toch meer als performance samplerplayer moet zien, snel wat intokkelen op dat keyboardje terwijl hij meeloopt met andere step sequencers.. Het is geen sampler om mee te produceren en songs op te maken.. De prijs van 175,- voor deze v2 vind ik wat te hoog, ik zou dan effe doorsparen voor een Model:Samples..
 
Laatst gewijzigd:
maar 16 patterns.. dat zijn er 6 meer dan de vorige versie..
Het lijkt er op dat daarvoor de 6 Songs moesten verdwijnen. Vergelijk de oude manual maar eens met de nieuwe. Bij de V. Sample2 kun je patterns in een Chain zetten (een Song dus) maar je kunt die Chain niet opslaan... Als je favoriete gecreëerde drum beat bestaat uit 2 bars (zoals de A en B variant op een Roland TR-808 ) moet je dat iedere keer zelf instellen via een Chain, denk ik...
 
Back
Top