Behringer PPG

En Behringer is wederom met een idee bezig....

It’s alive! Some time ago we showed you the internal design of a new synth which one of our eight synthesizer engineering teams is working on.

Today we like to share with you the first working prototype which also marks our first wavetable synthesizer - modeled after the iconic PPG Wave.
We are still far away from a product release as the firmware is extremely complex but we can already tell you that it sounds truly amazing.
Would you be interested in this synth?

PPG1.jpg



PPG2.jpg
 

Attachments

  • PPG1.jpg
    PPG1.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 157
  • PPG2.jpg
    PPG2.jpg
    42,5 KB · Bekeken: 155
Dat zou wederom vet zijn. Beschikbaar mei 2027 schat ik.
 
Ik hoop dat die er nooit komt of als die er wel komt HEEL anders klinkt dan een PPG. :duivels:
Wat een maf idee om ook de gebruikersinterface van PPG een op een over te nemen.
 
Ik heb ooit die PPG Wave 3 VST gekocht, maar ik vind het een onding om mee te werken. Lijkt meer op Excel sheets invullen dan muziek maken :D
 
Ik hoop dat ze voor het editen van wavetables goeie software bijleveren. Hoewel ik niet zo onder de indruk ben van andere software van Behringer. Voor het synth gedeelte is de ppg interface toch niet zo verschrikkelijk?
Ik ben zelf redelijk voorzien qua wavetable synths met een Peak en Microwave maar wil hier zeker een keer mee spelen, in 2037 als hij uitkomt.
 
De verlichting van die wielen is vermoedelijk wel uitschakelbaar. Gewoon even het nummerieke toetsenbord gebruiken om ergens diep verborgen in de menu's te duiken en een abstracte code in te tikken .. et voilà ;)
 
Het synthesizergedeelte is voor de helft prima, want dat is een kwestie van knoppen draaien. De andere helft gaat via de menu's Digital en Tuning, waarbij je de parameters selecteert met de pijltjestoetsen. Dat is minder snel te doen maar redelijk werkbaar. Alleen de keuze van de Wavetable vindt plaats op het hoofdscherm. De combinatieprogramma's, de arpeggiator en de sequencer zijn spartaans. Ik gebruik die nooit. Dat zal Behringer echt anders moeten doen, wil hij een nieuw publiek aanboren dat nooit een PPG onder handen heeft gehad. Als ik hem was, zou ik de arpeggiator en de stepsequencer laten schieten.
 
Ze kunnen toch gewoon de sequencer en arp overnemen zoals ze die op zoveel van hun synths al hebben zitten?

Trouwens, BBG Wave. :D 8)
 
Dat zou kunnen maar dan moet er wel wat meer gebeuren. Het verschil is dat de gebruikersinterface op hun andere synths veel beter is. Ik ga wel af op het plaatje want dat moet een werkend prototype voorstellen.
 
Dan wordt de RD-9 gelanceerd.
 
Dat zou kunnen maar dan moet er wel wat meer gebeuren. Het verschil is dat de gebruikersinterface op hun andere synths veel beter is. Ik ga wel af op het plaatje want dat moet een werkend prototype voorstellen.

Er wordt al aangegeven dat de firmware nogal complex is, maar ik ga er van uit dat een aantal zaken zullen worden herschreven. Ik kan me niet voorstellen dat ze dezelfde spartaanse user-interface gaan handhaven (net zoiets als 95 kilo gewicht toevoegen aan de CS80 kloon waar ze mee bezig zijn :D).

We gaan het zien (of niet)
 
Ik verwacht ook dat ze vooral voor marketing-redenen dezelfde knoppen en indeling hebben gebruikt als PPG. Maar de software moeten ze toch zelf schrijven dus het zou me verbazen als ze het menusysteem niet wat vriendelijker maken.

De fysieke interface upgraden naar een knop per parameter zou nog mooier zijn natuurlijk. Maar dat zal de look te veel vranderen en de boel te duur maken.
Misschien als ze de Waldorf Wave hierna gaan doen... :-) Die heeft meer knoppen...
 
Ik sta wel open voor een Synclavier... Als de PPG qua klank wat wordt dan zou ik wel een rackversie willen met MPE.
 
Het blijft afwachten wat Nick1000 ervan gaat vinden (wel geen Roland clone):D.
Ja, deze thread is wel een beetje klaar en alles is wel besproken. Dus nu kunnen we Nick en Klinkske roepen, achterover leunen, popcorn pakken en mag het behringer-bashen beginnen. 8o)
 
Mijn hart gaat uit naar verzamelaars van het véél te dure origineel. Oh nee toch niet :mexico:
 
Back
Top