Award-winning video clip CausaliDox - A Life Less Lived

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.308
Locatie
Nijmegen
Hierbij de release van de videoclip voor mijn CausaliDox track A Life Less Lived. = )

De clip is opgenomen in Hong Kong en heeft de afgelopen jaren de ronde gedaan op het wereldwijde filmfestival circuit.
Met 7 officiële selecties en 4 awards op zak is het tijd om de clip aan de rest van de wereld te laten zien! = )


In 2013 I flew to Hong Kong to meet up with some very talented people I had met in Miami a couple years earlier. While there we decided to shoot a music video / short film for my track A Life Less Lived.

Co-directing the video with the inimitable Arne Venema, who did most of the heavy lifting & finished shooting and editing the video after I flew back home.

It took us another 4 years to finish the video and another 3 years to finally release it, but the video has lived an extraordinary life in the meantime, garnering 7 official selections and 4 awards from film festivals all over the world.

We couldn't have done this without any of these wonderfully generous and talented people: Joe Fiorello, Mike Chan, Mark Nakayama, Jacqueline Tse, Jack Byrne, Michelle Poon, Max Lam, Emma Moosa-Venema & Matt Blaize. Special thanks to Studio Shosho.

A new streetdrug is killing people. 2 cops need to find out what's going on. One of these cops has a dark secret that puts his partner in danger.

Director: Arne Venema / Marcus Moonen
Writer: Arne Venema
Producer: Arne Venema
Angry cop: Joe Fiorello
Calm cop: Mike Chan
Controller: Jacqueline Tse
Victim no. 1: Mark Nakayama
Victim no. 2: Jack Byrne
Victim no. 3: Michelle Poon
Editor: Arne Venema
Music: Marcus Moonen
VFX/Compositing: Mathew Blaize / ShoSho

Official selection:
StarBest Film Festival
Atlanta Award-Qualifying Film Festival
The Scottish Independent Film Festival (special commendation)
Tokyo Lift-Off Film Festival
Manchester Lift-Off Film Festival
New York Lift-Off Film Festival
Phoenix Film Festival Melbourne

Winner:
Best Shorts Competition La Jolla, CA (Award of merit special mention)
Honolulu Film Awards (gold kahuna award)
Accolade Global Film Competition, CA (Award of merit special mention)
Alaska International Film Awards (Denali award)
 
Last edited by a moderator:
Ik kon me moeilijk concentreren, zowel muziek als een filmpje. Mijn hersenen registreren dat niet meer. Maar ik vind het allemaal bijzonder goed gemaakt, en jij verdient een pluim! Proficiat! Gloomy :)
 
:okdan:. Jij hebt kunnen bereiken waar een aantal onder ons van dromen: muziek bij een film (of andersom). Van harte gefeliciteerd met het knappe resultaat!

:doei:

Danny

Thanks Danny! = )

Ik maak naast muziek ook films, dus ik heb wel vaker een film gemaakt bij muziek (voor andere artiesten) en maak af en toe clips voor mijn eigen tracks. Dit was een unieke kans om met een paar getalenteerde vrienden in Hong Kong samen een videoclip te maken voor een track van mij. Ik zou zeggen: niet dromen, maar gewoon doen! = )
 
Ik kon me moeilijk concentreren, zowel muziek als een filmpje. Mijn hersenen registreren dat niet meer. Maar ik vind het allemaal bijzonder goed gemaakt, en jij verdient een pluim! Proficiat! Gloomy :)

Thanks! En bedankt voor het uitzitten van de video Gloomy! = )
Lekker chill blijven met dit weer!
 
Thanks Danny! = )

Ik maak naast muziek ook films, dus ik heb wel vaker een film gemaakt bij muziek (voor andere artiesten) en maak af en toe clips voor mijn eigen tracks. Dit was een unieke kans om met een paar getalenteerde vrienden in Hong Kong samen een videoclip te maken voor een track van mij. Ik zou zeggen: niet dromen, maar gewoon doen! = )

Ja ... Jij hebt makkelijk praten als je zelf in de filmscene zit maar ik heb daar geen contacten in, hoor 8).
Ach ... Zo lang ik nog kan dromen, ben ik al blij. Mijn naam is immers geen Vangelis of Zimmer :dubbel::dubbel:.

Maar toch wel knap van en voor jou :okdan:.

Nogmaals gefeliciteerd.

:doei:
Danny
 
Ja ... Jij hebt makkelijk praten als je zelf in de filmscene zit maar ik heb daar geen contacten in, hoor 8).
Ach ... Zo lang ik nog kan dromen, ben ik al blij. Mijn naam is immers geen Vangelis of Zimmer :dubbel::dubbel:.

Maar toch wel knap van en voor jou :okdan:.

Nogmaals gefeliciteerd.

:doei:
Danny

:D Als er al een filmscene is, dan zit ik er zeker niet in!
Alles wat ik doe is 0 budget, DIY en eigen productie.
Thanks again! Leuk dat je het kunt waarderen! = )
 
Heel erg vet dit! Mooi gemaakt en bleef me boeien.

Hebben ze die fout gast uiteindelijk nou gepakt of niet?

Thanks! = )
Hahaha dat is nu precies de opzet, dat je niet precies weet hoe het afloopt.
Op het einde zie je de bad cop zijn hand boven de koffie van de good cop houden alsof hij hem de drugs wil toedienen, maar we weten niet zeker of hij het ook daadwerkelijk gedaan heeft.
Keep 'em guessing! = )
 
Ik vond het ook moeilijk om de clip helemaal te volgen, maar de track is wel echt tof!

Thanks Dreamer! = ) De clip is eigenlijk een beetje een korte film, dus snap wel dat je het misschien niet helemaal kunt volgen de eerste keer. Maar het is ook een videoclip, dus je mag ook gewoon genieten van de muziek! Heel leuk om te horen dat je de track tof vindt. De track is uit 2009, ongelofelijk hoe snel de jaren voorbij vliegen! :)
 
Back
Top