Maak vandaag een track met je 808.

Hier een nummer met de RD8 en Jx3p , in de eerste minuten zitten er wel een paar klikjes, volgens mij de kinderziektes van de RD8 maar kan ook aan mij gelegen hebben :D . Volgens mijn vriendin mijn slechtere werk :walker:

Lekker plaatje, maar dat 'spooky' geluidje had er voor mij ook uit gemogen ;)
 
Mag een yocto 808 met originele japanse transistors ook? Ben pas eind aug thuis om iets nieuws te braden.
https://youtu.be/v17EyWim4XI

Nice!

Ik heb nepethon (808 kloon virtual instrument) maar bedacht me dat mijn oude trouwe QuasiMidi Quasar ook een (beperkte) 808 sample-set heeft... dus het leek me een leuk idee om de Quasar dan maar het werk te laten doen. Geen lange track want het wordt veel te heet in mijn studio...

https://soundcloud.com/strangedelight/districtly-808

Lekker sfeertje

electra.

1 808 1xkorgtridentmkII plit mode synthese all bass laag en strings hoog. de chain is Trident in een kc550 net zoals de 808 twee nog overgebleven hele Neumann U47Tube stereo Ervoor 2x siemens v72 2x KT 1176 x2 KT La2a Ableton10 reverb is ultraverb van Eventide verder heb ik weinig tijd door een "studio breakdown"
fantasiaelekro003

Ook een lekker sfeertje, mooie synthlijn en lekker opzwepende drums, klinkt wel een beetje alsof er een deken overheen ligt ;)
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
Goeie track!

PS:of het japanse ,amerikaanse of EU transistoren zijn maakt niets uit aan de sound,enkel de pinout van de transistoren zijn anders ;)

Ah thanks, dacht altijd dat die anders klonken. Nou ja het psychosomatisch effect is wel aanwezig :)
 
Hier een nummer met de RD8 en Jx3p , in de eerste minuten zitten er wel een paar klikjes, volgens mij de kinderziektes van de RD8 maar kan ook aan mij gelegen hebben :D . Volgens mijn vriendin mijn slechtere werk :walker:

Cool, behalve die pitch mod lead...
 
Vind de track echt mooi.
Maar die stereo imager echt niet. Loopt allemaal heel raar uit fase.
Bedankt ja Uit fase ,dat vind ik jammer omdat ik juist alles met twee mics opneem omdit te voorkomen. Ik zal eens 1 kant de fase omdraaien. Zou het de reverberation zijn.
 
Bedankt ja Uit fase ,dat vind ik jammer omdat ik juist alles met twee mics opneem omdit te voorkomen. Ik zal eens 1 kant de fase omdraaien. Zou het de reverberation zijn.

dezelfde mics of 2 verschillende?
Indien dezelfde: Prince Fatty leert in een workshop op YT dat je met 2 dezelfde daar makkelijk last van hebt, met 2 verschillende zou dat niet zo zijn (voor wat dat waard is)
 
Aangezien het zaterdag ook international cat day was een jam opgenomen met de behringer (sorry Nick) Cat en (nogmaals sorry) RD-8. Verder nog de (ojee, nog een keer sorry) TD-3 en en en, om het een beetje goed te maken de echte Roland JX-8p. De rd8 wordt gemixt op een boss bx-800 voor wat dirt en crunch, de rest gaat rechtstreeks de x32 mixer in, met daarin wat reverb en delay. Alles wordt gesequenced door de Deluge. Vanuit de X32 alleen de master opgenomen en daar overheen ozone gegooid om het wat op te krikken, verder geen processing of eq per instrument, gewoon lekker jammen. En alles met de gopro op, dus geen mega mooi gepolijst strak beeld, maar een kijkje in mijn werkwijze als ik zit te jammen :D

 
Click image for larger version  Name:	Roland TR-808 40-01.jpg Views:	0 Size:	43,9 KB ID:	3774745

Click image for larger version  Name:	Roland TR-808 Van-01.jpg Views:	0 Size:	90,2 KB ID:	3774746

Roland Magazine TR-808.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hier een track van mijn hand. :) TR-808 gecombineerd met Rhythm Ace FR-2L die de show steelt in het intro en voor de extra percussie drive zorgt gedurende de track. Het plan is om daar een Tubbutec uniPulse in te gaan bouwen zodat ik m met MIDI kan bespelen. :eureka:

https://youtube.com/watch?v=M3sSrlmxXNw
 
Wat een vette inzendingen , Scarum Sly dog en Kobuz

dat fase gedoe heb ik ook gemerkt. In rme Plugg ik moet dat eigenlijk geheel over doen.
 
Laatst gewijzigd:
Hier een track van mijn hand. :) TR-808 gecombineerd met Rhythm Ace FR-2L die de show steelt in het intro en voor de extra percussie drive zorgt gedurende de track. Het plan is om daar een Tubbutec uniPulse in te gaan bouwen zodat ik m met MIDI kan bespelen. :eureka:
https://youtube.com/watch?v=M3sSrlmxXNw

Hele dikke track :okdan:

Geen zin in dit jaar. :D Hier is die van vorig jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=K7fTB6gjNf4

Eight o Eight! Nice 8)

Wat een vette inzendingen , Scarum Sly dog en Kobuz

Thanks :)

Damn, door die 808 focus kriebelt de wil naar een echte weer hard, maar keek net even voor wat voor prijzen ze tegenwoordig gaan...:erm:, dat wordt voorlopig doen alsof ik er een heb met de behringer tot ik een keer de lotto win ofzo.
 
Vette Jams en tracks!! :okdan: kobuz Leuk dat je Kat ook nog even een te horen is :luv: flyweight echt heel gaaf.. ook die clip!! ;)

In mijn baksel werden de 808 drumgeluiden al snel ondergesneeuwd door te veel ander geluid.. en was ook te warm om afgelopen week na mijn werkdag in de muziekruimte ook maar iets aan te zetten (nog meer warmte) maar werd 2 dagen terug nog wel even aan deze dag herinnerd toen ik achter een auto reed met 808 in het kenteken..
Natuurlijk kwam ik een rood stoplicht tegen en kon toen vlug met de telefoon een plaatje schieten.. op Kentekencheckonline wordt vermeld dat zelfs "TR-808-.." als kenteken is uitgegeven.. maar ik vond dit toch ook al wel een momentje waard. :D
 

Attachments

  • image_138706.jpg
    image_138706.jpg
    62,2 KB · Bekeken: 89
Vandaag is al veel te laat. Bovendien heb ik geen 808 en vind ik trouwens dat het betreffend toestel, samen met de 909 en 303 al lang bij wet verboden moesten zijn.
Waarom heb ik deze thread eigenlijk aangeklikt ? 8D
 

Attachments

  • 8000008.wav
    580 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Back
Top