Exponantial Audio R4 (als upgrade van phoenixverb of excalibur)

vink jaaa nu kappen hoor :D Ook deze toch maar aan de verzameling toegevoegd... en ik had er al zo veel... :stupid

en jij dan ook kappen, met echorec... deze R4 schaf ik zeker aan, pluginbudget op (al heb ik ook wat te verkopen. hardware dan..), wacht nog ff. de phoenixverb, nimbus (en excalibur) heb ik ook.
ik heb, niet te vergelijken wellicht bij anderen, toch al een grote verzameling aan reverbs. heel lang gewacht op een mooie 2e handse tsar-1 bundle (de tsar-1r heb ik nu 5 licenties voor..), en ja, eigenlik via KVR, maar iemand van SF, voor een echt prijs, wow. maar heb me een tijdje toegelegd op het aanschaffen van een reverb arsenaal. de exponantial audio kwamen later. maar ik merk dat reverbs, ze hebben vrijwel alle een geheel ander karakter, al kan je met verschillende reverbs, andere reverbs benaderen (de tsar-1 is daar heel goed in, een soort van verschuivende algoritmes).
toch alle reverbs hebben een eigen klank, en dat is wel erg fijn, wanneer je kiezen kunt. en met al die sales, de eventides.., of andere, xenoverb voor een tientje. het kostte me geen fortuin. (of ze kwamen in bundels, de arturia reverbs, de FX bundle, of de rc24/48, ook prachtige reverbs).

ik dacht b.v. dat ik niet zoveel synths had, maar met een snelle uit het hoofd berekening, ik heb ook standalone stuff (of kan standalone), moet ik er toch 80 of zelfs meer hebben.. wow, maar ik weet ze allemaal.
over effekten; dat gaat richting 200 denk ik. allemaal te gebruiken. ik gebruik voor elk projekt andere synths, effekten. samples natuurlik, tevens. dus, nou ja.

dit is even een off-topic.

wellicht om je troosten, een grote verzameling betekent meer mogelikheden (en niet zoals velen beweren, dat je niets meer doet... of het hangt van de persoon af). blij met alles wat ik heb gekocht, wel een aantal plugins verkocht of extensies (een M4L pack, oscillot). die ik niet zou gebruiken. maar op dit moment, is alles wat ik heb, alleen maar bruikbaar...
 
Ah nice. Je hebt nooit teveel reverbs :okdan:

da is vreemd genoeg waar. (behalve emulaties, wellicht, rc24/rc48, hebben minimaal 1 native (vst) concurrent. ik vind de rc24/rc48 al erg goed klinken. de rc24 is er goed, of makkelik in te stellen voor een reverb die louter in het laag werkt, en wordt dan een deel an de synth klank. b.v. misschien workflow, of de rc24 is daar gewoon erg goed in..) goed.

de R4 is wel een toppertje en voor deze prijs (en je krijgt ook nog rx elements 7 gratis....).
 
Ah nice. Je hebt nooit teveel reverbs :okdan:

Is ook waar... en ze hebben inderdaad een ander karakter...en ik knal ze zelfs in serie waarbij ik 1 meer de early-reflections laat doen en weer aan andere de tail... dus jaa... hahahaha... het is ook zulk prachtig spul allemaal... bij serie gebruik gewoon de 'mix' tussen origineel signaal en reverb niet teveel open gooien... en vaak doe ik ook nog apart droogsignaal erbij mengen.
vink dus bedankt voor de tip :okdan:
 
Is ook waar... en ze hebben inderdaad een ander karakter...en ik knal ze zelfs in serie waarbij ik 1 meer de early-reflections laat doen en weer aan andere de tail... dus jaa... hahahaha... het is ook zulk prachtig spul allemaal... bij serie gebruik gewoon de 'mix' tussen origineel signaal en reverb niet teveel open gooien... en vaak doe ik ook nog apart droogsignaal erbij mengen.
vink dus bedankt voor de tip :okdan:

reverbs in serie, daar had ik nooit aan gedacht, totdat ik het eens voorbij zag komen. ik eksperimenteer wel met reverbs als sends, die weer door een andere send gaan, ik leg het niet goed uit, maar een kombi van parallel en serieel.
ik moet de projekten voor mijn neus hebben. het stapelen van effekten, serieel, parallel, kan leuke dingen opleveren (een drumlijn uit een drumlijn... die gewoon meespeelt, nee het was een delay waar ik mee eksperimenteerde, d16 sigmund and trash 2, een ekstra laag). goed zoveel mogelikheden.. heerlik..

o ja, ook met reverbs, maar ik heb te veel schetsen "liggen", moet ze eens inventariseren...
 
Back
Top