Bell patch maken in Logic

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik probeer een bell patch te maken zoals die je in de bekende track van de film 'Top gun' hoort.
Harold Faltermeyer gebruikte hiervoor waarschijnlijk de Tubular bells patch van de Yamaha DX 7, maar ik heb enkel Logic 10 en al de meegeleverde softsynths.
De tubular bells patch van de sampler klinkt te realistich vind ik.
Ik heb verder ook gebrobeerd door 2 sinus oscilators van de ES 2 synthesizer licht te detunen, ge_experimenteerd met de EFM 1 synth, de retro synth, lang gezocht in de bibliotheek van Ultrabeat, maar kan de syntetische tubular bell van de DX-7 niet her-creëren.
Hoe kan ik best tewerk gaan om dit met de synths van Logic te doen? Het moet mogelijk zijn.
 
Ik heb na wat experimenteren en zoeken de oplossing gevonden. Heel toevallig in de keuken toen ik per ongeluk met een mes tegen het deksel van een pan stootte.
Dit hoge metaal geluid heb ik met de microfoon van een kleine digitale compactcamera opgenomen en deze geluidssample in logic ingevoerd die ik met pitch shifter, EQ, reverb, enz... verschillende malen bewerkt heb. Ongeloofelijk hoe je een simpele geluidsopname kan aanpassen naar iets compleet nieuw.
De sample heb ik ingevoerd in Alchemy en nu heb ik het gewenste bell geluid :)
Probleem opgelost.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top