Hoge ladegeleider, minimaal 135mm netto ruimte voor master klavier

Bevestiging aan de boven zijde;)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


Als je echt deze construktie nodig hebt los je dat heel makkelijk en goedkoop op met stoelhoeken, je zet die verstelbare montagehoeken op de max stand en maakt er een stel stoelhoeken aan vast;
https://www.google.com/search?sourc...qAhUPKewKHeX7DS0QsAR6BAgFEAE&biw=1920&bih=969


Of je draait het om; je schuift de geleiders uit elkaar en je bevestigt de rails vast aan de zijkanten en je laat het blad dragen door de montagehoeken die je naar beneden toe monteert en het blad er bovenop laat rusten.
Dus ipv dat de montagehoeken vast zitten wordt de rail met de montagehoeken dat wat heen en weer schuift.
 
Als je echt deze construktie nodig hebt los je dat heel makkelijk en goedkoop op met stoelhoeken, je zet die verstelbare montagehoeken op de max stand en maakt er een stel stoelhoeken aan vast;
https://www.google.com/search?sourc...qAhUPKewKHeX7DS0QsAR6BAgFEAE&biw=1920&bih=969


Of je draait het om; je schuift de geleiders uit elkaar en je bevestigt de rails vast aan de zijkanten en je laat het blad dragen door de montagehoeken die je naar beneden toe monteert en het blad er bovenop laat rusten.
Dus ipv dat de montagehoeken vast zitten wordt de rail met de montagehoeken dat wat heen en weer schuift.

Ja een dusdanige oplossing kan idd ook. Goede tip! dank
 
Ik heb het opgelost met simpele geleiders van een keukenlade. Hoogte is zelf te bepalen afhankelijk hoe hoog de geleider vastzet, met een plankje erop en wat schroefjes een prima werkbare oplossing (voor mij dan :))

IMG_0403.JPG

IMG_0404.JPG

IMG_0405.JPG
 
Hierbij ook een een bijdrage met mijn oplossing.
 

Attachments

  • IMG_4459.JPG
    IMG_4459.JPG
    52,9 KB · Bekeken: 217
  • IMG_4458.JPG
    IMG_4458.JPG
    47,3 KB · Bekeken: 214
Beetje dom van mezelf maar je kan natuurlijk ook de hele geleider plus montagehoeken een cm of 15 lager plaatsen en daar het blad op laten rusten, dan hoef je de steunen niet eens om te draaien.:eureka:
 
Ik zou sowieso niet de boel aan de bovenzijde bevestigen. Of je tafel moet minimaal 30mm multiplex zijn. Ik zou een 30kg zwaar masterklavier niet aan een setje sneltapschroeven onder in een bureaublad van spaanplaat toevertrouwen. Boutjes met ring aan bovenzijde dat is nog te doen, maar dan kun je ook meteen draadeind pakken, en dan kun je de hoogte traploos regelen. Maar als je niet te veel van links naar rechts hoeft te skateboarden op je bureaustoelwielen: zijpaneeltjes tot op de grond. Meest stabiel en iedere ladegeleider met genoeg draagvermogen en vrije uitsteek is goed.
 
Ik heb het inmiddels opgelost. Ik heb ze gewoon (tegen het advies van blanke in, lees net zijn opmerking) gewoon met veel schroeven in het blad getapt. Dat zit muurvast. No problem. Ben content met het resultaat. Dank voor de tips en adviezen!
20200802_105711.jpg

20200802_105716.jpg

IMG-20200803-WA0001.jpg
 

Attachments

  • IMG-20200803-WA0001.jpg
    IMG-20200803-WA0001.jpg
    61 KB · Bekeken: 228
  • IMG-20200803-WA0003.jpg
    IMG-20200803-WA0003.jpg
    62,3 KB · Bekeken: 200
Netjes hoor! :okdan:
 
Back
Top