Forgiveniss

Weet niet wat je nu precies hebt, maar als je graag symfonische en/of piano muziek maakt, heeft een MIDI keyboard + DAW en software instrumenten sterk de voorkeur.
Niet dat ik er zelf veel ervaring mee heb, maar heb wel enig inzicht erin. Bijvoorbeeld Spitfire Audio Albion One + Modartt Pianoteq (piano emulatie, niet sample based).
Met die twee zou je al heel veel kunnen doen.

Ah omdat je eerste advies gaf van een workstation aan te schaffen? Ik moet het nu doen met een midi keyboard (novation Launchkey) Het was het goedkoopste model dat ik vond en toch nog met 49 (denk ik) keys wat net genoeg is. Als DAW gebruik ik Ableton Live en als VST gebruik ik voor dit soort muziek ("klassiek"/soundtrack) Roland Cloud, maar het goedkoopste abonnement (2.99€ maand) en dan kan je enkel de zenology plugin gebruiken. Maar daar komen dus alle sounds van die je in dit liedje kan horen.

Ik heb al veel vst's gezien van strings/brass/piano maar het probleem is dat die HEEL VEEL kosten. Zo heb ik al libraries gezien van 600€ voor strings alleen bijvoorbeeld...

Daarom was ik aan het denken als ik vast, deeltijds, werk heb op 7 september om een abonnement te nemen op composercloud van East West. Daar kan je voor een vast bedrag de maand of jaar al die plugins gebruiken. Waarschijnlijk dat de kwaliteit van de samples dan vele beter is...

http://www.soundsonline.com/composercloud

Dat was wat ik eigenlijk wou doen maar heb nu zelf gisteren naar een aantal workstations van Roland gaan kijken. Fantom zag er bangelijk uit maar de prijs gaat er wel over. 3500€... Daar moet ik 2 jaar voor sparen ofzo... en dan mag ik geen enkele extra uitgave doen. Dat is onmogelijk.

Ik zag ook een ouder model Roland FO of FA 6 denk ik. Die kwam op rond de 1000€. Dat zou nog te doen zijn. Vooral de onboard "daw" en effecten vond ik wel leuk. Uiteindelijk kan je dan zelfs als je echt wilt componeren zonder pc daw. In theorie dan toch want in praktijk moet ik soms vele noten nog juist zetten omdat ik een paar miliseconden te vroeg of te laat ze speelde. Ik weet niet zeker of dit ook mogelijk is in de onboard daw. Wat ik me ook afvraag is hoe het workstation wat je speelt omzet in je pc daw. Ik zag dat dat audio was maar voor mij is dat heel slecht. Het zou midi moeten zijn, zodat ik de noten nog kan goed plaatsen...

Maar die fantom man... wet dream material.
 
Back
Top