Behringer ARP 2500 in Eurorack

Behringer komt met een clone van de ARP 2500 in eurorack formaat.

Geplande modules(en dat zijn er niet veel gezien het aanbod van de originele niet veel was).


Module 1003 Dual Envelope Generator
Module 1032 Dual Envelope Generator
Module 1016 Dual Noise/Random Voltage Generator
Module 1050 Mix - Sequencer
Module 1027 Clocked Sequential Control
Module 1004 Oscillator
Module 1005 ModAmp
Module 1004 FiltAmp
Module 1036 Sample & Hold - Random Voltage
Module 1047 Multimode Filter / Resonator
beh25001.jpg
beh25002.jpg
beh25003.jpg
beh25004.jpg
beh25005.jpg
 
Ik was ze even uit het zicht verloren omdat ik zit te wachten op de 1004 VCO en 1047 VCF. Ik kan er natuurlijk wat 100m-modules bij zetten. Zal kijken of het binnenkort een keer uitkomt.

Ik heb gisteren dit overzicht gemaakt. Tim Shoebridge heeft het over 10 modules. Ik tel er nu 9:

Behringer 2500:

Te bestellen:

1036 S&H / Random Voltage
1004 Oscillator Module
1047 Filter / Resonator
1003 Dual env
1033 Dual delayed env
1005 Modamp
1006 Filteramp
1016 Dual Noise / Random voltage

Nog niet te bestellen:
1027 clocked sequential control

Komt nu dus een tiende module bij: 1050 mix-sequencer
 
Voor wie overweegt de Behringer ARP 1033 Dual Envelope Generator aan z'n kast(en) toe te voegen: bij MusicStore is -ie nu voor € 81 incl. btw te bestellen, d.w.z. wanneer je de NL pagina gebruikt. Op de Duitse, Belgische e.a. is -ie bijna € 20 duurder. Het lijkt erop dat iemand voor NL de prijs excl. btw op de pagina heeft ingevoerd. Voor zolang het duurt...

 
Bij Bax staat -ie ook voor 81 euro, maar dan moet je 25 weken wachten, staat er. Bij Amazon 78 euro, bij Thomann 98 en MIDI Amsterdam 105
 
Dit is niet de meest bijzondere toch? Wel mooi voor de compleetheid maar er zijn alternatieven me meer functies. Moet bekenen dat ik wel zwaar zit te soppen op die 2500 range van Behringer. Ik heb dir rijtje al bijna onder de bestelknop:

1004 Oscillator 3x
1005 Modamp
1006 FiltAmp
1016 Dual Noise Random Generator
1027 Sequencer Clocked Sequential Control
1033 Dual Envelope Generator
1036 Sample & hold
1047 multimode filter
1050 Mixer/Sequencer
 
Dit is niet de meest bijzondere toch? ...
Dat ligt eraan wat je met je spul doet. Extra modulatiebronnen vinden bij mij snel een plekje. En de Gate Delay is een grote + wat mij betreft.
 
Die gebruik ik wel om m'n Cwejman S1. Bij die andere Grote Germaan ben je daarvoor ook weer een module mee kwijt geloof ik.
 
Is er al een update van die oscillators?

Heb gelezen dat ze niet perfect tracken.
 
Ik heb net de 2600 m gezien.
Da ligt aan mij en de playa ma da lijkt veel meer op een echte 2600 van klank.

Ik had de indruk dat die 2500 oscilator nogal zwak klonk.
 
Ik heb vandaag de twee ontbrekende modules in mijn rack geschroefd.
Ik ben dik tevreden met m'n 2500 en denk wel dat ik er nog een keer een filtamp module bij wil.

Waar ik echter niet blij van wordt zijn de handleidingen.
De opmaak is bij elke module weer anders, meerdere talen of juist niet, onprintbaar.
Om die reden heb ik geprobeerd van alle handleidingen één overzichtelijk document te maken.

Bij dezen dus.
Mocht je er fouten in aantreffen, laat het me weten.

2500-Manual_low.pdf 751,2 KB
 

Attachments

  • 2500-Manual_low.pdf
    751,2 KB · Bekeken: 91
Ik heb geen 2500 modules maar toch kudos! :okdan:

Handleidingen zijn het ondergeschoven kindje van de huidige synthmarkt.
Te triest dat zelfs Roland met premium prijzen ook amper geld steekt in een fatsoenlijk begeleidend schrijven. Ik keur het van behringer ook niet goed, maar met de lage prijzen is het te verwachten.

Een vriend van me die onlangs met synths is begonnen was juist lovend over de manual van de arp Odyssey, dat die zo goed geschreven is met zelfs redelijk wat muziektheorie erin verwerkt.
 
Ik heb geen 2500 modules maar toch kudos!

Dank je wel.
Ik heb overigens niets aan de inhoud veranderd, gewoon wat handzamer en printbaarder gemaakt.

Een vriend van me die onlangs met synths is begonnen was juist lovend over de manual van de arp Odyssey, dat die zo goed geschreven is met zelfs redelijk wat muziektheorie erin verwerkt.

Ik vind de handleidingen van ander Behringer spul da tik heb ook niet slecht (DeepMind, Neutron), maar bij deze modules hebben ze er naar mijn mening echt een zooitje van gemaakt. Opmaak anders, talen door elkaar etc..

Heb je ook meerdere VCOs? Ik laat ze elkaar FM moduleren, dat geeft heel fijne sounds.

Ik heb twee 1004 modules, dus daar zou ik ook eens mee aan de slag moeten.
Goede tip! :okdan:
 
Ik heb er drie van gekocht, twee op lfo snelheid die elkaar langzaam moduleren en dan naar de derde. Galm erachter, een brommetje eronder, frequentieband accentueren: instant Meat Beat Manfesto. Of heb ik dat al een paar keer gezegd?
 
Die heb ik besteld, dus ik kom later op je vraag terug. Ik heb hem gehoord in een demo van Tim Shoebridge en die overtuigde mij. Veel goedkoper dan dat zogenaamde CS-80-filter van Studio Electonics, die ik onlangs heb verkocht, en voor een fractie van de prijs.
Beetje laat, maar ik vind het een fijn filter. Zacht en prettig in het gehoor. Niet alleen goedkoper dan het CS-80 filter van Studio Electronics (nu vervangen door een Deckard's Dream Mk 2) , maar ook met een betere respons. De hele serie is nu heel aantrekkelijk geprijsd maar ik heb genoeg modulair spul; zelfs mijn Yusynth-systeem van Jos van Ras verkocht.
 
Back
Top