Behringer ARP 2500 in Eurorack

Behringer komt met een clone van de ARP 2500 in eurorack formaat.

Geplande modules(en dat zijn er niet veel gezien het aanbod van de originele niet veel was).


Module 1003 Dual Envelope Generator
Module 1032 Dual Envelope Generator
Module 1016 Dual Noise/Random Voltage Generator
Module 1050 Mix - Sequencer
Module 1027 Clocked Sequential Control
Module 1004 Oscillator
Module 1005 ModAmp
Module 1004 FiltAmp
Module 1036 Sample & Hold - Random Voltage
Module 1047 Multimode Filter / Resonator
beh25001.jpg
beh25002.jpg
beh25003.jpg
beh25004.jpg
beh25005.jpg
 
Goeie reverb en delay zit er in zeg!

Maar goed, als je zo'n kistje voor pakweg 1000 pop op je tafel hebt gaan we niet klagen natuurlijk
 
Aaaah... mooi om die prototypes te zien. Ik zit nu met deze set:

glasnost.jpg


Goed dat die VCO eraan komt.. blijft toch een beetje behelpen zonder. Al kun je met noise en feedback nog best leuke dingen doen.
 
mooi he, die rooie kabels 8)
IMG_2282.JPG



Ontopic, een mooi houten kastje met die hele barp set zie ik ook nog wel zitten :)
 
Hout - check!
Ruimte moet ook lukken.
Op Modulargrid alvast een beetje spelen met de indeling.
tempImageJArnEb.png
 
Die Tim geeft hele fijne demo's, gewoon relaxed, muzikaal, geen popie jopie gedoe.
Het klinkt erg lekker moet ik zeggen, ben benieuwd of het hele pakket dit jaar uitkomt.
 
Die Tim geeft hele fijne demo's, gewoon relaxed, muzikaal, geen popie jopie gedoe.
Het klinkt erg lekker moet ik zeggen, ben benieuwd of het hele pakket dit jaar uitkomt.
Toen ik die soloklank met resonantie van Tim Shoebridge hoorde, ging mijn bloed sneller stromen! Ik ga me beraden wat ik ga doen. Al mijn eurorekkasten zijn vol en hoewel ik nog wat ruimte heb voor een nieuwe kast, twijfel ik want goedkoop zijn die kasten niet.
 
Wat voor kasten heb je dan? Van die mooie gepolijste walnoten dingen?
Ja, daar zitten de modules van Analogue Systems in maar ook LC-1 van Doepfer, een kast van MDLRCase en de behuizing van de Roland System 500. Enfin, u komt maar eens kijken post-corona.
 
Ik was ze even uit het zicht verloren omdat ik zit te wachten op de 1004 VCO en 1047 VCF. Ik kan er natuurlijk wat 100m-modules bij zetten. Zal kijken of het binnenkort een keer uitkomt.

Ik heb gisteren dit overzicht gemaakt. Tim Shoebridge heeft het over 10 modules. Ik tel er nu 9:

Behringer 2500:

Te bestellen:

1036 S&H / Random Voltage
1004 Oscillator Module
1047 Filter / Resonator
1003 Dual env
1033 Dual delayed env
1005 Modamp
1006 Filteramp
1016 Dual Noise / Random voltage

Nog niet te bestellen:
1027 clocked sequential control
 
Laatst gewijzigd:
Ter vergelijking. Dit zijn de modules van de ARP 2500 in de Willem Twee Studios in 's Hertogenbosch:

(x: ook gekloond door Behringer)

1023 dual vco (2x single wave output)
1023 dual vco
x 1004 vco (1x mixed wave output)
1045 (complete voice: vco, vcf (LP, incl. envelope), vca (incl. envelope)
x 1016 dual noise / random voltage
x 1047 multimode filter / resonator
x 1047 multimode filter / resonator
x 1006 filtamp
x 1006 filtamp
x 1050 mix sequencer
1046 quad envelope generator (combi van 1003 en 1033)

x 1036 sample& hold/random voltage
x 1027 clocked sequential control
x 1027 clocked sequential control
x 1005 modamp
 
Heeft iemand die multimode filter van Behringer al eens geprobeerd?
 
Heeft iemand die multimode filter van Behringer al eens geprobeerd?
Die heb ik besteld, dus ik kom later op je vraag terug. Ik heb hem gehoord in een demo van Tim Shoebridge en die overtuigde mij. Veel goedkoper dan dat zogenaamde CS-80-filter van Studio Electonics, die ik onlangs heb verkocht, en voor een fractie van de prijs.
 
En de 1027 clocked sequential control is nu ook uit, 149$ moet ie kosten; Behringer | Product | CLOCKED SEQUENTIAL CONTROL MODULE 1027


Veel voor weinig! Externe sturing van het stapnummer zie je niet vaak. Zet er een ruisgenerator op en de sequencer loopt in wilekeurige stappen. Of bepaal de stappen lineair met de cv-uitgang van je klavier. Trouw aan het origineel dus geen skip helaas. Daarvoor moet je kloon van Moog hebben.
 
Back
Top