hoi

Logic baby

Nieuwkomer
Lid sinds
14 juli 2020
Berichten
12
Locatie
Nederland
Nou, even voorstellen. Armand, 50 en ik ben al heel lang aan Logic verbonden, of eigenlijk al aan Notator van toen nog C-Lab. Ik heb iets meer van het systeem gezien omdat ik een beta-tester was voordat de het rottend fruit uit Cupertino Emagic over nam, waardoor ook mijn testwerk voor Windows en voor Waves op hield. Maar ja, als je zo lang verbonden bent aan een product waar je zelf aan mee hebt gewerkt, dan verander je niet zomaar van DAW. Dus dan maar Hackintosh, zodat we wel verder kunnen.

Dus ja, ik heb dat mengpaneel waar tegenwoordig Mackie op staat. En er staan vijf van die AMT/Unitors. En gezien het aantal doosjes waar Korg, Yamaha, Roland of aanverwant op staat, is nummer zes zeer gewenst. Dan kom je voor andere problemen te staan, want multicore voor audio is geen probleem. Maar multicore voor midi of stageboxen voor midi, dat is bijna niet te vinden.

Mijn eerste synth was een Roland SC-155. Ik heb daar veel van geleerd. Ik heb ooit voor Logic een stukje software gemaakt, waardoor je binnen de SC-155 iedere systeem schakeling individueel kon sturen. Tot mijn eigen verbazing wordt dat nog steeds mee geleverd. Het heeft mij duidelijk gemaakt dat het belangrijkste deel van je synthesizer die rare codes zijn achter in de handleiding. Daar zitten in het intern geheugen fantastisch zaken achter verborgen.

Het systeem is weer in opbouw nadat mijn ex-echtgenote het systeem drie jaar in gijzeling heeft gehad. En het is een plezierig vooruitizcht om weer volledig operationeel te gaan.
 
Welkom! al begrijp ik niet zozeer voor welk probleem bovenstaand een oplossing is, of andersom :D

Ik haal eruit dat je een Mackie mixer hebt en een aantal Korg, Yamaha en Roland synths.. niet echt out-of-the-ordinary. Vanwaar zou je een Multicore nodig hebben? (met een max afstand van ~50 ft)

Anyway, welkom!
 
Ik haal eruit dat je een Mackie mixer hebt

Nee, ik heb een wat uitgebreid systeem van de Emagic Control, met meerdere XT's en de C4.

en een aantal Korg, Yamaha en Roland synths

Ja, een paar patch kasten vol. Ik weet niet in hoeverre dat 'out of the ordinary' is. Ten opzichte van wat ik her en der heb gezien, is het wat meer dan gebruikelijk. Laten we het daar maar op houden.

Waarom ik een multicore of stagebox zou willen hebben voor de midi? Op dit moment lopen er vanuit de patchkasten ongeveer een 20 midi ins en midi outs naar de patchbays. Dat is dus 40 kabels per patchkast en dat is nog exclusief de audio-multicores die er liggen. Met een gemiddelde audio-multicore heb je acht jacks TRS aan twee kanten. Dat is maar vier synthesizers waar je het signaal dan van kunt doorvoeren. Met een patchkast van 12 synthesziers, waarvan verschillende met 8 separate outs, heb je dan zo vier of vijf multicores voor audio liggen. In de studio kun je dat leuk wegwerken. In de woonkamer heb je het liefst één dikke draad, zodat het allemaal niet zo opvalt, snap je.

Dus ik sta open voor suggesties als je iets weet, waarmee ik in deze iets zou kunnen.
 
Hoi, het lijkt mij als ik ergens veel apparatuur heb die ik wil voorzien van midi, dan breng ik daar midi naar toe zo dichtbij mogelijk via USB > breakoutbox > Midi kabel. Voor 20 kost me dat bijv 3X 8-ports interface. De lengte kan dus lang zijn als eerst USB (3 dunne kabels) wordt gebruikt, en daarna pas de midikabels. MAar ik zie je punt, het wordt zeker een "rats nest" van kabels :)

Ik bedoelde overigens juist niet out-of-the-ordinary, alsin, voor een aantal Korg's, Yamaha's zoals je aangaf, zag ik geen reden voor Multi-core speciale zaken. MAar het zijn er dus veel meer dan ik dacht kennelijk
 
Welkom Armand! Ik was ooit ook helemaal vervlochten met Logic. Ik heb na de overname echter wel afscheid genomen en ben verder op pad gegaan met andere software. Mijn toch al diepe minachting voor dat bedrijf uit Cupertino en de meneer die het toen leidde, zijn daarmee wel voor het leven bestendigd.. :duivels:
 
USB > breakoutbox > Midi kabel.

Hmm, dat heeft mij aan het denken gezet en ik heb mijzelf betrapt op een denkfout. Ik heb altijd de AMT's en Unitors bij elkaar gehad in één kast. Dat was het eenvoudigste met het oog op een centrale midi-reset.

Maar je hebt gelijk. Ik heb de mogelijkheid om ze te splitsen en aparte USB-kabels te gebruiken en op die manier kan ik in meerdere patchkasten een aansluiting maken. Volgens de handleiding kan ik op die manier 3x8x8 ins en outs opzetten. Dus dan kan ik ook nog wel even vooruit.

Een ander idee dat ik voorbij zag komen op, nota bene, Marktplaats, is om tussen de RS232-kabels, langere RS422 kabels te gebruiken. Je moet de AMT's en Unitors namelijk van RS232 naar RS422 verbinden en de RS422 mag daarbij langer zijn. Op die manier kun je dan verder bouwen van de ene patchkast naar de andere. Maar dan kom je maar tot een matrix van 8x8 ins en outs.

Dus ik voel wel iets voor je suggestie. Daar ga ik eens verder op puzzelen. En dank overigens ook voor de andere reacties die ik via mail-berichtjes kreeg.
 
Welkom Armand. Ik stam ook nog uit de tijd van de Logic op Atari periode. Tram 6 staat in de verte al te pinken... =(
Hoewel ik ook niet tevreden was met de overstap naar Apple, ben ik toch mee gegaan.
En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Logic rulez. Toch als je muzikant bent...
 
Logic rulez. Toch als je muzikant bent...

Music is Logic. Daar is geen twijfel over. Ik heb nog een achterneefje in een Duits bandje en het eerste dat die vroeg toen we het over het feit kregen dat we allebei muziek maakten: "Du hasst doch auch Logic, oder...?" Om het maar eens bij ketchup te houden, welke andere...
 
Ik zit afgelopen dagen wat te testen met logic platinum op Windows 10 en lijkt echt stabiel te draaien .. "run as administrator" was alles wat ik nodig had. Twijfel om weer eens een ouderwetse autoload file te maken .. midi editing is zo fijn vergeleken met andere software..maar goed is wel wat ouderwetse software nu ..maar moderner dan een Atari st
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top