Brainworx brengt een emulatie van de Knifonium Tube Synthesizer uit

Click image for larger version  Name:	PA-Knifonium-1536x897-1024x598.jpg Views:	0 Size:	61,8 KB ID:	3769277

Features
  • Up to 8-voice polyphony driven by up to 208 carefully-modeled vacuum tubes.
  • A powerful effects section featuring well-known studio-grade effects.
  • A complete arpeggiator including flexible panning functions.
  • Over 300 presets included by top sound designers.
  • Mid/Side processing and onboard stereo field enhancements.
  • Modeled using Brainworx patented TMT technology for extreme realism.
  • https://www.plugin-alliance.com/en/p...knifonium.html


 
Klinkt wel lekker deze synth! Maar sla um nu nog ff over, zelfs met korting voor $149,- (ex btw volgens mij) vind ik um even te prijzig, ik wacht wel tot er weer gekke acties van Plugin Alliance komen.

hier de voucher voor de korting: KNIFONIUM-INTRO-14999, geldig tot 10 augustus
en voor wie een van deze al heeft, is die trouwens $99,-:


If you already own the Brainworx bx_oberhausen, Unfiltered Audio LION, or DS Audio THORN, you save $200 on the new Knif Audio Knifonium!
 
Bij Plugin Alliance wordt geduld altijd beloond. Het zal vast niet lang duren voordat deze in een of andere van de talloze sales voorbij komt voor een paar tientjes en dat je dan ook nog een extra voucher krijgt om er tegenaan te smijten.
 
Bij Plugin Alliance wordt geduld altijd beloond. Het zal vast niet lang duren voordat deze in een of andere van de talloze sales voorbij komt voor een paar tientjes en dat je dan ook nog een extra voucher krijgt om er tegenaan te smijten.

ja voor mij zou ie $74 zijn, met voucher, zonder VAT. ik ga geduld hebben bij PA, zelfs voor unfiltered audio (LION, en TRIAD heb ik gelijk gekocht, geen spijt, en voor LION gewoon vouchers gekocht..), en de PPG synths die er aan komen.
zou de tantra 2 een leuk ding zijn. de DS thorn 1.2 en LION vind ik geweldig.

de sales komen al na een half jaar bijna. en heb al weer zoveel erbij, dat ik nog oneindig vooruit kan, en LION is ook nog niet uitgeput.

maar wel een bizondere synth. voor €30 pak ik 'm...
 
Ik heb een bundle bij PA dus kan 'm gebruiken.. is een heel mooie synth maar ik zou inderdaad rustig wachten tot die een keer in de aanbieding komt. LION bleef ook een tijd duur (uitgesloten van aanbiedingen)... daarna bleef hij een tijd steken op 50% van de normale prijs. Inmiddels doet LION al gewoon mee in de $30-$40 aanbiedingen...
 
ik vind m best ok klinken maar jezus, die UI is gewoon om te janken he
 
ik vind m best ok klinken maar jezus, die UI is gewoon om te janken he

Uhm... ja.. best wel om te janken... ik snap wel dat ze proberen om het uiterlijk op de hardware proberen te laten lijken maar die standenschakelaars zijn een drama op een scherm.. allemaal op elkaar geprakt. Het zou beter zijn als ze twee UIs zouden maken die je kunt kiezen. De "hardware emulatie" UI en eentje die gewoon prettig werkt :okdan:
 
Een zeer minimalistische track met alleen maar de Knifonium synthesizer van P-A:

https://soundcloud.com/strangedelight/cuts-like-a-knife

Stelt niet veel voor maar ik word er op de één of andere manier vrolijk van...
 
Als 149,- te duur is voor jullie voel ik meteen geen drang meer om demo's te luisteren. :D
Als het zou klinken als het origineel zou 149,- een koopje zijn lijkt mij. (Het origineel kost 15.999,- dollar)
 
Inderdaad als... ik heb een Knifonium staan je kunt horen dat het er wel wat van wegheeft maar daar blijft het bij.

Wauw! Het zou cool zijn als jij de plugin zou kunnen matchen met het apparaat. Een basis patch vergelijken en iets met meer complexiteit... en dan zien hoever de emulatie de hardware kan bijbenen. Dat PA zo'n "compare video" niet heeft gedaan is misschien al een teken aan de wand?

Ik kan me voorstellen dat "the real thing" een heel bijzonder apparaat is. Ik heb in de plugin wat getweakt met de filters en daar kun je zeer grove grom uit krijgen... lijkt me een bizar gaaf apparaat.

Desalniettemin voor mij is het gewoon een "fun" aanvulling op het (soft)synth arsenaal en heeft wel een eigen klankkleur. Dus gelijkwaardig aan "the real thing" of niet... is gewoon een mooie plugin om te hebben ;-)
Ik bedoel maar... ik heb niet de illusie dat je $15.850 "uit kunt sparen" door voor de plugin te kiezen in plaats van de hardware... het is sowieso anders.
 
Ik had hem ook al een tijd op de lijst staan en dus gehapt op deze aanbieding. Hij klinkt goed, is grotendeels een typische VA maar wel met wat leuke foefjes en afwijkingen en een wat afwijkende structuur. Klinkt wel weer anders dan de bekende Vst's a la Diva en dergelijke.
 
Ik heb de demo even geinstalleerd, klinkt wel tof inderdaad, ik ken de echte dan niet maar ik heb sinds kort ook Diva waar ik erg blij mee ben, deze heeft net even een iets ander karakter. Ik vind alleen de FX tot nu toe niet heel verrassend klinken, en het moet het ook niet hebben van de presets, hier moet je echt een toffe eigen sound in bouwen.
 
Ik heb de demo even geinstalleerd, klinkt wel tof inderdaad, ik ken de echte dan niet maar ik heb sinds kort ook Diva waar ik erg blij mee ben, deze heeft net even een iets ander karakter. Ik vind alleen de FX tot nu toe niet heel verrassend klinken, en het moet het ook niet hebben van de presets, hier moet je echt een toffe eigen sound in bouwen.

heb je geen [imath]25 voucher? voor deze maand? wordt bij[/imath] 8,14 mét voucher, de $25 voucher.

heeft iemand een voucher voor @Jason31 ? want deze had ik ook op het oog.....

zo hoe lang heeft het geduurd, totdat ie zo goedkoop was? lang wachten, loont bij PA...

EDIT: het worden imath HTML dingetjes, pfff, vroeger deed ik HTML en javascript met de hand, duizenden regels...

$25 voucher...

EDIT 2: met de $25 voucher, met paypal uiteindelik; €15,16..... en ik had verdorie een plugin-stop...!

EDIT 3: het is nu vrijwel normaal geworden dat op KVR PA vouchers gewoon weg worden gegeven. dus vragen op KVR... voor een $25 voucher..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top