Klassieke/Soundtrack achtige tracks

Lol ja dat is het probleem. Ik snap het van presets maar al de rest is Chinees voor mij. Ik ben daar gewoon niet slim genoeg voor denk ik. Ik kan alleen maar een beetje componeren...maar ik hoop dat de tijd ervaring zal brengen.

wat danny zegt! je kunt erg goed komponeren en spelen. en je haalt meer uit de zgn. GM-achtige geluiden, geluiden die b.v. hoorns of violen proberen te representeren, als ik met de libraries die ik heb.. ik gebruik overigens bijna nooit libraries, behalve voor drumkits, maar de kontakt libraries, zijn soms leuk om mee te spelen, maar het klinkt uit mijn handen naar niets.. ja met wat instellingen, maar dan is het nog fantasieloos, i.e. gevoelloos.
ik wil ze proberen te beheersen, maar dat lukt me niet. ik kan wel andere dingen, denk ik, ach ja, ik krijg hier toch positieve reakties.... :beard:
 
Lol ja dat is het probleem. Ik snap het van presets maar al de rest is Chinees voor mij. Ik ben daar gewoon niet slim genoeg voor denk ik. Ik kan alleen maar een beetje componeren...maar ik hoop dat de tijd ervaring zal brengen.

Hola Jimmy

Gewoon vragen,en je kan VST-Plugins gebruiken.

Groeten van andreos.
 
Ik heb denk ik 12 klassieke tracks gemaakt en die zijn allemaal gemaakt met Roland Cloud.
East West heeft goeie orkestrale geluiden maar dat abonnement is een beetje te duur op de moment.
 
De gebruikte bibliotheken maken slechts een deel uit van een "echter" gevoel, hoor. De gebruikte expressieve middelen zijn net zo belangrijk. Dat is wat Vangelis' muziek ook zo kenmerkend maakt. Hij gebruikt talloze volume- en filterpedalen, footswitches, pitchcontrollers, modulatiewielen etc om zijn muziek echt dynamisch en gevoelig te laten klinken.

Neem een stringgeluid en speel daarmee dan klinkt dat dikwijls al redelijk goed maar toch blijf je het horen dat het niet echt is. Neem met constante volumewisselingen op en het wordt gelijk veel emotioneler. In "Asteroid Belt" komt deze techniek heel mooi naar voor, zowel op de groepstrings als op de soloviool.

Dus staar je niet blind op specifieke bibliotheken want alleen daarmee kom je er niet :koffie:.


:doei:

Danny
 
Dit is het derde liedje dat ik heb gemaakt in het meer klassieke genre. Dat is intussen twee maand geleden.

https://soundcloud.com/mo7ex/will-he-find-faith
 
Dit is het derde liedje dat ik heb gemaakt in het meer klassieke genre. Dat is intussen twee maand geleden.

https://soundcloud.com/mo7ex/will-he-find-faith

Wil je hier een nieuw topic voor aanmaken ajb, maakt het veel overzichtelijker.. ?
 
Beide tracks geluisterd en de commentaren gelezen. Ik onderschrijf wat men daar stelt dus ik laat het bij welgemeende complimenten voor de prachtige composities... Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je beter "behept" kunt zijn met goed kunnen componeren dan alleen "goed geluid" kunnen produceren. In mijn persoonlijke ervaring is het tijdrovender om te leren componeren dan om een goed geluid te produceren. Dus ik denk dat je er wel gaat komen en maak niet de fout om je ziek te kopen aan allerlei plugins/libraries... in mijn ervaring kun je ontzettend veel bereiken met "beperkte middelen" door de bestaande middelen beter in te zetten. Ik heb een accordeon uit een heel oude "romper" (een geluidsmodule met zeer korte, lage resolutie samples) overtuigend kunnen laten klinken door te kijken naar hoe een accordeon bespeeld wordt. Wat ik maar zeggen wil: het zit 'm vaak in het "hoe" (gebruik ik wat ik heb) en niet het "wat" (zal ik nu weer allemaal kopen om mijn geluid te verbeteren).

Prachtige composities en welkom op het forum en ik uit naar ander werk van je!!

:halleluja :okdan:
 
Heeft hij niet juist deze thread zelf geopend... ? ;)

Ja, maar ik heb moeilijkheden met zulke topics. Ik weet op de duur niet meer of ik geluisterd heb of niet.. Thanks om me er attent op te maken, trouwens, ik had de topic-titel niet gezien. :W
 
Ja, maar ik heb moeilijkheden met zulke topics. Ik weet op de duur niet meer of ik geluisterd heb of niet.. Thanks om me er attent op te maken, trouwens, ik had de topic-titel niet gezien. :W

Ik begrijp het, no probs :okdan:
 
Back
Top